בשיתוף מכון אברהמסון

4 צפייה בגלריה
יואל אברהמסון
יואל אברהמסון
יואל אלאלוף

"תחושת הרעב נעלמה כמו אחרי ניתוח קיצור קיבה"

"לפני 7 שנים ירדתי 70 קילוגרמים בעקבות ניתוח קיצור קיבה. שמרתי על אורח חיים נכון, אבל כל שנה העליתי בהדרגה עוד ועוד קילוגרמים. הקיבה שהקטינו לגודל של קיבת תינוק התרחבה ואז הגיעה הקורונה. התחלתי לעבוד יותר מהבית, מהשעמום לא הפסקתי לאכול גבינות שמנות ובצקים, והגעתי למשקל של 95 קילוגרמים. הרעב שנעלם בתחילת התהליך של קיצור הקיבה חזר לחיי", מספר יואל אלאלוף ( 64), נשוי אב ל-4 ילדים וסב ל- 6 נכדים ממיתר.
"לאברהמסון הגעתי בעקבות קולגה. לא ראיתי אותה במשך חודשיים בתקופת הסגרים, וכשפגשתי אותה הופתעתי לגלות שירדה פלאים במשקל.
למרות זאת, הלכתי סקפטי לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות. אני לא יודע איך, אבל החזירו אותי לאותה תחושה שהייתה לי אחרי הניתוח לקיצור קיבה. לתדהמתי, תחושת הרעב נעלמה. ולא רק שהרעב נעלם, גם החשק והתאווה לגבינות השמנות ולבצקים. את התהליך התחלתי בדיוק לפני החגים. התארחתי ל-12 ימים בבתי מלון: היה שפע של מאכלים ואני בחרתי מזונות לפי התפריט של אברהמסון: סלט, קוטג', טחינה, דג סלמון, סלט קינואה, בטטה. ואפילו לא סיימתי את המזון בצלחת".
"בעקבות הגמילה אני מרגיש מעולה וחיוני. ירדתי 18 קילוגרמים והפכתי לפרסומת חיה של אברהמסון. אני לא מפסיק לקבל תגובות מפרגנות מהסביבה".
4 צפייה בגלריה
אתי אברהמסון
אתי אברהמסון
אתי שפירא
"בזכות אברהמסון התחלתי חיים חדשים וירדתי ממידה 46 ל-40"
"כבר שנים שאני מתלבטת אם לעבור גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון. קולגה שלי עברה גמילה והצליחה לרדת יפה מאוד במשקל וזה עשה לי חשק. כשהיא הסבירה במה כרוכה הגמילה הייתי בטוחה שזה לא בשבילי. פחדתי לוותר על לחם כי ידעתי שהוא משביע אותי ולא חשבתי שיש מזונות משביעים אחרים", מספרת אתי שפירא (46), נשואה ואם לשניים מחולון.
"אחרי שראיתי תמונות שלי עם פנים נפוחות ועשה לי רע להסתכל על עצמי, לפני כשבעה חודשים החלטתי שהגיע הזמן לעבור גמילה באברהמסון. הגעתי למשקל 88 קילוגרמים ואני בגובה 1.60. רק אחרי שירדתי במשקל הבנתי כמה לא הייתי מודעת להשפעת המשקל העודף עליי: התעייפתי מהר יותר, היה לי קשה להתכופף, או לרוץ. תמיד חשבתי שאני לא ספורטיבית ולא ייחסתי את הקשיים למשקל".
"לפני אברהמסון ניסיתי לרדת במשקל בהמון שיטות: ספורט, דיאטניות, נטורופת. השיטה היחידה שהצליחה לי הייתה דיקור, אבל נדרשתי כל שבוע להגיע לטיפול. באברהמסון נדרשתי לטיפול אחד, ואח"כ ליווי הדוק, וזמינות גם בוואצאפ".
"אחרי הגמילה באברהמסון יצאתי להליכה בים. הרגשתי רגועה ורציתי להמשיך את הרוגע הזה. עבורי זה היה סמל לתחילתם של חיים חדשים, לפני שאני חוזרת לשגרה. מהרגע הראשון אחרי הגמילה לא נמשכתי למאפים או לסוכר. קודם לכן הייתי חייבת את הקפה עם העוגה. עוגיות שוקולד צ'יפס היו האהובות עליי והייתי מסוגלת לאכול חבילה שלמה של עוגיות ללא מעצורים. אחרי הגמילה פתאום כבר לא היה לי רצון או צורך".
"היום אני שוקלת 72 קילוגרמים. ירדתי ממידה 46 ל-40! אני מקבלת תגובות שאני נראית צעירה יותר ורזה. בראש השנה הלכתי לקנות בגדים. ביקשתי מידה 42 והמוכרת הציעה לי מידה 40. זו הייתה הרגשה נהדרת. היום אני עושה דברים שלא עשיתי אף פעם בזכות הירידה במשקל. שכרתי מאמנת אישית ואני, שאף פעם לא הייתי ספורטיבית, מצליחה אפילו לרוץ".
4 צפייה בגלריה
מרגלית אברהמסון
מרגלית אברהמסון
מרגלית מרדלר

