מאז שנולד, שמעון התינוק בן ארבעה החודשים לא עזב את פתח בית החולים הדסה עין כרם - הוא נולד עם מום הנקרא אטרזיה, שמונע מהוושת שלו להתחבר לקיבתו, וממום נוסף של אטימות פי הטבעת. כך, בגיל ארבעה חודשים, תלוי התינוק בהזנה דרך הווריד ובחיבור לצינורות שמנקזים החוצה את פסולת גופו. בין שמעון לבין חייו עומד ניתוח מורכב שמתבצע בארצות הברית בעלות של מאות אלפי דולרים, אך ידם של משפחתו אינה משגת סכום שכזה, ובעזרת עמותת "קו לחיים" פונה כעת לציבור לעזרה.
"קיבלנו את שמעון אחרי 12 שנים שחיכינו לו", מספרת חני רווח, אימו, תושבת ירושלים. "כל כך קשה לנו לראות ילד כל כך מהמם שנאבק לבלוע רוק. זה מום אכזרי וקשה שרק ניתוח יכול לתקן, וזה לא יכול לסבול דיחוי. ולכן אנחנו צריכים לטוס איתו לבית החולים בבוסטון, שם אחוזי ההצלחה של ניתוח כזה הם הגבוהים ביותר".
3 צפייה בגלריה
חני ויעקב רווח
חני ויעקב רווח
חני ויעקב רווח עם שמעון התינוק: "רוצים לחזור להיות משפחה"
(צילום פרטי)
חני ויעקב רווח, הוריו של שמעון, ניסו להעזר בקופת החולים אליה הם רשומים למימון ניתוח בחו"ל - אך ללא הצלחה. "בארץ אין אנשים שיודעים לבצע את הניתוח ששמעון צריך בצורה טובה", מסבירה חני. "יש פה משהו כמו 40 משפחות לילדים שנולדו עם המום הזה, ואלו שניסו לעבור עם התינוקות את הניתוח בארץ, הסתבכו. הניסיון לעשות את זה בארץ גורם לנזק עוד יותר גדול, שמאלץ אותן להעבירם לבוסטון. אנחנו לא מוכנים לזה, זה הילד היקר שלנו ואנחנו לא מוכנים לתת אותו לידיים שאין להן מספיק ניסיון".
3 צפייה בגלריה
שמעון רווח
שמעון רווח
התינוק שמעון רווח
(צילום פרטי)
3 צפייה בגלריה
שמעון רווח
שמעון רווח
זקוק לניתוח שיציל את חיין: התינוק שמעון רווח
(צילום פרטי)
"בישראל נולדים בין 10 ל-15 ילדים עם המום אטרזיה", מספרת מנכ"לית עמותת "קו לחיים", רינה עידן. "כמעט כולם מגיעים לבית החולים האוניברסיטאי בבוסטון, בגלל שבישראל לא יודעים לבצע את הניתוח הזה בצורה טובה. היו לנו לא מעט מקרים של הורים שנתנו צ'אנס לרפואה בישראל, ואלו ניסיונות שפשוט לא צלחו, בסוף נאלצנו לשלוח את הילד לבוסטון לניתוח מורכב הרבה יותר. קופת החולים לא מוכנה לכסות את זה, אבל בתשובתה לא הציעה אלטרנטיבה, הפתרון הוא פנייה לציבור לעזרה".
"אנחנו רוצים לחזור להיות משפחה", מסבירה חני, שלבד משמעון היא אם לשלוש בנות. "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים, אבל לא מצליחים. גם אני וגם יעקב הפסקנו לעבוד, אנחנו עסוקים כל הזמן בגיוס תרומות, בטלפונים, בבירוקרטיה. הבנות שלנו רואות שני הורים מתוסכלים ובלחץ, אמא ואבא שתמיד עושים משהו. בלית ברירה אנחנו פונים ללב הציבור, שיעזרו לנו לחזור להיות משפחה שלמה, לחזור להיות הורים לילד כל כך יקר".
בעזרת תרומה, אתם יכולים להציל את חייו של שמעון - לתרומות לחצו כאן או התקשרו לטלפון 03-9250505