על רקע משבר הקורונה וההנחיות ההולכות ומחמירות לצמצום יציאה מהבית ומגע בין בני אדם, סקר ארצי חדש בדק את תחושותיהם של אזרחי ישראל ואת השפעתו של המשבר על אורח חייהם. בסקר האינטרנטי שבוצע בידי מכון המחקר של חברת הייעוץ הארגוני ״דיאלוג״, נדגמו 503 נשים וגברים מעל גיל 18, שהשיבו על חמש שאלות בנוגע לווירוס הקורונה.
לפי המשיבים על הסקר, המהווים מדגם מייצג של החברה הישראלית ומגיעים משכבות וממיקומים שונים באוכלוסייה, 58% סבורים כי האמצעים שנוקטת הממשלה כדי למגר את התפשטות הנגיף הם ראויים ובמידה הנכונה - זאת לעומת 10% הסבורים שהאמצעים חריפים מדי.
אתם שאלתם: ד"ר איתי גל משיב על שאלות גולשי ynet על נגיף הקורונה

נתון מעניין בהקשר זה הוא כי שיעור גבוה יותר מבין המרואיינים בני 35-44, לעומת האחרים, סבורים כי האמצעים הננקטים הם מעטים מדי, רובם תושבי צפון הארץ. שיעור גבוה מבין המרואיינים בני 18-24, לעומת המבוגרים יותר, סבורים כי האמצעים שנוקטת המדינה הם סבירים ובמידה הנכונה.
3 צפייה בגלריה
חיטוי תחנת רכבת משה דיין בראשון לציון
חיטוי תחנת רכבת משה דיין בראשון לציון
חיטוי תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון
(צילום: אבי מועלם )
קרוב למחצית מהמרואיינים שהשיבו על הסקר (48%) דיווחו כי הם מקפידים על מרבית ההנחיות של משרד הבריאות, לעומת 46% שדיווחו כי הם מקפידים על כולן. מתוך המשיבים על שאלה זו, יותר נשים דיווחו כי הן מקפידות על כל ההנחיות (49%) לעומת גברים (42%). רק 6% מהמשיבים על הסקר דיווחו כי הם מקפידים על חלק מהוראות משרד הבריאות בלבד.
כשני שלישים (62%) מהמרואיינים ציינו כי הם חוששים או חוששים מאוד להידבק בווירוס הקורונה, ושיעור הנשים החוששות (68%), גבוה משיעור הגברים החוששים (56%). שיעור החוששים בקרב תושבי הדרום ובקרב תושבי מחוז המרכז גבוה יותר מאשר אצל תושבי האזורים האחרים בארץ (72% לעומת 67%). עם זאת, שיעור החרדים החוששים כי יידבקו בווירוס נמוך במידה ניכרת, ועומד על 47% לעומת 74%-60% מהאחרים.
בנוגע למקומות העבודה ולעתיד הכלכלי שלהם דיווחו 38% מהמרואיינים כי הם חוששים לאבד את עבודתם בעקבות משבר הקורונה. חשש זה גבוה במיוחד בקרב תושבי מחוז תל אביב (48%) לעומת תושבי יתר חלקי הארץ. ניכר בסקר כי ככל שההכנסה של המרואיינים נמוכה יותר, כך הם חוששים יותר לאבד את עבודתם.
בתוך כך, 57% מהמרואיינים שעבדו לפני תחילת המגפה, ולפני הנחיית המעסיקים להנהיג עבודה מהבית בקרב עובדיהם, עובדים כרגיל בימים אלה. 36% מהמשיבים על הסקר יצאו לחל״ת, ו-8% יצאו לחופשה על חשבון ימי המחלה שלהם. שיעור המרואיינות שיצאו לחל״ת גבוה יותר משיעור המרואיינים (41% לעומת 31% מהגברים). בנוסף, שיעור המרואיינים הגברים שעובדים כרגיל גבוה יותר (63%) לעומת המרואיינות שעובדות כרגיל (50%). קבוצת האוכלוסייה העיקרית שדיווחה כי יצאה לחל״ת היא תושבים בני 25-18 (62%).
הבוקר (ה') דווח ממשרד הבריאות כי 529 בני אדם בישראל נדבקו בנגיף הקורונה. 13 מהם במצב בינוני, 6 מהם במצב קשה, ומצבם של היתר מוגדר קל. 86 מהנדבקים בישראל מאושפזים בביתם, ו-36 ב"מלון הקורונה" שבדן פנורמה תל אביב. 14 שוחררו לביתם. בעולם ממשיכים מקרי ההדבקה לעלות, והגיעו הבוקר ל-204,831 בני אדם.