ד"ר חנה קטן, מומחית לפריון ודמות מוכרת במגזר הדתי, פנתה לשר הבריאות אריה דרעי בבקשה שיסייע למיזם שמעודד רווקות לשימור פוריות. בתוכנית של שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio, היא מדגישה כי לא מדובר בקריאה מגזרית. "רווקות היא תופעה שחוצה מגזרים. לרווקים יש כוח אלקטורלי, אבל אין לו ביטוי", היא אומרת. "הרווקות מצטלבת בתחום שלי כשמדובר בנשים שמגיעות לגיל מסוים שבו הפריון יורד באופן משמעותי. הן עלולות להפסיק את הפריון העתידי שלהן, והטכנולוגיה מנסה לאפשר עתודה לשחלות שלהן. לפי החוק, זה רלוונטי לנשים מגיל 30 עד 41, אם כי על פי הניסיון והידע הרפואי, הגיל העליון האופטימלי להקפאת ביציות הוא 35. אחר כך זה מאוחר מדי, ברוב המקרים. לא יהיו ביציות. הבעיה היא שיש המון בנות שלא מודעות לאפשרות הזאת".
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
 "אם לא מיידעים נשים שיש להן אפשרות להקפיא ביציות - בעיניי זה סוג של רשלנות". ד"ר חנה קטן
 "אם לא מיידעים נשים שיש להן אפשרות להקפיא ביציות - בעיניי זה סוג של רשלנות". ד"ר חנה קטן
"אם לא מיידעים נשים שיש להן אפשרות להקפיא ביציות - בעיניי זה סוג של רשלנות". ד"ר חנה קטן
אז מה הקשר לממשלה, מהו הסבסוד הממשלתי כיום, ומה את מצפה שיהיה? "הסבסוד הממשלתי כיום להקפאת ביציות הוא אפס, ובניגוד לכך, לתרומת ביציות יש סבסוד, אף שזו טכנולוגיה מסובכת, שמעורבות בה שתי נשים ושעולה הרבה יותר כסף למדינה. מצד שני, אישה שאומרת, 'אני אשאיר את הביציות שלי אצלי', לא מקבלת סבסוד. צריך לסייע לנשים האלה".
"רווקות היא תופעה שחוצה מגזרים. הרווקות מצטלבת בתחום שלי כשמדובר בנשים שמגיעות לגיל מסוים שבו הפריון יורד באופן משמעותי. הן עלולות להפסיק את הפריון העתידי שלהן, והטכנולוגיה מנסה לאפשר עתודה לשחלות שלהן"
יש שאומרים, שבישראל יש אובססיה לילודה. למה אנחנו כל הזמן אומרים לנשים, "אתן חייבות להביא ילדים, וכמה שיותר"? למה המדינה צריכה לעודד את הדבר הזה? "המדינה לא מעודדת אף אחד, אבל אם יש נשים או זוגות שמעוניינים להרות, ויש להם בעיה רפואית שאפשר לטפל בה - אין סיבה שנמנע זאת מהם".
אז לדעתך אין כאן עידוד ילודה? "אנחנו פשוט מאפשרים. כל אחד בוחר. יש פה בחירה. המדינה לא אומרת כן ללדת או לא ללדת, כן להתחתן או לא להתחתן. זה משהו שכל אחד מחליט בעצמו. אבל אם לא מיידעים נשים שיש להן אפשרות להקפיא ביציות - בעיניי זה סוג של רשלנות. אגב, המדינה כן מממנת טיפולי פריון לנשים מעל גיל 40, שהם חסרי תוחלת. אישה מעל גיל 40 יכולה לעשות טיפולי פריון באופן כמעט בלתי מוגבל, מקבלת טונות של הורמונים - ולא יוצא מזה כלום. היא סתם מסתכנת ובסופו של דבר מתאכזבת. יש אלטרנטיבה לעשות את זה בגיל צעיר".