אילה דומנוביץ, אמו של מעיין ז"ל, התינוק בן השנה שנהרג אתמול (יום ד') בתאונת הדרכים בנגב, ביקשה לתרום מאיבריו בעודה פצועה מהתאונה. בתאונה נפגעו גם האב אליה והבן אורי בן ה-7 במצב אנוש, ובמשפחתם ביקשו להתפלל עבורם. האם אילה והילדים נטע ושחר בני ה-6 וה-4 מאושפזים במצב בינוני.
1 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
(צילום: חיים הורנשטיין, באדיבות המשפחה)
התאונה החזיתית אירעה בין שני כלי רכב בכביש 40 לכיוון דרום, דרומית לצומת הנגב, במהלך נסיעת המשפחה מהיישוב נוקדים שבגוש עציון לטיול בנגב. בתאונה נפצעו עוד שישה בני אדם, בהם אחיו הגדול בן ה-7 שסובל מחבלת ראש ואביו כבן 40 שמצבם מוגדר אנוש. נהגת הרכב השני שנסעה לבדה, בשנות ה-30 לחייה, נפצעה באורח קשה. מצבם של אילה, אם המשפחה, ועוד שני ילדים הוגדר בינוני. כל הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
רחל רומנוביץ, גיסתה של אילה, אמרה כי "האם קיבלה החלטה מיד כשהגיעו לבית החולים. כשהיא הבינה שהוא נפטר היא ביקשה לתרום את איבריו כדי שהם ימשיכו לתת חיים לאחרים. זה היה ברור לה מהשנייה הראשונה. מה שהיה חשוב לה הוא העובדה שנלקחו חיים, ושיהיה המשך לחיים אחרים. זה נותן לה המון משמעות והרבה כוח. זה מקרה קשה אבל מנחמת אותה ההבנה שדרך הילד ממשיכים חיים אחרים בעולם".
קראו עוד:
הלוויתו של מעיין תתקיים מחר (שישי) בשעה 11 בבוקר בבית העלמין בכפר עציון. "אנחנו כולנו נהיה בהלוויה בשבילם ונצלם להם את ההלוויה. הם יראו אותה ברגע שיתאוששו", הוסיפה רחל.
מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי מגופו של מעין הונצלו מסתמי לב, ואלה יישמרו בבנק הרקמות בשיבא, ויושתלו בפעוט, שיזדקק למסתמי לב באותה מידה. מסתמי הלב מושתלים בנתרמים על פי מידותיהם המדויקות ויכולים להישמר בבנק שימור עד חמש שנים.