מיכאל בן ה-11 מדימונה רק רצה לשחק ביריד פורים עם חבריו לבית הספר שבו הוא לומד. כשחברו ביקש לשמור אצלו את ה"פיקות" לנפצים, הוא שם אותן באותו כיס שבו נמצאת משאבת האינסולין שלו. מיכאל נושא אותה תמיד בגלל מחלת הסוכרת שלו. החיבור יצר התלקחות שגרמה לכוויה קשה ברגלו. אמו שלומית מבקשת להזהיר מפני משחק עם הנפצים: "הילד שלי ממש ניצל בנס".
2 צפייה בגלריה
הפציעה של מיכאל מדימונה עקב שימוש בנפצים
הפציעה של מיכאל מדימונה עקב שימוש בנפצים
הפציעה של מיכאל מדימונה עקב שימוש בנפצים
"התקשרו אלינו מבוהלים מבית הספר", מספרת האם, "הוא התחיל לצרוח כי הוא הרגיש שמשהו מתלקח לו ברגל. הוא קרע מעליו את המכנסיים וכל העור ירד יחד איתם. יצאתי מהר מהעבודה והגעתי אליו. פינו אותו לקופת חולים ושם טיפלו בו. אתמול היינו במיון כי הייתה החמרה במצב הכוויה, וכרגע אנחנו צריכים להחליף לו תחבושות פעמיים ביום, כדי למנוע מצב של זיהום".
האם: "הבן שלי מאוד כאוב ונוטל משככי כאבים. פורים שמח כבר לא יהיה לו השנה. הילד בטראומה קשה מאוד. הוא רצה להתנתק מהמשאבה לגמרי. הוא נכווה גם נפשית וגם פיזית מהאירוע הזה"
היא אומרת שחשוב לשים לב לסכנה שבמשחק עם נפצים. "הילד שלי לא פוצץ אותם אלא רק שם אותם בכיס. ובכל זאת, זה גרם לנזק עצום מאוד. כל הנפצים זו סכנה גם אם לא משתמשים בהם. הילד שלי ממש ניצל בנס".
2 צפייה בגלריה
הפציעה של מיכאל מדימונה עקב שימוש בנפצים
הפציעה של מיכאל מדימונה עקב שימוש בנפצים
ניצל בנס. נכוויה של מיכאל לאחר ההתלקחות של המשאבה בכיס
האם מוסיפה: "בני גם לא נהנה מהיריד של פורים וגם סובל מכוויות בדרגה 2 ו-3. הוא מאוד כאוב ונוטל משככי כאבים. פורים שמח כבר לא יהיה לו השנה. הילד בטראומה קשה מאוד. הוא רצה להתנתק לגמרי ממשאבת האינסולין. הוא נכווה גם נפשית וגם פיזית מהאירוע הזה".
היא מסכמת: "אני ממש מקווה שהנזק הזה הוא הפיך. חשוב להזהיר מפני כל חומר שיכול לחמם את המשאבה כי זה היה עלול להסתיים באסון גדול יותר". נזכיר שלקראת פורים קראו הלומי קרב וגם אנשי מקצוע שמטפלים בהם להימנע משימוש בנפצים שגורמים לבהלה ועלולים להחמיר את מצבם של חלק מהאנשים שסובלים מהפרעות דחק פוסט-טראומטיות.