המלחמה על חייו של עומר: לפני כשנה וחצי, עומר אלקבץ מקיבוץ יחיעם בן 17, התלונן על שריר תפוס בגב. הוא אובחן עם סרטן מסוג לימפומה. הוא נותח ועבר טיפולים כימותרפיים במחלקה ההמטואונקולוגית במרכז הרפואי רמב"ם, כשבסיומם, הוא והוריו אסי ומלי, שמעו את המילים להן קיוו וחיכו כל התקופה- עומר נקי.
"כביכול חזרנו לשיגרה, ניסינו להחזיר לעצמנו את החיים שהיו לנו ולתכנן תוכניות", מספרת אמו. "עד שביולי האחרון, הסרטן שוב חזר. לא האמנו שנהיה במקום הזה. וגם לא הרופאים. אנחנו קוראים לו סרטן ב' והוא עקשן ואלים".
אחרי אינסוף התייעצויות וחיפושים נמצא הטיפול שיכול לתת לעומר את הסיכוי לנצח. מדובר בטיפול ניסיוני שאינו קיים בארץ, והמקום היחיד בעולם שהניסוי כבר ממש מתקדם ויש לו תוצאות טובות, הוא בסינגפור. ההורים יצאו עם עומר למרכז בסינגפור והחלו בקמפיין לגיוס המונים כדי להציל את עומר.
בואו לעזור לעומר - לחצו כאן
1 צפייה בגלריה
עומר אלקבץ
עומר אלקבץ
עומר אלקבץ. הטיפול שינצח את מחלת הסרטן
"הטיפול הניסויי הזה הוא הכי מתקדם בעולם ויש לו כבר תוצאות טובות. תוך יומיים כבר היינו על המטוס לסינגפור, כשהבנו שזה מתאים לו", מספר האב, אסי. "עברנו פה שבועות קשים וארוכים של אשפוז עד שאפשר היה להתחיל את הטיפול. אנחנו יודעים שהטיפול הזה יציל את עומר, ויציל גם ילדים אחרים בארץ ובעולם".
ההורים: "כדי לנצח במלחמה על חיי עומר, אנחנו חייביים את העזרה שלכם. בסוף הדרך הטיפול הזה לא רק יציל את עומר שלנו, אלא עוד אלפי ילדים ברחבי העולם"
ד"ר נירה ארד-כהן, מנהלת שירות לוקמיה בילדים, בביה"ח "רות" לילדים שברמב"ם, אומרת: "עומר קיבל טיפול כימותרפי במחלקה לאונקולוגיית ילדים ברמב"ם עם תגובה מלאה. לצערנו, זמן קצר לאחר סיום הטיפול, המחלה התפרצה בשנית ולא הגיבה לקווי הטיפול הנוספים כולל טיפול כימותרפי וטיפול ביולוגי. כיום, קיימת אפשרות לטיפול בעזרת תאי מערכת חיסון של החולה עצמו. הם נקראים CAR T CELLS ומהונדסים במעבדה, כדי שיידעו לתקן את תאי הסרטן והם מוחזרים למטופל. הטיפול הזה זמין בישראל לטיפול בחולים עם הישנות לימפומה או סרטן הדם, אך אינו מתאים לסוג הלימפומה שבה חלה עומר. טיפול ללימפומה הזו, קיים רק במסגרת מחקרית, ורק במרכזים בודדים בעולם. לאחר התייעצויות עם מומחים בעולם ובהמלצתנו, עומר טס עם משפחתו לסינגפור לקבלת הטיפול. אנחנו תולים תקווה בהצלחת הטיפול היות שלא קיימות חלופות טיפוליות נוספות למחלתו".
ההורים אומרים: "אין מילים לתאר את הקושי לבקש עזרה. אבל אין לנו ברירה, זו המלחמה על החיים של הילד שלנו וכדי לנצח, אנחנו חייביים את העזרה שלכם. סיכוי הזה הוא הכל בשבילנו. הכל בשביל עומר. הטיפול בסינגפור הוא עדיין טיפול ניסיוני. אבל בסוף הדרך הוא לא רק יציל את עומר שלנו, אלא עוד אלפי ילדים ברחבי העולם. אנחנו מלאי תקווה ויודעים שאנחנו בדרך הנכונה לנצח".
מלי מדגישה שבקשת העזרה היא בלב כבד, "אבל אין לנו ברירה. הימים הקשים כל כך שכולנו עוברים כאן, הדאגה לחטופים, והכאב על הנרצחים והנופלים, הכל מתערבב עם המלחמה הפרטית שלנו על החיים של עומר. אנחנו מוקירים את העם המופלא הזה, שלמרות כל מה שקורה כאן, מוצא מקום בלב גם לעומר שלנו, תומך ומסייע".
בואו לעזור לעומר - לחצו כאן