המציאות במעברים שבין יהודה ושומרון ומזרח ירושלים ללב ישראל מייצרת אירועים מכל הסוגים - חלקם מרגשים ומשמחים. אירוע מרגש כזה התרחש בשבוע שעבר, כאשר רב"ט אדם (19), לוחם וחובש ביחידת המעברים של גדוד ארז, ביצע פעולות החייאה בתינוק פלסטיני שהגיע למעבר הזיתים בירושלים.
"באותו יום עליתי למשמרת כחובש", הוא מספר. "בזמן שבדקתי את הציוד, הגיעו למחסום שתי נשים פלסטיניות שהחזיקו סלקל עם תינוק, מחובר לבלון חמצן. הכנסנו אותן פנימה, והן צעקו לי, 'תצילו את התינוק, הוא לא נושם'. ניגשתי לתינוק וראיתי שהוא באמת בקושי נושם וכמעט ולא מגיב. הבנתי מיד שמדובר באירוע חריג".
1 צפייה בגלריה
רב"ט אדם הציל תינוק פלסטיני
רב"ט אדם הציל תינוק פלסטיני
רב"ט אדם. "הבנתי מיד שמדובר באירוע חריג"
בשלב זה הוא הכניס את הנשים ואת התינוק לאזור מאובטח כדי שיוכל לטפל בפעוט בלי הפרעות. לאחר מכן הזמין אמבולנס, ובמקביל, החל לבצע פעולות מצילות חיים. "ראיתי שהבלון לא מחובר, אז חיברתי אותו, ואז הוצאתי את התינוק מהסלקל והנשמתי אותו במשך חמש דקות".
כשראה שהאמבולנס מתעכב, קיבל החלטה משמעותית. "ביקשתי משוטר לעצור מונית כדי שייקח את התינוק ואת הנשים לבית החולים אל-מקאסד שנמצא באזור. כשהמונית הגיעה, הסברתי לנהג מה צריך לעשות בזמן שהמשכתי בהחייאה. המונית נסעה, ואני המשכתי בפעילות שגרתית במעבר. אחרי כמה שעות פתאום ראיתי את המשפחה הזאת חוזרת למחסום. הם באו להגיד לי תודה ולספר שהתינוק בסדר.
"זו תחושה עילאית להציל תינוק. אני שמח שנפל בחלקי לעזור לו".