אור פורן, ממובילי המאבק למען הנגשת הלבלב המלאכותי לחולי סוכרת נעורים, הלך לעולמו בראשית השבוע בגיל 40. אור היה בנה של לבנת פורן, בעליה של חברה למיצוי זכויות רפואיות. הוא חלה בסוכרת נעורים ונאבק להכניס לסל התרופות את הלבלב המלאכותי – משאבה הפועלת לאיזון הסוכר בגוף.
קראו עוד:
בריאיון ל"ידיעות אחרונות ול־ynet, לקראת דיוני סל התרופות ב־2019, סיפר על מאבקו לכלול את המשאבה בסל התרופות ועל הסבל מהמחלה: "25 שנה אין לי מנוחה, אין רגע של שקט ואין שעה שבה אני לא צריך להסתכל על מד הסוכר ולחשב כמה אכלתי, כמה אינסולין יש לי כרגע בגוף, כמה פעילות גופנית עשיתי, מתי אני מתכנן לאכול שוב וכמה פחמימות יהיו שם. כשהמשאבה תגיע, אוכל אולי סוף־סוף לנוח קצת".
1 צפייה בגלריה
אור פורן
אור פורן
אור פורן ז"ל. "חיפש רק טוב"
( צילום: באדיבות המשפחה)
פורן חשב לא רק על עצמו, אלא גם על הרבים שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש את המשאבה, שעלותה כמה אלפי שקלים: "נראה שבישראל בריאות זה לעשירים בלבד", אמר.
לאחרונה יזם מבצע לגיוס כספים לטובת רכישת המשאבה למי שזקוק לה. "הוא ראה בכך ערך עליון והאמין שזו התשובה האופטימלית לחולי הסוכרת", סיפרה אמו. "אור לא הבין למה המדינה לא מספקת להם את האמצעי הזה. הוא הקדיש המון זמן למאבקיו. בשנים האחרונות הלך בכל פעם לוועדת סל התרופות ויצר קשרים עם מנכ"לים ורופאים. בנוסף לכך, עודד חולים ומשפחותיהם וניסה לסייע להם. אני הייתי מאוד גאה בכך. אנחנו כמשפחה חושבים כעת איך להנציח אותו. יכול להיות שחלק מההנצחה תהיה בכיוון של חולי הסוכרת, שזה משהו שהיה בנפשו".
"25 שנה אין לי מנוחה", אמר פורן בריאיון, "אין רגע של שקט ואין שעה שבה אני לא צריך להסתכל על מד הסוכר ולחשב כמה אכלתי, כמה אינסולין יש לי כרגע בגוף, כמה פעילות גופנית עשיתי. כשהמשאבה תגיע, אוכל אולי סוף־סוף לנוח קצת"
אפרת טיש, מנכל"ית האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) אמרה: "אור היה ממובילי המאבק להכנסת הטכנולוגיה של הלבלב המלאכותי. היה חשוב לו שזה יהיה שוויוני לכולם והוא חיפש רק טוב. אנחנו ממשיכים במאבק הזה ומקווים שהטכנולוגיה הזו תגיע לכל מי שזקוק לה".
טקס הפרידה מאור פורן ז"ל צפוי להתקיים מחר (ה') בפארק אידית וולפסון בתל אביב בשעה 16:30. המוזמנים לטקס התבקשו להגיע בלבוש לבן.