"בריאות לכל עם ישראל, ואני מבקש: לכו להתחסן", אומר הבוקר (ג') יעקב אמילוב, בן 38 מטירת כרמל, שחלה קשה בקורונה והחלים. "התחלתי להרגיש תסמינים קשים לפני כשבועיים. ממש לא הרגשתי טוב. ב-5.2 הלכתי לעשות בדיקה, ולמחרת קיבלתי תוצאה חיובית. ב-8.2 אמבולנס בא לקחת אותי לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם המצב שלי הידרדר ממש, וב-12 בלילה הרדימו אותי".
קראו עוד:
אמילוב התבקש לספר מה הרגיש באותם ימים בבית, לפני שהובהל לבית החולים. "הרגשתי שאין לי אוויר", אמר. "היו גם קוצר נשימה, כאבי ראש, ולא הרגשתי טעם וריח. רק שכבתי. ניסיתי לאכול משהו, ולא הצלחתי לקחת אפילו שתי כפיות מרק. לא הייתי אני".
לשאלה אם הוא יודע כיצד נדבק במחלה, השיב: "לא. זה כנראה קרה בחוץ, כשהלכתי, טיילתי. אנשים לא יודעים שיש חולי קורונה שיוצאים החוצה, מסתובבים ומפיצים את המחלה. לפני שחליתי, לא התייחסתי לקורונה ברצינות. חשבתי שזה סתם וירוס, יושבים עשרה ימים עד שבועיים בבית, וזה עובר. אבל זה ממש פגע בי. זה ממש פגע לי בריאות, והמצב ממש הידרדר".
1 צפייה בגלריה
יעקב אמילוב
יעקב אמילוב
"לא ידעתי איפה אני נמצא": יעקב אמילוב ברמב"ם
(צילום: אלבום פרטי)
אמילוב היה בין מטופלי הקורונה הצעירים ביותר ברמב"ם, והגיע ללא מחלות רקע. בתחילה אושפז במחלקת כתר א', אבל אחרי ההידרדרות במצבו הועבר להמשך טיפול והשגחה במחלקת כתר ג', המשמשת כמחלקת טיפול נמרץ לחולי קורונה. במשך מספר ימים הוא שהה שם, מורדם, מונשם ובסכנת חיים.
"לפני שחליתי, לא התייחסתי לקורונה ברצינות. חשבתי שזה סתם וירוס, יושבים עשרה ימים עד שבועיים בבית, וזה עובר. אבל זה ממש פגע בי. זה ממש פגע לי בריאות, והמצב שלי ממש הידרדר"
"כשהתעוררתי, לא ידעתי איפה אני נמצא", נזכר אמילוב. "לא זיהיתי אנשים שבאו לבקר אותי, גם לא את הרופאים. הייתי בין חיים למוות. כולם סביבי היו בחלוקים ובמסכות, שאלו אותי איך אני מרגיש, אבל לא יכולתי לדבר. זה היה מאוד מפחיד".
עכשיו, אחרי שהחלים חזר הביתה והתחסן, הוא מבקש להעביר מסר לציבור: "אני מציע לכולם, במיוחד לצעירים, שימו מסכות, לכו להתחסן, אל תזלזלו בזה, גם אני זלזלתי, ותראו מה קרה. במגפה הזאת לא צריך לזלזל בכלל".