חסד אחרון לנרצח מ-7 באוקטובר בנתיב העשרה: השבוע, אחרי קרב משפטי מורט עצבים לקבלת מעמד אזרחי בישראל, קיבלה התינוקת זואי, בתו של גלעד כפיר ז"ל, שנרצח בנתיב העשרה, אזרחות ישראלית. אימה ג'ינקי, אזרחית הפיליפינים במקור, זכתה למעמד תושבות עם תעודת זהות ישראלית. "אני מאד שמחה שהצדק נעשה ושזואי, פרי האהבה שלנו, הוכרה כישראלית. אבל המהלך עוד לא הסתיים", אומרת ג'ינקי בוליבר (38). כעת היא מנסה נאבקת להביא לארץ את בתה קלואי בת ה-11. הסיפור נחשף ב-ynet.
כשזואי נולדה לפני כשלושה חודשים, המאבק המשפטי להכרה ממסדית בה ובאימה כבר היה בעיצומו. ג'ינקי ומאיר כפיר, אביו של גלעד, ביקשו מרשות האוכלוסין לקבל מעמד תושבות לג'ינקי מטעמים הומניטריים.
2 צפייה בגלריה
גלעד כפיר ז"ל, בת זוגו ג'ינקי וזואי התינוקת
גלעד כפיר ז"ל, בת זוגו ג'ינקי וזואי התינוקת
גלעד כפיר ז"ל, בת זוגו ג'ינקי וזואי התינוקת
(צילום: אלבום פרטי)
"במקביל להליך המשפטי, כשנולדה נכדתי ב-11 בדצמבר נדלק פתאום אור בלב שלי שהחשיך, אחרי שאיבדתי את בני היחיד גלעד. היא כל מה שנשאר לי ממנו", אומר מאיר כפיר ."עד שזכינו לקבל את הכרת המדינה שנתנה לנו את השקט המבורך, עברו עלינו חודשים מתוחים. אמנם הרגיעו אותנו והבטיחו שאין מצב שהבקשה שהגשנו לא תאושר, אבל למדתי בחיים שעד שזה לא קורה, זה לא קורה". צפו בו משחק עם נכדתו:
בבקשה שהוגשה על-ידי עורכות הדין מיכל פומרנץ ועינת פוגל-לוין מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים בחסות תוכנית סנ"ה (סיוע לנפגעי עבירות המתה), שייצגו את האב ואת בת הזוג של בנו נטען: "למרשי לא היו ילדים נוספים ולכן כלתו ונכדתו הן קרובות המשפחה היחידות שנותרו לו. זוהי משאלתם של מרשיי להגשים את החיים אשר גלעד ז"ל, תכנן לעצמו ולמרשתי ולגדל את ילדתם בישראל, כישראלית".
יום אחרי לידתה של התינוקת ובעזרת קשרים ולחץ שהפעילה המשפחה, הוכנסה לתמונה מ"מ מנכ"לית הביטוח הלאומי דאז, ירונה שלום. תוך 20 דקות היא סידרה לתינוקת מספר זהות זמני ואת האפשרות ליהנות מביטוח בקופת חולים. "אחרי הלידה עברתי לגור אצל אמא של גלעד בצפון אבל כמה שבועות אחר כך, עברתי לבית של מאיר ושל ריטה אשתו בגן יבנה, ומאז הם מחבקים אותי ושותפים מלאים בגידול הנכדה שלהם".
2 צפייה בגלריה
זואי התינוקת עם סבה
זואי התינוקת עם סבה
"נדלק פתאום אור בלב שלי שהחשיך". זואי הקטנה וסבא מאיר כפיר
(צילום: אלבום משפחתי)
הסב מאיר, פינה אחת מיחידות הדיור שלו שנועדו להשכרה וסידר לאם ולתינוקת, דירה נוחה ומצוידת. "הבאתי לשם את הריהוט של גלעד מנתיב העשרה, בנוסף קנינו את כל צורכי התינוקת. מאז, אנחנו חיים כמשפחה אחת, כשרק דלת מפרידה בינינו. אנחנו אוכלים יחד ובלילה, מעבר לדלת, כשאני שומע את זואי בוכה או מגרגרת בהנאה, אני מתמלא נחת", מתמוגג הסב. לצד האושר הגדול, הוא עדיין נתון באבל כבד: "גלעד היה נשמה חופשית. הוא נע בעולם בין עבודות שונות עד שחזר לארץ והכיר את ג'ינקי".
גלעד ז"ל שהתגורר בנתיב העשרה נרצח בבוקר 7 באוקטובר שעה שיצא לצלם את רחפני חמאס. חודשים קודם, כשהוא בן 48, הכיר את ג'ינקי, שהגיעה לישראל מהפיליפינים שנה לפני עם ויזה של עובדת זרה ונשלחה לסעוד קשישה בצפון הארץ.
השניים התאהבו ובתוך זמן קצר הרתה ג'ינקי. את בתם, לא זכה גלעד להכיר. "הוא תמיד אמר לי שאם יקרה לו משהו, הוא רוצה שאתחתן", אומרת ג'ינקי, "אבל הראש שלי ממש לא שם. אני עסוקה בלטפל בתינוקת שלי ולהילחם משפטית על הבאת קלואי, בתי בת ה-11 לארץ. עד שזה לא יקרה, השמחה שלי על קבלת המעמד שמעניק לי תעודת הזהות והזכויות לא תהיה מלאה".