לחצו לצפייה בפודקאסט המצולם:

זה התחיל כטיפול בתאונות צלילה והמשיך לטיפולים במצבים רפואיים מורכבים - טיפול בתא לחץ הוא אמצעי טיפולי המשתמש בשינוי תנאי הסביבה, לחץ וגזים כדי להשיג תועלת רפואית. מחקרים רבים מראים יתרונות בטיפול בכ-14 אינדיקציות רפואיות הנמצאות בסל השירותים. פרופ' שי אפרתי, מנהל המרכז "סגול" לרפואה היפרברית, ומחקר מרכז רפואי "שמיר" אסף הרופא, מתארח בפודקאסט, כדי לתת תשובות וגם כדי להזהיר.
איך נראה תא לחץ? תא לחץ זה למעשה חדר שנכנסים אליו ובתוך החדר הזה אנחנו יכולים לשנות את הסביבה, את הלחץ של הסביבה, את הגזים שיש בסביבה, בניגוד לגלולה שאתה לוקח ומכניס לפה פה אנחנו משנים את הסביבה כדי להשיג אפקט פיזיולוגי שאנחנו רוצים.
משחקי בריאות
טיפול בתא לחץ: באילו מצבים רפואיים זה יעיל - ואיך זה מתבצע?
29:16
במושג "משנים את הסביבה", הכוונה היא להעלאת לחץ החמצן. כן. לפעמים צריך יותר חמצן ולפעמים גז אחר. הרי זה לא שאני יכול לבוא למישהו להגיד לו "אני רוצה שתיקח שלוש כדורי חמצן ליום", זה מתבצע בתוך תא הלחץ.
1 צפייה בגלריה
טיפול בתא לחץ
טיפול בתא לחץ
טיפול בתא לחץ
(צילום: רן ארדה)
בכל בית חולים יש תא לחץ? לא. יש בכמה בתי חולים, ביניהם, באסף הרופא, באלישע, במרכז לרפואה ימית של חיל הים שמטפל באינדיקציות הדחופות, בהדסה, באיכילוב, ביוספטל.
ומה לגבי מכונים פרטיים שמציעים טיפולים בתא לחץ? זו שרלטנות. כל הצינורות האלה שאנשים נכנסים אליהם שמנפחים אותם באוויר הם לא חוקיים, זה לא תא לחץ, זה לא הדברים שחקרנו עליהם, אין עליהם בקרת איכות. אין דבר כזה מכונים פרטיים לטיפול במצבים רפואיים, והציבור צריך לדעת את זה, טיפולים רפואיים מתבצעים רק בבתי חולים.
מדי שבוע אנו מפרסמים כאן כמה פרקים בפודקאסט "משחקי בריאות" בנושאים מגוונים שנוגעים לחיים של כולנו. אנחנו מארחים את מיטב המומחים - ומספקים לכם מידע עדכני וטיפים מעשיים לחיים בריאים.