אתמול (ד') הודיעה קטאר שהתרופות שמיועדות לחטופים נכנסו לעזה, ונשיא צרפת עמנואל מקרון אף הודה בציוץ לאנשי מטה משפחות החטופים והנעדרים פרופ' חגי לוין ועו"ד דוד שפרכר על המעורבות שלהם בהכנסת התרופות לעזה.
בשיחה עם ynet Live הסבירו פרופ' לוין, ראש מערך הרפואה והחוסן במטה משפחות החטופים והנעדרים, ועו"ד דוד שפרכר, שאחראי על צרפת ועל מוסדות האיחוד האירופי במטה המשפחות, על ההליך ועל הקשר לצרפת שהניע את המהלך. צפו בריאיון:

עו"ד שפרכר: "במסגרת הפעילות שלי במטה משפחות החטופים במהלך חודש אוקטובר יצאתי לבלגיה עם משלחת של משפחות, ובין חברי המשפחה היה אחיין של מישהי שהוחזקה בשבי ושהייתה חולה. במהלך השהות אני חשבתי שאני צריך לעשות משהו, והטלתי על עצמי את הנושא של התרופות. מישהו קישר אותי עם ארמון האליזה ועם הצוות של הנשיא מקרון. התוכנית הוצגה בפניו, והוא החליט ללכת איתנו יד ביד בנושא".
הציוץ המפרגן של מקרון:
למה זה לקח שלושה חודשים? זה המון זמן. "עצם ההסדרה של כל הנושא לקחה הרבה מאוד זמן. העובדה שקטאר הייתה צריכה ליצור קשר עם חמאס ולנהל מו"מ איתם, וגם נושאים רפואיים בעצם, שהם בסמכות של פרופ' חגי לוין".
פרופ' לוין, איך נדע אם התרופות התקבלו? "קיבלנו הבטחה שנקבל הוכחה לכך שהתרופות הגיעו לחטופים ולחטופות. אני מאוד מקווה, מצפה בכיליון עיניים שנקבל כבר הוכחה כזאת".
פרופ' חגי לוין: "אנחנו מאוד-מאוד רוצים שהתרופות כבר יגיעו ליעדן, זה אור באפלה אבל זה לא מספיק. הדרך היחידה להציל את חייהם זה להביא אותם עכשיו, באמת עכשיו, לישראל, כדי שיתחילו לקבל את הטיפול שצריך"
על אילו תרופות מדובר? הבסיסיות או שדברים השתנו במהלך הזמן הזה? "זה עניין דינמי. בכל יום שעובר מצבם הרפואי יכול להשתנות. אנחנו גם מקבלים מידעים חדשים לגבי מצבם, קיבלנו עדויות, ראיינתי את החטופים והחטופות החוזרות, את חלקם, וקיבלנו מידע נוסף לגבי מצבם. אני חייב להגיד, אנחנו מאוד-מאוד רוצים שהתרופות כבר יגיעו ליעדן, זה אור באפלה אבל זה לא מספיק. הדרך היחידה להציל את חייהם זה להביא אותם עכשיו, באמת עכשיו, לישראל, כדי שיתחילו לקבל את הטיפול שצריך".
עו"ד דוד שפרכר: "אני עבדתי עם הצוות של ארמון האליזה בצורה מדהימה, ואני באמת מוכרח לציין את תפקידו המרכזי של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהוא בן אדם מלא-מלא אנושיות, הומניזם ואכפתיות לזולת"
פרופ' לוין מוסיף: "היום יום ההולדת של כפיר ביבס, והוא צריך את המזון המיוחד שלו. הוא בטח גם צריך עכשיו ויטמינים ואת הטיפול הרפואי שלו. אחיו אריאל זקוק לתרופה שיש במשלוח ואני מקווה שהוא יקבל אותה, גם הוא זקוק לתזונה מיוחדת. הלוואי שנקבל בשורות טובות".
1 צפייה בגלריה
שלטים ועליהם שירי ירדן והילדים כפיר ואריאל ביבס שנחטפו לרצועת עזה
שלטים ועליהם שירי ירדן והילדים כפיר ואריאל ביבס שנחטפו לרצועת עזה
שלטים ועליהם שירי, ירדן והילדים כפיר ואריאל ביבס שנחטפו לרצועת עזה
(צילום: REUTERS / Denis Balibouse)
נשיא צרפת צייץ אתמול וגם הזכיר את שניכם. התרגשתם? עו"ד שפרכר: "אני עבדתי עם הצוות של ארמון האליזה בצורה מדהימה, ואני באמת מוכרח לציין את תפקידו המרכזי של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהוא בן אדם מלא באנושיות ובאכפתיות לזולת. אני באופן אישי אסיר תודה לצרפת ולקטאר על המעורבות במבצע הזה".
פרופ' לוין: "מגיעה לנשיא מקרון תודה ענקית על המנהיגות שלו".