בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד

הן לא סתם מכונות החלון לנפש – העיניים שלנו משפיעות על מראה הפנים כולו. עם הגיל מתרחשים שינויים ברקמות העפעפיים העליונים והתחתונים אשר עלולים לגרום למראה עייף ולא חיוני. נפילה של העפעפיים העליונים, התרוקנות של העפעפיים התחתונים או הצטברות של שומן תת עורי באזור שמתחת העיניים משווה להן מראה מבוגר המשליך על צורת הפנים כולה. ניתוחי עפעפיים הם מבין הניתוחים הנפוצים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית המשמשים להסרת עודפי העור והשומן ומשווים לעיניים מראה רענן ומואר יותר.
צפו ברופא מסביר

מה קורה לעפעפיים שלנו עם הגיל?
עם השנים מתרחשת צניחה של העפעפיים העליונים המובילה למראה עייף. בנוסף, לעיתים מרחשת גם צניחה של הגבות אשר "תורמת" גם היא לצניחת העפעף ולמראה עיניים עייף ומבוגר. בעפעפיים התחתונים עלולים להיווצר עודפי עור להם מתלווים לרוב קמטוטים או בליטה של השומן האזורי – דבר הגורם להופעת שקיות מתחת לעיניים. מנגד, ההתבגרות הפיזית יכולה לגרום להידלדלות של השומן התת עורי באזור למראה שקוע ולא אסתטי.

כיצד מתבצעים ניתוחי העפעפיים?
הפעולה הכירורגית מתבצעת לרוב תחת הרדמה מקומית עם טשטוש ונמשכת כשעה. לשם הרמת העפעפיים העליונים מבצע הרופא המנתח חתך לאורך הכפל הטבעי של העפעף העליון, מסיר את עודפי העור ומותח את רקמת השריר כלפי מעלה. במידת הצורך תוסר גם מעט רקמת שומן. סגירת החתך מבוצעת בעזרת תפרים עדינים ולרוב לא תוביל לצלקת משמעותית. באשר לעפעפיים התחתונים, מבצע הרופא המנתח חתך מתחת לקו הריסים ולאחר מכן מסיר את עודפי העור. אם נדרשת גם הוצאה של רקמת שומן היא תתבצע באמצעות חתך פנימי. האזור נתפר באמצעות תפרים עדינים.

אילו תופעות לוואי צפויות להתפתח לאחר הניתוח?
ברוב המקרים לא צפויים להתפתח כאבים משמעותיים לאחר הניתוח. עם סיום הפעולה יכולה להתפתח נפיחות מקומית או שטפי דם שיחלפו לרוב לאחר כשבועיים. הוצאת התפרים תתבצע כשבוע לאחר הניתוח וכאמור לא צפוי להיוותר צלקת משמעותית.

בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד