צפו בפודקאסט המצולם:

הרפואה האסתטית שופעת חידושים כל העת. אחת הטכניקות היותר פופולריות ומסקרנות של העת האחרונה היא זו של מתיחת הפנים ללא ניתוח, טכניקת מתיחת החוטים. אבל השיטה המעניינת הזו אינה מסתפקת רק באיסוף והרמה של רקמות אלא מסייעת גם ביצור קולגן, שמגמיש ומהדק את העור. מהם החוטים, איזה סוגים יש ולמי הם מתאימים?
לנוכח ההתעניינות העצומה, של שני המינים, בטיפולים אסתטיים, התארחה בפרק ד"ר לורה מוצ'ניק, מומחית ברפואת משפחה ורפואה אסתטית, שבין השאר מותחת חוטים בפניהם של מטופלים ומטופלות, למשל זה של דנה, כפי שהיא מעידה בעצמה.
"דיברנו לא מעט עד כמה גוף ונפש קשורים זה לזה, אז כשאדם מרגיש טוב עם עצמו, הבריאות שלו יותר איתנה", מסבירה דנה את הבחירה בנושא. "זה גם זמן לדבר על כך כי זה הפך להיות משהו שכמעט כל אחד רוצה לעשות בגיל מסוים וזה נכון לגברים ולנשים", מסכים איתה פרופ' רז.
חוטים בפנים
מה הם בעצם אותם חוטים המוחדרים לפנים? "אלה חוטים למטרת מתיחה", מסבירה ד"ר מוצ'ניק, "החוט גורם למתיחה של הרקמות. החוט עצמו, הוא פולימר, שהוא בעצם חומר ביולוגי, היפואלרגני, שמותח את הרקמות וגם מעט את העור, באותם מילימטרים שנותנים לנו את השיפור בנראות".
החומר ממנו עשוי החוט מעודד במקביל, יצור של קולגן ואלסטין, השומרים על נראות העור, ממש באזור השתלת החוט. איך זה קורה? על ידי כך, שחומצה פולילקטית, גורמת לתאים סביב החוט, לייצר את הקולגן והאלסטין.
כמו בכל דבר כמעט, גם התאמת החוט לטיפול היא אינדיבידואלית למטופלים והיא בעיקר מתאימה לצניחה בינונית באזורים שונים של הפנים כמו צוואר, קו הלסת, עפעפיים ועוד. "יש לפחות 18-20 סוגים שונים של החוטים, המתאימים לכל אזור בפנים, עם הרקמה ספציפית שלו", אומרת ד"ר מוצ'ניק ומוסיפה: "לפי המצב של המטופל או המטופלת אנחנו בוחרים גם את סוג החוט וגם את כמות החוטים".
לאחר 8-14 חודשים החוט מתמוסס והקולגן שנוצר סביבו מחזיק עוד כ-3-4 שנים, כך שהפעילות בעור עוד נמשכת הרבה אחרי שהחוט כבר אינו שם.
האזינו לפודקאסט המלא:


מתי כדאי להתחיל?
ד"ר מוצ'ניק מסבירה שבין גילאי 35-45 זה מועד אידאלי. "עדיין יש ייצור של קולגן ויש עדיין אלסטין בפנים ואין כל כך את הצניחה של הרקמות אז ברגע שאנחנו מתחילים לטפל, זה מצב מניעתי וזה גורם למתיחה והרמה ובאמת לא דרושה לכך כמות גדולה של חוטים".
חשוב לד"ר מוצ'ניק להסביר, שבגלל שהחוטים הם מחומר פולימרי, הם לא מוסיפים נפחים לפנים. "אי אפשר לטפל רק בקו הלסת, אם יש צניחה באזור מרכז הפנים או זה של עצמות הלחיים. מה שצריך לעשות זה לעבוד יחד", היא אומרת ומסבירה שאז צריך למלא בחומר וליצור הרמה של עצמות הלחיים ולטפל בחוט בקו הלסת. "בדרך כלל אני משלבת גם הרמה על ידי חומרי מילוי באזורים שצריך בהם מעט הרמה כמו למשל עצמות לחיים או אזורי הרקות", היא מסבירה, "אחרי זה אני יכולה לתת טיפול יעודי בחוטים, שגורמים להדגשת קו הלסת".
איך נעשה הטיפול בחוט?
ד"ר מוצ'ניק מסבירה שבסך הכל זהו טיפול פולשני ולכן, כמו אצל רופא השיניים, מאלחשים את האזור לפני הטיפול ואז עושים הרדמה מקומית קלה ביותר.
החוטים עצמם מגיעים סטריליים, העור מחוטא וסטרילי ואז, אחרי האילחוש, ממתינים כמה דקות, מסמנים את מקום ההחדרה במחט ומחדירים את החוט, המאוחסן בקנולה (קשית) סטרילית וסגורה.
החוט עצמו עם זיזים, שנפתחים בעור ומסייעים בהרמה נוספת של הרקמות שסיבב החוט. כל הטיפול כזה אורך כ-10 דקות ולא יותר.
דנה רון, שעשתה טיפול כזה כאמור, מעידה שזה עבר לא כאב כלל אבל שבימים שאחרי החדרת החוט יש תחושת מתיחה בעור שמשתחררת בימים הראשונים.
חשוב לדעת - לא כל מטופל ומטופלת מתאימים לטיפולי חוטים
לד"ר מוצ'ניק חשוב להדגיש שלא לכל אחד ואחת הטיפול מתאים. מי אינו יכול לעבור אותו?
• מי שיש לו או לה צניחה מאוד משמעותית של הפנים בגלל איבוד נפחים, בשל הרזיה דרסטית של עשרות קילוגרמים בדרך כלל.
• אפשר לעבור טיפול רק מעל גיל 35.
• מי שנמצאים בטיפול אונקולוגי או אנשים עם מערכת אוטואימונית פגועה לא יוכלו לקבל אותו.
• נשים בהנקה או בהריון גם הן לא יעברו אותו.
מה חייבים לדעת לפני שעושים טיפול שכזה:
• אסור לעשות ספורט כחודש לאחר הטיפול.
• אסור לעשות עיסויי פנים או טיפולי פנים כחודש לאחר הטיפול.
• אסור להיחשף לשמש כחודש לאחר הטיפול.
• חייבים לעשות זאת רק על ידי רופא או רופאה מיומנים.
לסיכום הסכימו השלושה שזהו טיפול שמתאים לחלק מהאנשים בחלק מהמצבים, לא לכל איזור בגוף אך למי שיכול לעשות אותו, מובטח מראה טבעי מאד משום שמדובר בעור הטבעי של המטופל או המטופלת, רק מתוח יותר.
פורסם לראשונה: 09:54, 09.01.24