בשיתוף רמב"ם
בשנתיים האחרונות חלה עלייה חדה בביקושים לניתוחים פלסטיים ולטיפולים ברפואה האסתטית, עם עלייה של 54% במתיחת פנים, עלייה של 48% בניתוחי חזה, ועלייה של 63% בביצוע הליכים אסתטיים שונים בגוף, כך עולה מנתונים שפרסם האיגוד האמריקאי לרפואה אסתטית.
מהנתונים עולה עוד כי האמריקאים הוציאו במהלך 2021 יותר מ-14.6 מיליארד דולר על ההליכים הללו. מדובר בעלייה של יותר מ-60% בהוצאות על רפואה אסתטית וניתוחים פלסטיים לעומת השנה שקדמה לה, שהיא השנה שבה פרצה מגפת הקורונה. כך למשל, חלה עלייה של 63% בביצוע הליכים אסתטיים שונים בגוף ובראשם שאיבת שומן, מתיחת בטן ועיצוב ישבן. כמו כן, חלה עלייה של 54% במתיחת פנים ועלייה של 48% בניתוחי חזה ובכלל זה, הרמה, הגדלה או הקטנת חזה.
2 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי
ניתוח פלסטי
עלייה משמעותית בניתוחים הפלסטיים
(צילום: shutterstock)
פרופ' אסף זלצר, מנהל המחלקה לרפואה אסתטית בבית החולים רמב"ם, אומר כי ניתן להסביר את העלייה הדרמטית בהשלכות מגפת הקורונה על אורח החיים שלנו. "ייתכן שהשעות הרבות שכולנו בילינו מול הזום מדי יום, זימנו לנו אפשרויות רבות להסתכל על הפנים שלנו ניבטות אלינו מהמסך. נחשפנו לאיך שאנחנו נראים באופן חסר תקדים לעומת התקופה שקדמה לקורונה, זה כמו להסתכל במראה כל היום וכנראה שחשיפה זאת היתה זרז לביצוע הליכים אסתטיים לא פולשניים וניתוחים פלסטיים שונים".
2 צפייה בגלריה
פרופ' אסף זלצר
פרופ' אסף זלצר
פרופ' אסף זלצר
(צילום: דוברות רמב"ם)
על פי נתוני האיגוד האמריקאי לאסתטיקה, ששת הניתוחים הפלסטיים המובילים לשנת 2021, לפי הסדר היו: שאיבת שומן עם כמעט חצי מיליון ניתוחים (כ-491 אלף), הגדלת חזה (כ-364 אלף), מתיחת בטן במקום השלישי עם כ-242 ניתוחים, הרמת חזה (167 אלף), הרמת עפעפיים (כ-150 אלף), ניתוח להסרה/להחלפת שתלי סיליקון (147 אלף).
בין ההליכים האסתטיים הלא-ניתוחיים, ניתן למצוא במקום הראשון הזרקות בוטוקס (עם יותר מ-3.6 מיליון טיפולים), הזרקות למילוי קמטים, לרבות חומצה היאלורונית (1.8 מיליון טיפולים), טיפולי עור שונים לרבות פילינג, פילינג כימי, וטיפולים להבהרה והצערת העור הפנים (1.3 מיליון טיפולים), הסרת שיער (454 אלף), טיפולי עור הגוף לרבות טיפולי לייזר (434 אלף), וטיפולים למיצוק עור הגוף (391 אלף).

הרשתות כמזרזות הליכים אסתטיים

גם לרשתות החברתיות הייתה בשנתיים האחרונות השפעה משמעותית לא רק על העלייה בביקושים, אלא גם על סוג הטיפולים והניתוחים, וזאת בשל תרבות הסלפי ותדמית של שלמות הגוף כפי שהיא מצטיירת ברשתות. "בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה בביקושים לניתוחים וטיפולים בכל קבוצות הגיל. נראה שהחוש האסתטי די מכוון על ידי הרשתות החברתיות, וצעירים מבקשים יותר הזרקות, לא רק בשפתיים אלא גם למילוי קמטים זעירים בעיקר כטיפול מניעתי לפני שיהיה נזק לעור, לפני שהקמטים נחרטים בעור. לפני עשור התחילו לדבר על זה ועכשיו בגיל 30 נהיה מקובל לשמור על רעננות העור בהזרקות עדינות של בוטוקס ומילוי, ויש שמתחילים בגיל 25".
פרופ' זלצר מציין כי "מגיעים למחלקה לרפואה אסתטית ברמב"ם אנשים עם בקשות מאוד ספציפיות שראו ברשתות החברתיות, למשל שאיבות שומן בשיטות מסויימות שמתאימות יותר לצעירים מאשר למבוגרים, שפתיים מלאות, עצמות לחיים מעוצבות, אף דק וישר כפי שמוצג ברשתות החברתיות".
פרופ' זלצר מתריע מפני פנייה לגורמים לא מקצועיים לצורך ביצוע ההליכים הללו. "התוצאות של טיפול בידי גורמים לא מיומנים עלול להיות הרה אסון. מנתחים פלסטיים בבית חולים מיומנים לא רק בשחזור פלסטי לאחר תאונה, מחלה, טראומה או פציעות אלא גם יודעים לבצע היטב את כל סוגי ההתערבויות האסתטיות החל משאיבת שומן, מתיחת בטן, והרמת חזה וכלה בהזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית, ובית חולים הוא מקום בטוח עם מומחים לכירורגיה פלסטית ועם ציוד רפואי מתקדם. חשוב לבדוק היטב לפני שמקבלים החלטה".
למידע ופרטים נוספים - בית החולים רמב"ם

בשיתוף רמב"ם