במשרד הבריאות התקבל הבוקר דיווח מבית החולים אסותא ראשון לציון על אירוע חריג: בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. בעקבות זאת החליט משרד הבריאות להקים מיידית ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים, ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה.
1 צפייה בגלריה
עובר ברחם. מומחים לפוריות יהיו חברים בוועדת הבדיקה
עובר ברחם. מומחים לפוריות יהיו חברים בוועדת הבדיקה
עובר ברחם. מומחים לפוריות יהיו חברים בוועדת הבדיקה
(צילום: shutterstock)
החשד התעורר לאחר בדיקה גנטית שעברה האישה בבית חולים אחר במרכז, שבה נמצא כי אין כל קשר גנטי בינה לבין העובר אותו היא נושאת. זהו ההיריון השלישי של האישה. היא בשבוע 30, כך שיש סבירות גבוהה שלא תוכל לעשות הפלה ולמעשה תלד ילד שלא שלה.
מאסותא נמסר בתגובה: "אסותא ראשון לציון מסרה הבוקר למשרד הבריאות דיווח על אירוע שבו בבדיקה גנטית לאישה בהיריון, שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית. מדובר באירוע נדיר ביותר. הרופא המעורב מעודכן, וצוות מומחים בכירים בתחום ה-IVF מבצע בדיקה מיידית ובוחן את המקרה, נסיבותיו והשלכותיו. בכלל זה, מתבצע מיפוי של כל המקרים הנוספים שטופלו במעבדת ה-IVF באסותא ראשון לציון במועדים הרלוונטיים. עם סיום המיפוי, ככל שיהיה צורך בביצוע בדיקות נוספות, ניצור קשר עם הזוגות הרלוונטיים".
כנראה מדובר בעשרות זוגות, שהנתונים שלהם ייבדקו ומהם ינסו לאתר את ההורים הביולוגיים. מי שיימצא בחשד גבוה, יוזמן לבדיקה נוספת בימים הקרובים.
באסותא מציינים כי נפתח קו ייעודי למתן מידע בנושא בכפוף לחיסיון רפואי החל ממחר (ה') ב-8 בבוקר. המספר: 03-7643711.