בשיתוף המרכז הרפואי VIV Clinic
כאשר מסתכלים על עולם הרפואה והטיפולים הבריאותיים של השנים האחרונות, אי אפשר להתעלם ממגמה ברורה של מעבר לטיפולים בהתאמה אישית. במקום "רפואה אחת מתאימה לכולם", הרופאים בוחנים את ההתאמה על המטופל בהתייחס למקרה נתון. ככל שהפיתוחים הטכנולוגיים הופכים מתקדמים יותר, כך יכול הצוות הרפואי להתאים את הטיפול בצורה מקסימלית למטופלים. כבר היום קיימים טיפולים המותאמים לגנטיקה של המטופל ושימוש בטכנולוגיות AI לדיוק באבחון ובטיפול.
כחלק מהכניסה של טיפולים מותאמים אישית למגוון תחומי הרפואה, כך ניתן גם לראות סימנים של מהפכה בעולם הטיפולים האסתטיים. מה שהיה מוכר ורלוונטי עד ממש לא מזמן, מפנה את מקומות לגישות חדשניות שמשיגות הפחתה מוכחת בסימני הזמן על העור.
3 צפייה בגלריה
אבחון מותאם אישית ותכשירים שנרקחים במיוחד
אבחון מותאם אישית ותכשירים שנרקחים במיוחד
אבחון מותאם אישית ותכשירים שנרקחים במיוחד
(צילום: יח"צ)
על מנת לקבל הצצה אל עתיד הטיפולים האסתטיים המותאמים, שוחחנו עם שלוש נשים שעברו טיפול בשיטת VIV Blue, המיושמת במרכז הרפואי VIV Clinic בהנהלתו של ד"ר צחי וידר. השיטה כוללת שימוש בכלים טכנולוגיים ומולקולות מיוחדות שלא היו בשימוש עד כה בעולם הרפואה האסתטית. בהתאם למגמה בהתאמה אישית לכל מטופל ומטופלת, הטיפול כולל גם תכשירים הנרקחים באופן אינדיבידואלי לכל מטופל ומטופלת.

אבחון מותאם אישית ותכשירים שנרקחים במיוחד

כדי להגיע לרמה מדויקת של התאמה אישית גם בטיפולים אסתטיים, יש להקפיד על אבחון אישי ומעמיק המבוצע על ידי צוות מיומן ומקצועי. כיום אפשר להיעזר בתוכנת FACE AI הכוללת טכנולוגיית בינה מלאכותית לניתוח הפנים ברזולוציה גבוהה ולייצר תובנות לגבי הבעיות הדורשות טיפול. על מנת לוודא את ההתאמה גם לאופי ולצרכים של המטופל, חשוב להקשיב לו ולמפות את הפרמטרים החיוניים לטיפול מותאם אישית.
היבט נוסף של התאמה אישית הוא תכשירים המוכנים במיוחד על ידי המרכז הרפואי, על פי מרשם של הרופאים המומחים. תפקיד התכשירים המותאמים אישית הוא להוות טריגר לתאי העור לחזור לפעילות תקינה וכך לשפר את המראה הצעיר של העור.

"חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים"

שושנה מ', בת 47 מחולון, מספרת כי "כבר כמה שנים אני סובלת מתחושה שהפנים שלי נופלות ונבולות. גם קו הלסת לא מחודד כמו שהיה פעם, והפיגמנטציה חוגגת, בעקבות שעות שמש רבות חוגגת". שושנה מספרת כי הגיעה למרכז הרפואי VIV "לטיפול 360 בעור הפנים. בפגישה הראשונה, עברתי אבחון מיוחד עם תוכנה ייעודית הבודקת את עור הפנים. לאחר מכן עברתי ייעוץ מקיף ורציני מול פאנל של שלושה מומחים שגיבשו את התכנית שמתאימה אך ורק לי". אחרי שהתחילה בתכנית שהומלצה לה, "שכללה הזרקות לעיצוב וחיטוב עור הפנים, המשכתי עם טיפולים טכנולוגיים לשיפור אחידות העור, כל זאת בתגבור משחות ותוספים שהביא לעור פנים מוצק, עם ברק ואחידות". לדבריה, מה שחשוב בטיפולים אסתטיים "הוא לא לבחור בעוד מזרק או טיפול גנרי קיים. צריך להתייחס להכל מלמעלה ולקחת בחשבון את כל הפרמטרים כדי להגיע לתוצאות הכי טובות. אני מרגישה ונראית היום צעירה בכמה שנים".
3 צפייה בגלריה
טיפולים אסתטיים בהתאמה אישית
טיפולים אסתטיים בהתאמה אישית
טיפולים אסתטיים בהתאמה אישית
(צילום: יח"צ)
לדבריה, במרפאה נערכה פגישת ייעוץ עם צוות מומחים הכלל רופא אסתטי מומחה, יועצת רפואית וקוסמטיקאית רפואית, אשר ניתחו את הצילומים ובנו את הגישה הטיפולית שתוביל לתוצאות הטובות והמתאימות ביותר.

