בשיתוף קופת חולים מאוחדת
זו אחת הבעיות הקריטיות במערכת הבריאות שמשפיעה על כולנו - העומס הגדול בקביעת תור לרופא מומחה, שמוביל להמתנה של חודשים. זמני ההמתנה לרפואה יועצת בחמשת המקצועות הרפואיים המרכזיים: עור, אורתופדיה, נשים, אף אוזן גרון ועיניים, ידועים כמאתגרים, ובמקרה של רפואה בפריפריה מאתגרים אף יותר.
כדי לתת מענה לבעיה, מאוחדת השיקה מערכת זימון תורים חדשנית וראשונה מסוגה – "נוח", העוזר הדיגיטלי האישי שלי. המערכת מסייעת ללקוחות הקופה לקצר את זמני ההמתנה, ולפגוש רופא בהקדם האפשרי. אלגוריתם זימון התורים מאתר תורים שבוטלו במערכת, ומציע אותם באופן יזום ללקוחות על פי הגדרות החיפוש שלהם.
"באחד הבקרים שמעתי ברדיו את סיפורו של עובד הייטק, שהיה מתוסכל מכך שהתור הכי קרוב שהצליח לקבוע לעצמו לחידוש דרכון הוא רק בעוד חצי שנה", נזכר עוזי ביתן, מנכ"ל מאוחדת, שהגה את הרעיון. הפיתרון אז היה בוט שמחפש תורים פנויים לחידוש דרכון לפי אזור גיאוגרפי, ומציע אותם לכל מי שנרשם לשירות. בתוך זמן קצר הצליח להקדים את התור ללמעלה מ-5000 אנשים.
"בשלב הזה הבנתי שאם יש פתרון כל כך פשוט לתור לדרכון, אנחנו יכולים לייצר פתרון כזה גם עבור המטופלים שלנו ולקצר את זמן ההמתנה לתור שלהם לרופא". הוא מוסיף, "כך נולד 'נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי', בוט שעובד בשביל המטופל ומחפש לו תורים פנויים לפי ההעדפות האישיות שלו, איזור גיאוגרפי, טווח תאריכים רצוי, כמה רחוק הוא מוכן לנסוע ואפילו אם הוא מעדיף רופאה או רופאה או רופא".
4 צפייה בגלריה
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
(צילום: באדיבות קופ"ח מאוחדת)

איך זה עובד?

אישה שביקשה לקבוע תור לרופא נשים במודיעין, למשל, ומתבשרת שהתור הפנוי הקרוב ביותר הוא רק בעוד שישה שבועות, תוכל להגדיר לאחר קביעת התור כי היא מעוניינת לקבל עדכונים על תורים שמתפנים במועד קרוב יותר לרופאי נשים במודיעין, ראשון לציון, חולון, בית שמש, מודיעין עלית וכל עיר שהיא מוכנה לנסוע אליה כדי לפגוש רופא. "נוח", אלגוריתם זימון התורים של הקופה, ימשיך לסרוק את המערכת, לאתר עבורה כל תור רלוונטי שמתפנה, לעדכן אותה בהודעת סמס ולשאול אותה האם להקדים לה את התור.
מיכל, תושבת העיר רחובות, מבינה שלפעמים צריך לחכות שבועות כדי לפגוש רופא מומחה, אבל לצד זאת מתארת את הקושי בהמתנה כשמדובר במקרה דחוף או בכאב מטריד. "הבת שלי מתלוננת כבר זמן רב על כאבים בכתף", היא מספרת, "ורופאת המשפחה שלנו הפנתה לאורתופד על מנת שנוכל לעבור בירור רפואי מעמיק יותר. הקושי העיקרי הוא שהתור שנקבע לנו לבדיקת אורתופד הוא בעוד חודש וחצי. מניסיון קודם, עד שיגיע התור כנראה שכבר לא נצטרך אותו, והכאב מפריע לה לתפקוד היומיומי".
4 צפייה בגלריה
תורים להוצאת דרכון בירושלים
תורים להוצאת דרכון בירושלים
ההשראה לשירות - התורים שהיו להוצאת דרכון בירושלים
(צילום: רפי קוץ)
"נרשמנו ל"נוח", השירות החדש של מאוחדת", ממשיכה מיכל. "בהתחלה הייתי סקפטית שזה באמת יעבוד ושאצליח להקדים את התור. לאחר כמה ימים קיבלתי הודעת SMS כי התפנה תור לאורתופד בעוד כמה ימים, ושמחתי מאוד על האפשרות לראות רופא בקרוב. הוא חסך לי את הצורך לשבת על האפליקציה ולחפש בכל יום ביטולי תורים ובעצם עבד בשבילי. התור שהוא מצא לי היה ברחובות, אבל הייתי לוקחת גם תור בעיר סמוכה אם זה מה שהוא היה מציע לי".
"הבוט סורק את המערכת באופן רציף, ובודק האם הרופא הוסיף עוד שעות במרפאה או שמטופלים פינו תורים", מוסיף ביתן, "לאחר מכן הוא מציע למטופל להקדים את התור בכל פעם שהוא מאתר עבורו תור רלוונטי, ובכך מאפשר לנו לתת שירות טוב יותר והכי חשוב: למטופל לראות רופא בהקדם. מדובר במהפכה שירותית שמאפשרת לנו לתת מענה מדויק לאחד האתגרים הכי גדולים שניצבים בפני מערכת הבריאות".
4 צפייה בגלריה
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
(צילום מסך)

4 צפייה בגלריה
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
נוח - העוזר הדיגיטלי האישי שלי
(צילום מסך)

לנצל את התורים הפנויים

מתוצאות סקר שערך מכון ברוקדייל, המתייחס לשנים 2021-2022 ונערך בקרב מדגם מייצג של כ-5,000 משתתפים, עולה כי 35% מהציבור מוותרים על בדיקות או טיפול רפואי בקופות בשל זמני ההמתנה הארוכים ו-51% מהמוותרים פונים בשל כך לרפואה הפרטית.
"התורים מתפנים במערכת לאחר שהמטופל מבטל אותם ביוזמתו, או לאחר שאנחנו שולחים לו הודעת סמס", מסכם ביתן. "ברגע שהמערכת מזהה שהוא כבר ביקר אצל הרופא שקבע אליו תור, או אצל רופא בעל מומחיות זהה, שואלים אותו אם הוא עדיין זקוק לתור שקבע או שניתן לבטל אותו. "כך למשל, בשבוע אחד בלבד יצרנו קשר עם 12,600 לקוחות שכבר ביקרו אצל הרופא ו-4,700 מהם אישרו לנו שהם לא מתכוונים להגיע לתור שקבעו ושניתן לבטל אותו. את 4,700 התורים שהתפנו, נוכל להציע לכל מי שנרשם למערכת זימון התורים וביקש להקדים את התור שנקבע, ובכך למקסם את המשאב הרפואי ולשפר משמעותית את השירות שהלקוחות שלנו מקבלים".
בשיתוף קופת חולים מאוחדת
פורסם לראשונה: 16:29, 29.02.24