העולם עשוי להתקרב לסופה של מגפת הקורונה: הערכה זו נמסרה היום (ד') על ידי ארגון הבריאות העולמי, לאור הצניחה בשיעורי התמותה מקורונה בעולם. עם זאת, בארגון הזהירו כי הסוף עדיין לא כאן. בעולם מעריכים כי חיסוני הדחף המעודכנים לאומיקרון עשויים להפחית עוד יותר את שיעור התחלואה הקשה ואת התמותה, אך ההיענות לחיסונים עדיין נמוכה, ורק כחמישית מאוכלוסיית העולם מחוסנת.
קראו עוד:
על פי דיווחי ארגון הבריאות העולמי, מספר מקרי המוות השבועיים מקורונה הגיע לנקודת שפל בשבוע שעבר: נרשמו רק כ-11 אלף מקרי תמותה מקורונה ברחבי העולם - ירידה של 22% מהשבוע שקדם לו. מספר מקרי התחלואה החדשים צנח באותה תקופה ב-28%, מכ-4.2 מיליון בשבוע של 29 באוגוסט עד 4 בספטמבר לכ-3.1 מיליון בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
קורונה מסכות גרמניה קלן
קורונה מסכות גרמניה קלן
הולכים עם מסכות בקלן שבגרמניה. האם המראה הזה ייעלם בקרוב?
(צילום: גטי אימג'ס)
"מעולם לא היינו במקום טוב יותר לסיום המגפה", אמר היום מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדחנום גברה-יסוס. "אנחנו עוד לא שם, אבל הסוף נראה באופק. אנחנו יכולים לראות את קו הסיום. אנחנו בעמדה מנצחת. עכשיו הזמן הכי גרוע להפסיק לרוץ".
מנכ"ל הארגון הוסיף כי על מדינות העולם לפעול בשישה רבדים למיגורה של המגפה: המשך בדיקות, טיפולים, חיסונים, בקרת זיהומים, מאבק במידע מוטעה והעברת מסרים ברורים בתקשורת.
מספר מקרי המוות השבועיים מקורונה הגיע לנקודת שפל בשבוע שעבר: נרשמו רק כ-11 אלף מקרי תמותה ברחבי העולם - ירידה של 22% מהשבוע שקדם לו. מספר מקרי התחלואה החדשים צנח באותה תקופה ב-28%
בישראל מאושפזים כיום 99 חולי קורונה במצב קשה, מתוכם 43 במצב קריטי, ו-41 מונשמים, אבל אף אחד אינו נזקק לאקמו. מדובר בירידה של 17% בשיעור החולים הקשים לעומת השבוע שעבר. רובם המוחלט של החולים במצב קשה אינם מחוסנים, או שפג תוקפו של החיסון שקיבלו.
בעולם נערכים עכשיו למתן החיסונים המעודכנים נגד אומיקרון, שיעילים גם נגד הזנים הקודמים. על פי כל האינדיקציות של פייזר ומודרנה, החיסונים המעודכנים נותנים הגנה טובה יותר הן מפני הדבקה והן מפני תחלואה קשה. החיסונים צפויים להגיע לקופות החולים הישראליות בימים הקרובים.