"האיומים כנגד אנשי מערכת הבריאות הם לא רק על שרון אלרעי פרייס, האיומים הם על כולנו", אומר הבוקר (ב') לאולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, קרדיולוג ויועץ לרשויות המקומיות בענייני קורונה. "אני לא יודע אם את ראית איזה כתובות נאצה אני קיבלתי בסופ"ש, קראו לי 'מנגלה', 'היטלר', 'היורש של', דברים שלא יעלו על הדעת, כולל טלפונים הביתה שאני נותן לאשתי לענות, כי עדיף שאני לא אענה.
"אני קורא לכל מתנגדי החיסונים – זכותכם להיות נגד. אנחנו דמוקרטיה, לא מכריחים אף אחד להתחסן, אבל להגיע לרמה כזאת, שיש איומים על חיי רופאים. אנחנו זוכרים שיש כאן ראש ממשלה שנרצח, שהדברים האלה התחילו בדיוק בכיוון הזה. אנחנו יודעים שיש אלימות גוברת בבתי החולים, ואנחנו גם יודעים המשטרה לא עושה די. יש כאן איומים ממשיים על חיינו כרופאים ולכן המשטרה צריכה להתעורר. וזה לא רק שומר אישי, זה גם לתפוס את אותם אנשים".
אני הגשתי שלוש פרה-תביעות נגד אנשים שאיימו על חיי או קיללו אותי ובאחת כבר זכיתי. אבל מי שצריך להרתיע זו המשטרה, מערכת האכיפה. את יודעת אלכס, אני בן של ניצולי שואה, אני גדלתי עם שני הורים שלא ישנו וזעקו זעקות שבר בלילות. אני נולדתי בשואה ולקרוא לי 'מנגלה" ו'היורש של היטלר', לאיפה הגענו?"

מאוחדת: 50% מההורים כבר הודיעו שיחסנו את הילדים

"זו חציה של כל גבול קיים וכל קו אדום", מוסיפה ד"ר אפרת וקסלר, מומחית לרפואת ילדים בקופת החולים מאוחדת. "לגיטימי להתווכח, לגיטימי להביע דעות אחרות, אבל אין שום לגיטימציה לאלימות.
"מה שאנחנו בעיקר מרגישים במרפאות וביומיום מול ההורים, זה קושי של ההורים לקבל את ההמלצות כפי שהן ואיזשהו חוסר אמון שהתפתח בתקופה האחרונה. אני חושבת שזה המקום העיקרי שלנו, ואני מדברת כרגע עליי כרופאת ילדים, לתווך להורים את ההמלצות והמידע, ולעזור להם לקבל את ההחלטה הנכונה.
"אני חושבת שזה לגיטימי לשאול שאלות ואני קוראת גם להורים: הדבר הכי חשוב זה להתייעץ עם רופא ילדים שמכיר את הילד שלכם, לסמוך עליו, לא לקבל מידע שהוא פייק והוא לא נכון ובאמת לסמוך על אנשי המקצוע".
הורים רבים שואלים: "זה הרי חיסון חדש, המחקר היה רק על 3,000 ילדים, איך אני יכול להרגיש בטוח כשאני מחסן את הילד שלי?"
ד"ר וקסלר: "נכון. יש לזה תשובות. סך הכול הטכנולוגיה היא לא טכנולוגיה חדשה, ויש לנו מספיק מידע על בני הנוער המבוגרים יותר והמבוגרים. הניסוי בילדים הוא למעשה הרחבה של הניסוי לגיל צעיר יותר. אנחנו מכירים את תופעות הלוואי, אנחנו מכירים את המחלה מספיק זמן, ויודעים להעריך היום מה המחיר של להתחסן מול לא להתחסן, ובהתאם לזה אנחנו בוודאי יכולים לתת את ההמלצה הנכונה - שהיא כן לחסן את הילדים.
פרופ' אדלר: "החיסון עכשיו נועד למנוע תחלואה בגל החמישי אם יגיע, ויש סבירות גבוהה שהוא יגיע. הורה לא חייב. ירצה – יחסן, לא ירצה – לא יחסן. הרבה אנשים שבאים אליי למרפאה הם חולי לב שיש להם ילדים קטנים או נכדים קטנים, הם בעד, הם מחכים לאישור.
ד"ר וקסלר: "בסקר של 'מאוחדת' מצאנו ש-50% מההורים יחסנו את הילדים שלהם. יש משהו כמו 16% שלחלוטין מתנגדים והיתר מתלבטים. ואותם מתלבטים, לגיטימי, שיפנו ויבקשו את המידע ויקבלו את ההחלטה הנכונה מול אנשי המקצוע, מול רופא הילדים שלהם, רופא המשפחה".