"אם רק הייתי יודעת על אברהמסון לפני שעברתי ניתוח קיצור קיבה"

"לפני 12 שנים עברתי קיצור קיבה וירדתי מהר מאוד 40 קילוגרמים. הגעתי למשקל 80 ק"ג עם עור רפוי ומקומט. לא אהבתי את איך שנראיתי וניסיתי להילחם בירידה במשקל. עם השנים עליתי בהדרגה והגעתי ל-98 קילוגרמים. ולאחרונה הבנתי שאני חייבת שוב לרדת במשקל בגלל ניתוח להחלפת ירך שאני צריכה לעבור", מספרת מרגלית מרדלר (68), נשואה, אם לארבעה וסבתא ל-13 נכדים מהיישוב מירון.
"לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון הגעתי לאחר שראיתי פרסומת, והחלטתי לנסות. אני מכורה למתוק ובמיוחד למשקאות ממותקים. כל החיים אמרו לי הדיאטניות להפסיק לשתות ממותק. אבל אני הייתי בשלי, אחרת אני מתייבשת. ואפילו אחרי שעברתי ניתוח לא נפטרתי מהשתיה המתוקה".
"אחרי הגמילה הלכתי עם בעלי למסעדה. ביקשתי ממנו שנאכל בהתאם להנחיות של אברהמסון, ושאפילו נשתה מים. הזמנתי דג עם ירקות, ולא נשארתי רעבה. הגישו לנו פיתות וצ'יפס ולא היה לי חשק לאכול אותם. עבורי זה היה כמו כישוף. הלא ייאמן קרה: עברו כבר חמישה חודשים ואני שותה רק מים".
"היום אני שוקלת 86 קילוגרמים. אם הייתי יודעת על אברהמסון לפני שעברתי קיצור קיבה, הייתי מעדיפה גמילה; הירידה במשקל היא יותר מתונה ובריאה. אין לי קפלי ועודפי עור, ואפילו הפנים שלי חלקות".
4 צפייה בגלריה
אילנה אברהמסון
אילנה אברהמסון
אילנה כוכב

"ירדתי 16 קילוגרמים ולחץ הדם ירד לחלוטין"

"אני חולה על בצקים: פיתות, פיצות, לחם טרי מרוח בחמאה, פסטות. ניסיתי דיאטות שונות, סדנאות, הרצאות, כדורים. הצלחתי להחזיק מעמד רק שבוע או שבועיים, מספרת אילנה כוכב (68), נשואה, אם לשלושה וסבתא לשבעה, מבאר יעקב.
"כשעברתי את המאה קילוגרמים, התחלתי להרגיש עייפות וחולשה. כל הזמן רציתי לישון, ובכל פעם שמישהו ביטלה אצלי טיפול קוסמטי, אמרתי 'תודה לאל'. גם המדדים של הכולסטרול, הסוכר והלחץ דם עלו מאוד. בת אחותי, נטע אלקלעי, ירדה 17 קילוגרמים בעקבות גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון. כששאלתי על התהליך היא ענתה בפשטות שהגמילה שווה בריאות. היא המליצה לי מאוד ללכת ואפילו סיפרה שאם אני מועדת יתמכו בי. החלטתי להקשיב לעצתה וללכת בעקבותיה, למרות שהייתה קשה עבורי המחשבה לוותר על הבצקים שכל כך אהבתי".
"ביוני האחרון עברתי גמילה באברהמסון, ומאז אין לי משיכה לבצקים. אני יכולה לעבור ולהריח את הלחם הטרי או את העוגות ולא מתחשק. לא רק שהמוח שלי נתן הוראה שזה לא בשבילי אלא שזה מגעיל וגורם למחלות. מאז התחלת התהליך, אני אוכלת סלטים בכמות ענקית, אני לא מכניסה אויבים הביתה והפסקתי לאפות".
"ירדתי עד כה 16 קילוגרמים, ובינתיים אני שמחה לספר שלחץ הדם ירד לחלוטין, הכולסטרול הטוב עלה והרע גבולי, והסוכר גבולי. הלבן של העיניים הפך לבן ולא צהוב. אני ערנית הרבה יותר ועובדת שעות ארוכות. בזכות התהליך גם בעלי ירד 11 קילוגרמים במשקל. הוא אוכל את מה שאני אוכלת ונהנה יחד איתי".
בשיתוף מכון אברהמסון