בשיתוף PEACE NATURALS

פרח נלקין היא חולת סרטן, שמטופלת בקנאביס רפואי ולו לא היינו מספרים לכם על הלימפומה ממנה היא סובלת, הייתם מתקשים להאמין. "לו הקנאביס לא היה מגיע לפתחי, הייתי נאלצת להישבר וללכת לטיפולים כימותרפיים וכנראה שלא הייתי שורדת", אומרת נלקין.
היא בת 65 וכבר 15 שנה מטופלת בסרטן מסוג לימפומה. "אני קוראת לחיים דלתות מסתובבות כי היום זאת אני ומחר זה כל אחד אחר, וזה בערך הסיפור שלי: שנה שלמה הרגשתי לא טוב, שנה שלמה הרופאים שלחו אותי בהלוך ושוב ואמרו שאין לי כלום". נלקין היתה בגיל המעבר ולכן הרופאים כל יחסו כל תחושה רעה שלה לגיל ושלחו אותה הביתה. "במקרה הטוב היו נחמדים והציעו לי ציפרלקס, ואת זה לא אהבתי", היא אומרת.
בסוף נמצא רופא קשוב אחד ובדיקה פשוטה שביצע גילתה שלנלקין סרטן לימפומה אבל זה כבר היה בשלב 4. "ההיגיון שלי אמר שאני צריכה לחזק את המערכת החיסונית, וככל שלמדתי והעמקתי יותר, הבנתי, שהטבע יצר לנו את כל האמצעים להחלים. ואחד האמצעים האלה היה קנאביס. לקח לי הרבה שנים עד שרופא הסכים בכלל לתת לי, כי אמרו לי שבגלל שאני לא עושה טיפולים כימותרפיים, לא מגיע לי", היא מספרת.
3 צפייה בגלריה
פרח נלקין
פרח נלקין
פרח נלקין

מדוע הקנאביס הוא מוצא אחרון ולא הצעד הראשון?

"קנאביס רפואי מוגדר כמוצא אחרון", אומרת רוני כץ עמיחי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של Peace Naturals. "הרופאים המטפלים צריכים להראות שהטיפול התרופתי המקובל מוצה, שהם ניסו הכל ולמעשה אין להם ברירה אלא להמליץ על קנאביס רפואי".
ברגע שהמטופל מגיע לנקודה הזאת, מסבירה כץ עמיחי, יש לו בעצם שתי דרכים לקבל את הרישיון והמרשמים – על ידי הגשת בקשות ליחידת הקנאביס במשרד הבריאות, או לפנות לרופא, שעבר הסמכה של משרד הבריאות, ולבקש ממנו לנפק רישיון ומרשמים לקנאביס רפואי. "חשוב שאנשים יכירו את נוהל 106 של יחידת הקנאביס הרפואי, שמפרט את האינדיקציות הרפואיות שבגינן ניתן לבקש המלצה לטיפול בקנאביס רפואי", היא אומרת.
צריך רק לשמוע את נלקין כדי להבין איך הקנאביס שינה את חייה, כמטופלת סרטן: "הדרך הזו היא דרך שמפחיתה חרדות מפני שלקנאביס יש שני חומרים יפים במיוחד (למרות שבפועל יש קצת יותר מ-200) - אחד מטפל בחרדה ובסימפטומים של המחלה, האחר מרגיע ומסדר את הראש, ונותן קצת שקט. עבור מי שסובל מחוסר תיאבון, הוא נותן תיאבון ומי שלא יכול לישון גם ישן טוב יותר. בסך הכל אין שום רע בצמח הזה", היא אומרת.
מסכמת את זה היטב רוני כץ עמיחי: "קנאביס רפואי לא מוגדר כתרופה, אבל חשוב לדעת שהוא יכול מאוד, מאוד לשפר את איכות החיים של המטופל, ובעצם, לא רק של המטופל, אלא גם של הסביבה המידית שעוטפת אותו. זה ממש משנה חיים", היא אומרת.

הקנאביס כמפתח להפחתת העומס ממערכת הבריאות

עד שקיבלתה מרשם לקנאביס, פרח נלקין נעזרה בתרופות נגד כאבים וצרות אחרות, אבל אף אחת מהן לא עשתה עבורה את מה שעשה הקנאביס: "אני פחות מתעצבנת, אני רגועה יותר ואין לי כאב", היא אומרת ומוסיפה: "הייתי מכורה לכדורים, שאלוהים ישמור, עד שמצאתי את עצמי כל היום רק מחשבת מתי הכדור הבא, זה לא הגיוני לחיות כך. אלה כדורים שהורסים את הכבד, את הכליות ובכל שלושה חודשים צריך לעשות בדיקות דם, כדי לבדוק שהכדורים האלה לא הרסו משהו אחר", היא מסבירה את האבסורד: "אלה לא חיים כי זה כל הזמן להיות סביב המערכת הרפואית, שבעצם לא נותנת לך אפשרות להחלים", היא אומרת.
בדבריה, מסכמת נלקין את מה שהיא מנסה לומר כל הזמן: "כל הטוב שבצמח הזה יכול לאפשר חיים ארוכים יותר לחולים, לתת להם איכות חיים גבוהה יותר ועם עלויות קטנות יותר על מערכת הבריאות".
נלקין יודעת על מה היא מדברת שהיא אומרת: "כשהתחלתי את התהליך אמרו לי שאם לא אעשה טיפול, לא אשרוד 5 שנים. עברו 15. זאת אומרת שאני הרווחתי 15 שנה של איכות חיים".
*המוצר אינו בגדר תרופה שנרשמה כדין, ואין לייחס לו סגולות מרפא; רכישתו וצריכתו מותרת רק באמצעות מרשם מרופא שהוסמך לכך; וכל שימוש אחר מנוגד לחוק הפלילי.
בשיתוף PEACE NATURALS