כבר עשרות שנים שד"ר דן אליאן ואמנון אליאן, שאינם קרובי משפחה, מספרים כל אחד למכריו על צירוף המקרים שהפגיש ביניהם פעם אחת ויחידה. אבל שלשום צירוף המקרים הפך אפילו נדיר יותר – ומרגש ביותר.
1 צפייה בגלריה
האליאנים
האליאנים
ד"ר דן אליאן ואמנון אליאן
(צילום: יריב כץ)
הכל החל ב־1966, כשמשפחתו של אמנון ושל אחיו התאום, שהיו אז ילדים, טיילה בהרי האלפים באוסטריה ונתקעה בצידי הדרך. בדיוק באותו זמן גם משפחתו של דן ושל אחותו התאומה טיילה במכונית באוסטריה. "המפגש שלנו היה קצר אבל הוא הוליד סיפור שאני מספר המון לאורך השנים", שיחזר אתמול ד"ר דן אליאן, מצנתר בכיר בבית החולים שיבא ובנו של ד"ר יונה אליאן, מי שבין היתר היה הרופא שהרדים את אדולף אייכמן במבצע ללכידתו.
"שכרנו רכב ונסענו באלפים במקום שכוח אל, ובדרך אנחנו רואים רכב חונה בצידי הכביש עם לוחית ישראלית. אבא שלי מייד עוצר לסייע. הוא ניגש לחלון ואומר בעברית 'שלום, ד"ר אליאן', והבחור ברכב שואל 'איך אתה יודע מה השם שלי?'. אז אבא שלי עונה לו שזה השם שלו, וככה התברר ששניהם עונים לשם ד"ר אליאן. ולא רק הם, גם נשותיהם. אמא שלי והאם במשפחה השנייה היו רופאות. אני ואחותי התאומה היינו מאחורה, וברכב השני גם ישבו זוג אחים תאומים מאחור. זה היה צירוף מקרים יוצא דופן".
חלפו 56 שנה, ושלשום הגיע אמנון אליאן לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל ממיחושים בחזה שהתבררו כהתקף לב. האח שקיבל אותו שאל אם הוא קשור לד"ר אליאן, ואמנון השיב שהם נפגשו פעם בילדות, "האח מיד ידע על מה אני מדבר", הוא סיפר אתמול. "דן סיפר גם לצוות שלו ומצחיק שזה סיפור שגם אני מספר המון. הוא מייד קרא לו לבוא וזה היה מאוד מרגש". וזה לא נגמר בכך: ד"ר דן אליאן גם ביצע את הצנתור באמנון אליאן.
"סיקרן אותי איך כל אחד מהצדדים סיפר את הסיפור ונדהמתי לגלות שאנחנו זוכרים את אותם הפרטים, לא הגזמנו ולא הוספנו", סיכם אתמול אמנון אחרי הצנתור המוצלח. ואילו את דן עניין מה הם עשו שם באותו לילה עם רכב ישראלי. "אמא שלי עשתה חשבון שיותר זול לתקן את הרכב בווינה כי הוא היה צריך תיקון רציני, אבל הרכב מעולם לא הגיע ליעדו", פתר אמנון את התעלומה.