"להרגיש צעירה בכמה שנים טובות"

רחלי ב', בת 43 מגבעתיים, מספרת כי "הגעתי לגיל 42 והרגשתי שבא לי שינוי, לא אהבתי את מה שראיתי במראה- אישה עייפה עם פרצוף נפול. זה התחיל עם הקמטוטים במצח ואז אלו שליד העיניים. הנפילה של קו הלסת היא זו שגרמה לי להתחיל להתעניין בעולמות הבוטוקס והחומצות ההיאלורוניות. התחלתי בטיפול הסקולפטרה המשפר את נראות העור על ידי סיוע בייצור קולגן ואלסטין שאבדו עם השנים". לאחר מכן, בהמלצת הרופא המלווה אותה, "עברתי טיפול טכונלוגי בשם הייפו, שעוזר במיצוק ואחידות עור הפנים. אני מאוד מרוצה מהתוצאה, מרגישה שהשבתי לעצמי את האור לפנים כמו גם נפחים שאבדו. והכי חשוב, מרגישה צעירה בכמה שנים טובות".

"הביטחון שלי חזר"

תמר ר', בת 53 מהרצליה, מספרת כי "בגיל 40 החלטתי שאני מתחילה טיפולים אסתטיים על מנת להשיב לעצמי חיות לפנים, התחלתי בבוטוקס ומשם המשכתי לחומצה היאלורונית להשבת נפחים שאבדו. אבל הרגשתי שזה כבר לא מספיק. לפני כחמש שנים שמעתי מחברה על המרכז הרפואי והחלטתי ללכת לייעוץ. נפגשתי עם שלושה מומחים לאבחון וייעוץ מקיף, ובנו לי תכנית טיפולים מקיפה אשר משלבת טכנולוגיות למיצוק עור הפנים וטיפול לשיפור מרקם העור (סקולפטרה)". בנוסף, עברה תמרה גם הזרקות בשיטת V LIFT, אשר מתייחסת לפנים כמכלול ולא לכל קמט בנפרד. "אני מרגישה שחזרתי לשנות ה-40 המוקדמות – הפנים נראות שוב מחודדות, מתוחות וזוהרות. הביטחון העצמי שלי חזר אליי, וגם התחושה שהפנים נראות פשוט מצוין".
3 צפייה בגלריה
(צילום: תומר בן אבי)

קפיצת מדרגה בעולם הטיפולים האסתטיים

"מעבר לרובד של הזרקות, היום אפשר לתאר רובד שני של מכשירים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים, מבוססי אנרגיה חשמלית, לייזר, גלי אולטראסאונד ועוד", אומר ד"ר וידר.
"הרובד הנוסף והאחרון, שהופך את הטיפול למהפכה, הוא תיקון של העור ברמה התאית. המשימה וההתמקדות שלנו היא להוסיף למה שהכרנו עד היום, עם ניסיון עצום בהזרקות ומכשירים וטכנולוגיות, את הרובד הנוסף שגורם לקפיצת מדרגה נוספת בעולם הטיפולים האסתטיים. מדובר בעצם ברמה הביולוגית/הביוכימית. ברמה זו נעשה שימוש בחומרים אשר מוחדרים באמצעים טכנולוגיים (כמו Derma Pen) אל תאי העור וכוללים מולקולות אשר מתערבות בתהליכים בתוך התאים ונוגדים את תהליך ההזדקנות על ידי שמירה על תאי עוד צעירים ומתפקדים ועל ידי כך התחדשות של העור".
בשיתוף המרכז הרפואי VIV Clinic
פורסם לראשונה: 16:06, 13.02.23