בית החולים איכילוב ייפתח בשבוע הבא עשרה חדרי ניתוח חדשים במתחם ייעודי. הניתוחים יהיו ברובם ניתוחים אלקטיביים ורבים מהמנותחים צפויים להשתחרר עוד ביום הניתוח. לאחר תוספת חדרי הניתוח הללו יהפוך איכילוב לבית החולים בעל מספר חדרי הניתוח הגבוה בישראל – ובסך הכל יהיו בו 43 חדרי ניתוח.
"ההחלטה התקבלה לפני כחמש שנים כאשר ראינו את התורים הולכים ונערמים ואנשים שצריכים הרבה פרוצדורות ניתוחיות והן הולכות ומתארכות", אמר היום (א') מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו בסיור לעיתונאים במקום. "הרגשנו שהתורים מתארכים לנו והדבר היחידי שצריך לעשות במצה כזה זה לבנות בכמות ניכרת. התלבטנו האם להוסיף שניים או שלושה חדרים במתחמים הקיימים והחלטנו לבסוף להוסיף מתחם מלא כולל אספקה סטרילית בתוך המתחם עצמו, כמו בית חולים אחד קטן". לדבריו, "הקונספט הוא מיטות אשפוז הרבה יותר מהירות. המנותחים מגיעים לכאן ומשתחררים מכאן".
2 צפייה בגלריה
מתחם חדרי ניתוח חדשים באיכילוב
מתחם חדרי ניתוח חדשים באיכילוב
מתחם חדרי ניתוח חדשים באיכילוב
(צילום: ג'ני ירושלמי דוברות איכילוב)
שם המתחם שנבחר הוא "כיסופים" ועלות הקמת המתחם היא 100 מיליון שקלים. כמחצית מהסכום נתרם על ידי עו"ד דניאל יהודה יעקובזון, שהלך לעולמו בגיל 94 ותרם מעזבונו כ-50 מיליון שקלים. להם נוספו עוד כספים ממשרדי הבריאות והאוצר אך לא בהתאמה למלאה לסכום התרומה, כך שבאיכילוב הוסיפו תקציב נוסף לבניית מתחם חדרי הניתוח. ואולם, יש לציין כי מתחם בית החולים למעשה יתחרה למעשה לא רק ביתר בתי החולים באזור, אלא גם בבתי החולים הפרטיים באזור המרכז כמו אסותא רמת החייל, מדיקה, רפאל והרצליה מדיקל סנטר. בחלק מאותם בתי חולים הפרוצדורות זהות כמעט לחלוטין לאלו שיוצאו במתחם של בית החולים שצפוי לפעול באופן ציבורי באמצעות הנפקת טפסי 17 מצד הקופות.
2 צפייה בגלריה
חדר ההמתנה במתחם הניתוחי החדש באיכילוב
חדר ההמתנה במתחם הניתוחי החדש באיכילוב
חדר ההמתנה במתחם הניתוחי החדש באיכילוב
(צילום: ג'ני ירושלמי דוברות איכילוב)
בבית החולים הדגישו כי על אף תוספת חדרי הניתוח, בפועל לא נוספו מיטות חדשות, עובדה שמעידה על מטרת המתחם הייעודי. בחדרי הניתוח מערכות מולטימדיה כך שבמהלך הניתוח יוכל להאזין המנותח למוזיקה המועדפת עליו וגם אמצעים למזעור הסיכון להתפתחות זיהומים הותקנו במקום.
לדבריה של פרופ' עידית מטות, מנהלת האגף הכירורגי ומערך הרדמה, כאב וטיפול נמרץ בבית החולים, "יהיו בו ניתוחי ברך, ניתוחי ילדים וניתוחים נוספים. יש פה בשורה. אנשים עם כאבים בברך יילכו יותר מהר, אנשים שלא יכולים לנשום ינשמו יותר מהר ומי שרוצה לרדת במשקל יוכל לעשות את זה יותר מוקדם. החלטנו שמבחינה טכנולוגית המקום הזה יהיה בקצה". היא הוסיפה כי "יש פה אמצעים טכנולוגיים מאוד מתקדמים ברזולוציה הגבוהה ביותר. לא פחות חשוב הוא נושא כוח האדם והבאנו לפה כוח אדם מיומן".