בשיתוף מכון אברהמסון
5 צפייה בגלריה
שלומי זינגר
שלומי זינגר
שלומי זינגר

"היום אני לא מסוגל להריח סיגריות"

"ביום ההולדת שלי לפני שנה בדיוק כיביתי את הסיגריה האחרונה", מספר שלומי זינגר (45), מפקד צוות כיבוי אש מכפר יונה. "הסיגריות ניהלו לי את החיים מגיל צעיר. נמנעתי מכל כך הרבה דברים: טיסות ארוכות, טיולים שלא יכולתי לעשן בהם. הכל בחיי סבב סביב הסיגריות.
"ביום שנסעתי לטיפול במכון אברהמסון, אשתי ניקתה את האוטו, שאבה ורוקנה את המאפרה. כשיצאתי מהטיפול חיפשתי בטירוף סיגריות בכיסים וברכב. נסעתי לפיצוציה כדי לקנות חפיסה. הסתכלתי על המוכר והתחלתי לצחוק. לא יכולתי לקנות סיגריות, לא היה לי כבר חשק לעשן. היום אני שנה אחרי הגמילה, לא מסוגל להריח סיגריות וגם לא לעמוד ליד אנשים מעשנים".
5 צפייה בגלריה
קובי ביטון חדש
קובי ביטון חדש
קובי ביטון

"נכנסתי לרכב וקיבלתי בחילה"

"תמיד רציתי להפסיק לעשן", משתף קובי ביטון (33), מפקח עבודה מירושלים. "הרגשתי שאני פועל על אוטומט, בלי קשר למה שאני באמת רוצה לעשות, והסיגריה ניהלה לי את החיים: חייב סיגריה לפני האוכל, אחרי האוכל, חייב סיגריה כדי 'לברוח' מהעומס של הילדים. לא האמנתי שאצליח להיגמל.
"כשהבת שלי הייתה בת 3 וחצי, אמרתי לה שכשהיא תזרוק את המוצץ אני אפסיק לעשן, אבל לא באמת הפסקתי. אחרי הטיפול במכון אברהמסון, נכנסתי לרכב וקיבלתי בחילה. לא יכולתי לסבול את הריח שהיה מהמאפרה. מאותו רגע לא התחשק לי אפילו פעם אחת להדליק סיגריה".
5 צפייה בגלריה
ניסים ברבי
ניסים ברבי
ניסים ברבי

"כבר שנה שאני לא מעשן"

ניסים ברבי (63) מנהריה, נגמל מעישון אחרי 45 שנה בהן עישן בין שתיים לשתיים וחצי קופסאות ביום. "הגעתי לאברהמסון אחרי שהבנתי כמה חשוב לאשתי שאפסיק לעשן ואחרי שראיתי ששתי אחיות שלי נגמלו", הוא מספר.
"מיד אחרי הטיפול לא הרגשתי צורך לעשן, ואני מכיר את עצמי רק עם הסיגריה. אחרי כל נסיעה מחו"ל הייתי חוזר עם ארבעה פאקטים וקבוע היו לי שניים באוטו. כל מי שאני מכיר בהלם מזה שהפסקתי לעשן. האנשים שאני עובד איתם, החברים, כולם. אני מרגיש היום טוב יותר, בלי האובססיה לסיגריה ולדאגה שייגמרו לי הסיגריות, המלצתי להמון אנשים ללכת לאברהמסון אחרי שראיתי איך הפסקתי בקלות".

"לא האמנתי שאצליח להפסיק"

"לאחרונה כל הדודים שלי החליטו שהם נגמלים ביחד מסיגריות באברהמסון. כשדודה שלי הציעה שאגמל ואפילו שילמה עליי, לא האמנתי שאצליח", מספר שי אזרן (21), חייל מנתיבות.
"התחלתי לעשן בגיל 14 ומהר מאוד זה הפך לקופסה. לקראת סוף כיתה י"ב רוב החברים שלי הפסיקו לעשן. גם אני ניסיתי אבל לא הצלחתי. מאז, ניסיתי כמה פעמים להפסיק, אמרתי לעצמי שזהו – אני מפסיק וזו הסיגריה האחרונה שלי. אבל היה לי קשה להתאפק וחזרתי לקנות עוד חפיסה.
"אחרי הגמילה באברהמסון חשבתי שכמו תמיד, אחזור לאוטו לעשן סיגריה. התקשרתי לדודה שלי וסיפרתי לה שבינתיים אני לא מרגיש צורך לעשן. כשהגעתי לבית החייל כבר זרקתי מהרכב את כל המצתים, שקיות טבק וקופסאות הסיגריות שהיו לי".
5 צפייה בגלריה
רחלי ויוסי אשכנזי
רחלי ויוסי אשכנזי
רחלי ויוסי אשכנזי

"נגמלתי מעישון יחד עם אשתי"

יוסי אשכנזי, קבלן מכפר יונה, מספר: "כשאני ואשתי רחלי הלכנו לטיפול, זה היה יום שישי בבוקר, ובאותו יום עוד קניתי שתי קופסאות. כשיצאנו מהטיפול כבר לא יכולנו לסבול את הריח של הסיגריות".
אשתו רחלי משתפת: "עישנתי במשך 10 שנים קופסאות ביום, ובטיפול אחד החיים השתנו בלי מאמץ. מאז אני מרגישה בריאה יותר, ורק עכשיו אני מבינה כמה הסיגריות הכבידו לי על החיים".

לפרטים על שיטת אברהמסון - לחצו כאן

מכון אברהמסון פועל בשמונה מרכזי טיפול בפריסה ארצית, עם סניפים בתל אביב, רעננה, חיפה, ירושלים, אשדוד, באר שבע, ראשון לציון ומשגב.

בשיתוף מכון אברהמסון