נרצחה בכפר עזה - מפעל חייה ימשיך. מאיה בן דוד ז"ל, הייתה אשת חינוך מוכרת ומוערכת, שהתוודעה לסגולותיו של צמח המורינגה ומאז הפכה לשגרירה הנאמנה ביותר שלו, עד כי רבים זיהו אותה כ"מאיה מורינגה", וכך אף כינו אותה.
בסוף השבוע של חג שמחת תורה נסעה מאיה עם משפחתה לביקור בקיבוץ כפר עזה, שם שהו אצל הוריו של בעלה צפריר, מותיקי ומייסדי הקיבוץ. לקראת השעה 11:00 בבוקר הגיעו המחבלים לבית המשפחה וניסו לפרוץ לממ"ד. במהלך ניסיון הפריצה נורה כדור אחד שחדר את דלת הממ"ד, פגע במאיה והרג אותה.
1 צפייה בגלריה
מאיה בן דוד ז"ל
מאיה בן דוד ז"ל
מאיה בן דוד ז"ל
(צילום: טלי אדר ברצ'נקו)

מפעל חייה ממשיך גם לאחר מותה

לאחר לידת בנה הבכור אורי, היא חיפשה כיוון שימלא אותה בסיפוק ובעשייה משמעותית. באחד מחיפושיה, פגשה את דוד מייקין שהיה הראשון שגידל בארץ מורינגה אורגנית.
מקורו של צמח המורינגה (Moringa Oleifera) בהודו, שם הוא גדל ומשמש באופן מסורתי אלפי שנים לטיפול במגוון מחלות, דלקות חיצוניות ופנימיות ולתגבור תזונתי. במדינות מרכז אפריקה משמש הצמח לתגבור תזונתי באזורים נחשלים ולטיפול בנשאי HIV. צמח המורינגה עשיר בחלבון, סידן, ויטמינים שונים, מינרלים רבים וחומצות אמינו. במחקרים רבים נטען גם כי הוא מסייע בטיפול בזינומים רבים ובדלקות.
סגולותיו של צמח המורינגה התאימו למאיה כמו כפפה ליד בשאיפתה ליצור עולם מרפא, בריא וטוב יותר והיא הקדישה שעות רבות ללימוד ולמחקר של הצמח ולהפצתו ברחבי הארץ. במהלך השנים אף פיתחה מוצרים חדשים, תוך שילוב של המורינגה עם צמחי מרפא אחרים.
לאחר מותה, החליטו חבריה הרבים להמשיך את מפעל חייה להמשיך ולהפיץ את המוצרים שמבוססים על צמח המורינגה.
את מוצרי החברה ניתן למצוא באתר במגוון הנחות במסגרת ShoppingIL של google