מפגש מרגש התקיים היום (ג') בבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשמשפחת די - אב המשפחה הרב ליאו וילדיו טלי, קרן ויהודה - הגיעו לפגוש את המושתלים שקיבלו את אבריה של לוסי ז"ל, שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן יחד עם שתי בנותיה, מאיה אסתר ורינה מרים ז"ל.
בתה של לאה (לוסי) די שנרצחה האזינה ללב שהושתל בחולה
(צילום: דוברות בילינסון)

4 צפייה בגלריה
לאה די ז"ל
לאה די ז"ל
לאה די ז"ל. חיים בזכותה
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
מפגש מושתלים
מפגש מושתלים
מאזינה ללב של אמה בגופה של ליטל ולנסי
(צילום יריב כץ)
ליאו, שהיה נרגש בירך כל אחד מהמושתלים בברכת: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה ושמהטרגדיה הנוראה זכינו לעשות טוב". רגע מרגש מאוד היה כשליטל ולנסי (50), מושתלת לב נכנסה לאולם. בנותיה של לוסי חיבקו אותה ארוכות ולאחר מכן האזינו בסטטסקופ ללב של אימן פועם ופרצו בבכי. "הצלתם לי את החיים". אמרה ליטל.
4 צפייה בגלריה
מפגש מושתלים
מפגש מושתלים
אבי המשפחה מברך: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה ושמהטרגדיה הנוראה זכינו לעשות טוב"
(צילום: יריב כץ)
מוטי אלקבץ, מושתל כליה הגיע משלומי, והודה למשפחה: "שמונה שנים אני מחכה לתרומה וקיבלתי חיים חדשים". דניאל גרש (25) מרמת ישי, מושתל כבד, הגיע עם אמו מאיה שלא יכלה לעמוד בהתרגשות: "זה מרגש אותנו, אין לנו איך להודות לכם. תודה שהחזרתם את החיוך לפנים שלו, תקופה ארוכה שלא ראינו אותו מחייך". ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות בבילינסון, אמר: "דניאל היה מאוד חולה, התרומה שלכם פשוט הצילה את חייו. אנחנו מצדיעים לכם מה שעשיתם זה מדהים. העוצמות שלכם כמשפחה היממו את כולנו".
מושתל נוסף, אחמד סלימאן, שהגיע למפגש אך עזב לפני שהתחיל בשל אירוע משפחתי קשה, השאיר למשפחה מתנה עם פתק עליו נכתב, בין השאר: "תודה על האור שהדלקתם בחיינו".
פרופ' דן ערבות, שביצע את הניתוח יחד עם פרופ' ירון ברק, סיפר: "הלב של ליטל הידרדר כתוצאה מניוון של שריר הלב ונותרו לה מספר חודשים לחיות. בזכות התרומה חייה ניצלו. בדרך כלל, אנחנו לא מורגלים להכיר את התורם/ת. יום לפני כן שמענו את הבקשה של הבנות שכל עם ישראל יתפלל ואחרי זה את הבשורה הקשה ואנחנו לא מורגלים שיש פנים מאחורי התורם/ת. במעמד הניתוח, כשהחזקתי את הלב ולאחר מכן כשהוא התחיל לפעום בגוף של ליטל, הרגשנו הרגשה קטנה של ניצחון".
4 צפייה בגלריה
מפגש מושתלים
מפגש מושתלים
חיים בזכותה של לוסי ז"ל
(צילום יריב כץ)