זה קרה במהלך אימונים לריצת מרתון לפני כשנתיים, אז לקה בליבו אייל צור (51), תושב כוכב יאיר - צור יגאל. בעקבות דום הלב הוא איבד את ההכרה והתמוטט. עם קבלת הדיווח במוקד 101 של מד"א, הוזנקו למקום כונני התגובה המיידית וצוות ניידת טיפול נמרץ. בין הכוננים שהגיעו למקום היה גם החובש הבכיר ויו"ר הנהלת המתנדבים במרחב ירקון של מד"א, חיים דגן, שהחל מייד בפעולות החייאה מאומצות, שכללו גם מכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיברילטור) עד שליבו של צור חזר לפעום, והוא פונה במצב קריטי לבית החולים.
לפני כחצי שנה, במהלך ערב חשיפה לקראת קורס חובשים ונהגי אמבולנס של מד"א בישוב כוכב יאיר, שאל דגן את משתתפי הערב האם למישהו מהנוכחים הייתה היכרות בעבר עם שירותי מד"א והאם מישהו נזקק בעצמו לסיוע רפואי. צור הרים את ידו, סיפר על דום הלב שעבר ועל חייו שניצלו הודות לצוות מד"א. דגן, שהבין באותו רגע כי הוא היה זה ביצע באייל את פעולות החייאה, קרא לו לגשת לבמה וחיבק אותו בהתרגשות.
2 צפייה בגלריה
אייל צור מד"א ניצל בנס ומתנדב להציל אנשים
אייל צור מד"א ניצל בנס ומתנדב להציל אנשים
הבין באותו רגע כי הוא היה זה ביצע באייל את פעולות החייאה, קרא לו לגשת לבמה וחיבק אותו בהתרגשות. אייל צור (מימין) עם חיים דגן. סגירת מעגל
(צילום: מד"א)
בימים אלה נסגר המעגל: צור סיים בהצלחה את קורס החובשים והחל את התנדבותו בהצלת חיים של אחרים. דגן: "המפגש המקרי עם אייל בערב החשיפה של קורס החובשים וסגירת המעגל פה היום, בהענקת תעודת סיום קורס חובשים, היא מרגשת מאין כמוה. העובדה שהגלגל התהפך ואייל יהיה בצד הנותן ומציל החיים - היא מדהימה".
2 צפייה בגלריה
אייל צור מד"א ניצל בנס ומתנדב להציל אנשים
אייל צור מד"א ניצל בנס ומתנדב להציל אנשים
"שמח שזכיתי בהזדמנות לעזור גם לאחרים". אייל צור בסיום קורס החובשים
(צילום: מד"א)
על ההחלטה להצטרף למשפחת מד"א, סיפר צור בהתרגשות: "אני ואשתי החלטנו יחד להתמקד בהשבת הטוב, להחזיר לחברה ולקרוא לאנשים נוספים לבוא ולהציל חיים. ההתנדבות במגן דוד אדום מספקת מאוד ומרגשת, ואני שמח שזכיתי בהזדמנות לעזור גם לאחרים. לפני שנתיים חיי נראו אחרת לגמרי, והיום אני במקום של נתינה ועזרה לזולת, בזכות צוות מד"א שעזר לי והציל את חיי".