בשיתוף מי עדן

כמה יסודות הכרחיים לו לאדם כדי לתפקד לאורך שנים בבריאות טובה. שלושה מהם – מים, מזון ושינה הם יסודות מחויבי המציאות עבור כל יצור חי, לבטח עבור בני האדם ובהיעדרם, יחדלו להתקיים.
"אנחנו מורכבים מכ-60%-70% נוזלים ומנגד, מדי יום אנחנו מאבדים בין 4-4.5 ליטר של מים לכן אנחנו צריכים להשלים את בריחת המים האלה", אומר אודי ברקן, שף ודיאטן קליני, על הצורך הטבעי והנכון להשבת נוזלים אל גופנו.
3 צפייה בגלריה
מים מכון כושר פעילות גופנית שתייה צמא מים מינרלים
מים מכון כושר פעילות גופנית שתייה צמא מים מינרלים
עוסקים בספורט? חשוב גם שתחזירו את המינרלים לגופכם בעזרת שתייה
(צילום: shutterstock)
במקביל למניעת ההתייבשות של הגוף, מסביר לברקן, קיימת נחיצותם של המינרלים לגופנו: "מינרלים הם יסודות אנ-אורגניים, שחיוניים לגוף שלנו, ממש כמו ויטמינים. מינרלים הם יסודות גיאולוגיים, שמגיעים מהאדמה. כולם מכירים את הברזל והסידן, אבל גם מגנזיום, למשל, הוא מינרל מאד חשוב שהגוף שלנו לא יודע לייצר ולכן חשוב לצרוך אותו ואותם מהמזון או מהשתייה", הוא אומר.

מהיכן מגיעים המינרלים למים המינרלים?

המינרלים החיוניים לאדם לא נמצאים בכל מאגר של מים, אבל מקורם הוא בטבע. "מים מינרליים הם בעצם מי גשמים, שעוברים דרך שכבות שונות של הקרקע, על פי האזור בו יורד גשם. כך, נקבע ההרכב המינרלי של המים", מסביר אורי פרלשטיין, מנכ"ל מפעל מי עדן בקצרין ומוסיף שמים מינרלים אינם מטופלים בשום דרך, "כלומר, לוקחים את המים מבטן האדמה ומעבירים אותם דרך פילטר אל הצרכנים", הוא אומר.
פרלשטיין מסביר שאת המים לא מוציאים פשוט מבטן האדמה ומבקבקים אלא, שכל מפעלי המים המינרליים, באשר הם, עומדים בתקנים של משרד הבריאות בהתאם לבדיקה. "למעשה, לא יכולים לצאת מים ממפעל בו הם מיוצרים, אם לא עברו בדיקה והם משוחררים מהמפעל רק במידה והכל תקין בבדיקה. זה אומר, שכל מים מינרלים שיוצאים לשוק הם נקיים באופן ודאי משום שנעשית להם אינה בדיקה סטטיסטית בלבד, המקור שלהם קבוע וידוע וגם אינו משתנה לאורך זמן ואת תוצאותיו ניתן לראות על התוויות, יחד עם שאר הרכיבים שנמצאים על תווית הבקבוק".

ספורטאים? כך תחזירו את המינרלים החיוניים לגוף

אם הימצאותם של המינרלים במים הנשאבים מהאדמה טובה ומיטיבה עם הכל, הרי שיש אוכלוסיות, שעבורן, הימצאות המינרלים בגוף היא כמעט קריטית. ספורטאים, למשל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"עבור ספורטאים, הימצאות מים ומינרלים בגוף הספורטיבי, חשובה פי כמה", מסביר ברקן. "המתאמצים והמזיעים יותר, מאבדים לא רק נוזלים אלא גם מינרלים, ואם הם מחזירים לעצמם רק מים, בלי מינרלים בתוכם, הרי שעשו רק חלק ממה שנדרש מהם לעשות כדי לא להתייבש", הוא מסביר.

רוצים ילדים יותר מרוכזים בבית הספר? תגידו להם לשתות מים

לא רק הספורטאים מתרוצצים סביב, במרוץ המינרלים. "אם אתם מתעוררים באמצע הלילה עם שריר מכווץ פתאום, מאוד יכול להיות שחסר לכם מגנזיום וכדאי לשים לב לזה", מבקש ברקן לתת סימנים. גם בחילות, אבדן תאבון, סחרחורות פתאומיות וחולשה, חוסר איזון בסוכרת, הפרעות בקצב הלב, פגיעה באיזון של לחץ הדם ואפילו אירועי לב וכדומה, עלולים לבטא מחסור במינרלים, אבל מדובר פה באמת על מצבי קיצון", הוא מסביר.
3 צפייה בגלריה
ילד שותה מים מינרלים מבקבוק
ילד שותה מים מינרלים מבקבוק
רוצים שהילדים יהיו מרוכזים? תנו להם לשתות מים
(צילום: shutterstock)
אבל לא רק מצבי קיצון פיזיים עלולים לסמן רמות נמוכות של מינרלים. לא מעט מחקרים בדקו את הקשר הקיים, בין שתיית מים לריכוז ולמניעת עייפות. "לכן, כשרוצים שגם ילדים שהולכים לבית ספר יהיו מרוכזים, כדאי להקפיד שייקחו איתם בקבוק מים. הקפידו וספרו להם את על החשיבות בשתיית מים והכי חשוב לחינוכם ולשתייה מספקת - תנו דוגמה אישית איך אתם עצמכם שותים מים", הוא משיא עצה לסיום.
בשיתוף מי עדן


פורסם לראשונה: 09:18, 27.06.22