לחצו לצפייה בפודקאסט המצולם:
כל מי שאי פעם ניסה לרדת במשקל, יודע את האמת המרה: המשקל חוזר ברוב המקרים. איך ניהול מחלת ההשמנה יכול לעזור לשמור על משקל תקין לאורך זמן ומה יכול לעזור לכך? ד"ר עידית דותן מנהלת שירות סוכרת והשמנה במכון האנדוקרינולוגי בבית החולים בילינסון, מתארחת בפודקאסט, כדי לתת את התשובות.
איך שומרים על משקל תקין לאורך זמן? השמנה היא מחלה כרונית וכמו כל מחלה כרונית אחרת צריך לטפל בה כל החיים. אחרי שבן אדם הגיע למשקל היעד, או שהוא בדרך למשקל היעד שלו, אסור לו לשנות את ההרגלים הטובים שהוא רכש לאורך זמן. כלומר כשאנחנו מטפלים בהשמנה, מעבר לטיפול תרופתי או ניתוח בריאטרי או פרוצדורה אנדו-בריאטרית, תמיד הבסיס שלנו הוא ללמד את המטופל אורח חיים בריא, כדי שהוא יוכל להתמיד בו לכל החיים.
משחקי בריאות
השמנה היא מחלה: מהי הדרך לאזן את המשקל ולשמור עליו לאורך זמן
22:25
אבל אנשים לא תמיד מצליחים לאורך זמן. וזו הבעיה. אנחנו יודעים שעלייה וירידה במשקל בצורת "אקורדיון" עלולה להיות מסוכנת כי בכל פעם שאתה יורד במשקל, אתה מאבד רקמת שומן וגם רקמת שריר, ולעומת זאת כשאתה עולה חזרה, אתה עולה יותר שומן משריר, זאת אומרת הרכב הגוף שלך משתנה.
אבל מה עושים? הטיפול והמעקב הוא ארוך טווח, השמנה היא מחלה כרונית וכשמגיע אליי מטופל למרפאה, אני תמיד מסבירה לו שהקשר בינינו עכשיו הוא בעצם קשר לכל החיים, אי אפשר להפסיק לטפל במחלה הזאת.
האם העידן החדש, של הזריקות עושה שינוי משמעותי? בהחלט. ההבנה שלנו של התהליך הזה ושל מה אנחנו עושים מבחינת שמירת על מסת השריר כדי לאבד פחות מסת שריר בתהליך הירידה, גם היא כל הזמן מתפתחת. הגישה שלנו השתנתה, אני למשל לא מצפה מהמטופלים שלי לעשות דיאטה.
אז מה כן? אני מנסה ללמד את המטופלים שלי לשנות את אורח החיים שלהם, אבל לא כסיסמה אלא כדרך חיים של ממש. שינוי מודעות מוחלט מוחלט בכל הקשור לאוכל. רק ככה אפשר להתמיד לשמור על המשקל ולחיות חיים בריאים.
מדי שבוע אנו מפרסמים כאן כמה פרקים בפודקאסט "משחקי בריאות" בנושאים מגוונים שנוגעים לחיים של כולנו. אנחנו מארחים את מיטב המומחים - ומספקים לכם מידע עדכני וטיפים מעשיים לחיים בריאים.