פעוטה כבת שנתיים מבני ברק ננשכה הלילה (יום ג') בידי חולדה בכל חלקי גופה ואושפזה לטיפול בבית החולים מעייני הישועה בעיר. האב מספר שתושבים התריעו בפני העירייה על מכת החולדות בעיר, "אבל היא לא עשתה כלום", כדבריו.
זה זמן רב שתושבי בני ברק מלינים על מכת החולדות בעיר. העירייה כבר הכריזה בחודש שעבר "מלחמה" בנושא ואף הקצתה תקציב לא מבוטל לעניין אך נכון להיום, דבר לא עוזר. "אנחנו חוששים לחזור הביתה, המצב לא יכול להישאר כך", אמר האב.
1 צפייה בגלריה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
פעוטה ננשכה בידי חולדה בבני ברק
עוד בנושא זה:
בעת האחרונה היו כמה מקרי נשיכה של חולדות בעיר, ובהם פעוט בן שנתיים שננשך בגן שבו התחנך ובן ארבע שננשך בגן שעשועים. שניהם נזקקו לטיפול רפואי.
יעקב וידר, חבר מועצת העיר שמוביל את המאבק בנושא, אמר בתגובה כי "רבע מיליון תושבי בני ברק סובלים ממכה נוראית של חולדות שממלאות את העיר ומסכנות חיי אדם. בעקבות ההתעלמות של העירייה, ביקשתי את התערבותו של המשרד להגנת הסביבה, ורק לאחר התערבותו נבהלו בעירייה והודו שקיימת מכת עכברושים. ואולם, עד לרגע זה לא הגישו לנו, חברי המועצה, שום תוכנית פעולה כפי שהתחייבו. לא ארפה עד שסכנת הטרור הסביבתי תוסר מתושבי בני ברק".
מעיריית בני ברק נמסר בתגובה "העירייה וראש העיר אברהם רובינשטיין פועלים בעמל כביר לחיסול מטרד החולדות ולהסרת מפגע משמעותי זה בכל דרך. האירוע היום רק מחזק את הדחיפות שבאישור תוכנית החירום שעומדת על שולחנה של מועצת העיר. עיריית בני ברק מאיצה את הפעילות הכוללת כפי שזו באה לידי ביטוי בין היתר בהגדלת תקציב התברואה העירוני שכמעט הוכפל ועומד כיום על 120 מיליון שקל בשנה והחלפת הפחים לפחים טמונים, פרויקט ענק שמתבצע בכל רחבי העיר".
מאחר שבעיית המכרסמים דורשת מענה מיוחד, אישרה מועצת העיר לבקשת ראש העיר מינוי של פרויקטור מקצועי שימליץ על דרכי טיפול יעילות וירכז את המאמץ העירוני הכולל למיגור התופעה. ההחלטה אושרה ובמכרז נבחרה כפרויקטור חברת "פורטל".
מועצת העיר תתכנס מחרתיים לישיבה שלא מן המניין לאישור תוכנית העבודה המיידית שהציגה החברה ולאישורה של מסגרת תקציבית עד 20 מיליון שקלים לביצוע תוכנית העבודה שהגיש הפרויקטור למיגור המכרסמים. "בינתיים פועלת העירייה להגברת הניקיון בעיר, לפעילות יסודית של שינוי שתיכנס כאמור למתכונת חירום עם אישור התוכנית בעוד יומיים לרווחת כלל תושבי העיר", לשון הודעת העירייה.