"נותנים לנו עונש קולקטיבי כי הממשלה לא יודעת מה לעשות כדי להתמודד עם הסגר", מסביר פרופ' ליאוניד אידלמן נשיא הסתדרות הרפואית העולמית היוצא באולפן ynet, למה הסגר לא רק שלא יעיל לנו, אלא אף מסוכן לנו.
מצטרף אליו פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן מנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, ואומר כי זה "ישראבלוף", הרי יש יש נתונים, לא צריך יותר מזה. בצפון בתי החולים מלאים, אבל במרכז יש מקום. שמשרד הבריאות יעשה שינוע של החולים בארץ".
"סגר", הוא מוסיף, "בטוח לא צריך. בסך הכל עלינו בחודש-חודש וחצי האחרון ב-70-80 חולים קשים, בגלל זה לא הולכים לסגר טוטלי במדינה. עם הפגיעה הכלכלית הנוראית, עם הפגיעה הנפשית הנוראית, עם מחלות רקע כמו דיכאון והתאבדויות וסגירת בתי ספר. זה לא נכון ללכת לסגר טוטלי עכשיו".
פרופ' אידלמן מוסיף אומר: "אין שום הבטחה שהסגר ישנה את המצב מקצה לקצה. אין שום הבטחה שאחרי סגר שני לא יהיה סגר שלישי. הרי אם עושים סגרים זה אומר שלא רוצים שהנגיף יקפוץ מחוץ לאוכלוסיה שהיא בסגר, זה מה שצריך להבין. מדובר באי אמון של הציבור, משבר האמון, זו הבעיה הכי קשה. ואת זה אנחנו רואים בכל החלטה, זה לא יעבוד אם לא יחזירו את האמון לציבור".
פרופ' אידלמן: "אני אומר שצריך לסגור אזורים ששם אחד מכל שלושה הוא עם הנגיף, איך אפשר לא לעשות זאת? למה לסגור את כל המדינה בגלל שיש אזורים שכל אדם שלישי שם הוא חיובי לקורונה"
לגבי עדויות של רופאים כי מערכת הבריאות לקראת קריסה הוא אומר, "המערכת נמצאת במצב קריסה כבר 10 שנים. נכון להיום היא מתפקדת יפה, וכשאני אומר שצריך לסגור אזורים ששם אחד מכל שלושה הוא עם הנגיף, איך אפשר לא לעשות זאת? למה לסגור את כל המדינה בגלל שיש אזורים שכל אדם שלישי שם הוא חיובי לקורונה".
גם ד"ר יואב יחזקאלי, רופא משפחה, מתנגד נחרצות לסגר הכללי ואומר כי אין שום הוכחה שהסגר יעיל. "הנזקים שנגרמו לאנשים מהסגר הראשון הם חמורים. חשוב להסביר שהמערכת לא בקריסה, יש חוסן. בגלל מצב מערכת הבריאות, צריך לתגבר את המערכת, לא לסגור את האנשים בבתים. המורל והיכולת של האנשים לתפקיד, זה הדבר הכי חשוב".
צפו בדבריו:
: