בשיתוף עמותת נתיב הלב
אריאלה נולדה עם תסמונת גולדנהר - תסמונת שגורמת לחוסר בעצמות הפנים, מה שהוביל לזה שאריאלה נולדה בלי אוזן ועם מבנה מורכב של תעלת השמיעה ועצבי ראיה.
כשאביה ראה אותה בפעם הראשונה הוא נבהל והחליט לעזוב את אריאלה ואמה. בגיל 4 ניסתה אריאלה ליצור קשר טלפונית עם אביה "לכל הבנות בגן היה אבא. לא הבנתי איפה אבא שלי ולמה הוא לא נמצא בחיים שלי. צלצלתי אליו. הוא ענה לי ואמר שהוא נגעל מאיך שאני נראית ולא רוצה ללכת איתי ברחוב. וניתק. זה היה הרגע שהבנתי שאני לא רגילה".

מסכת החיים המורכבת של אריאלה רק מתחילה. בגיל 5 היא עברה תאונת דרכים שדרשה ממנה תהליך שיקום ארוך ומורכב ובגיל 9 היא חלתה בסרטן אלים במוח וטיפולי הקרנות שמשפיעים על חייה עד היום. צפו:
את אריאלה אנחנו פוגשים בביתה הקטן בנשר, בצפון. נערה שעברה בחייה הקצרים מסע בלתי אפשרי. "אמא שלי היא הגיבורה שלי. תמיד היא הייתה שם בשבילי. בימים הכי קשים בכימו ובטיפולים צלצלתי תמיד לאבא. רציתי שיתמוך בי. אבל הגיע שלב שהבנתי שחוץ מאמא אין לי אף אחד. בזכותה ניצחתי את הסרטן. בזכותה אני כאן".

ילדים מתרחקים ממני בגלל איך שאני נראית

למרות החיים המורכבים של אריאלה הקול שלה נשבר דווקא כשהיא מדברת על הנושא הכי כאוב מבחינתה - החברים: "ילדים מתרחקים ממני בגלל איך שאני נראית. עושים מסיבות ולא מזמינים אותי כי לא רוצים שאכער להם את התמונה עם הפנים המעוותות שלי. גם השמיעה שלי מתדרדרת ולילדים אין סבלנות להגיד כל דבר 3 פעמים. אז אני פשוט יושבת לבד בהפסקה. לבד אחרי צוהרים. והדבר היחיד שאני חושבת לעצמי שאני מבינה אותם, אם אבא שלי נגעל ממני, מי שאמור לאהוב אותי ולתת לי גב. למה שחברים לא יתרחקו?"
לאחר שלא קיבלה מימון מקופת החולים לניתוח להשלמת האוזן בחו"ל, היא עברה בעזרתם של תורמים אדיבים ניתוח ראשון לשיקום האוזן. "אלו היו הימים הכי מאושרים בחיים שלי. לא הפסקתי להסתכל במראה. פתאום את נראית כמו כולם. פתאום את שומעת טוב את הסביבה. הרגשתי שייכת. זה הרגיש טוב מידי בשביל להיות אמיתי".
אולם בעקבות ההקרנות שעברה אריאלה באזור האוזן והמוח בגיל 9, העור סביב האוזן שממנו נלקח השתל לא הצליח להחזיק את האוזן החדשה של אריאלה והיא החלה להתפורר עד שנשרה. חלומה הגדול התנפץ.
1 צפייה בגלריה
אריאלה בת ה-17 נולדה עם תסמונת גולדנהר, ועם אוזן חסרה.
אריאלה בת ה-17 נולדה עם תסמונת גולדנהר, ועם אוזן חסרה.
העור סביב האוזן שממנו נלקח השתל לא הצליח להחזיק את האוזן החדשה של אריאלה.
(צילום: עמותת נתיב הלב)
"הרגשתי שסוף סוף מגיע משהו טוב. הרגשתי שעברתי כבר מספיק. אבל החלום הזה התנפץ גם. אני לא מצליחה לקום מהמיטה ולא רוצה לצאת מהבית", אומרת אריאלה.
כעת אמה, הלוחמת שתמיד לצידה של אריאלה יוצאת בקמפיין גיוס המונים נוסף: "אם אריאלה לא תעבור את הניתוח היא לא תעמוד בזה. היא עברה כל כך הרבה בחיים, אבל מעולם לא ראיתי אותה שבורה ככה. אני מבקשת בשביל הגיבורה הזו. תנו לה סיכוי לשמוע ולראות. תנו לה סיכוי לחברה ואהבה".
בשיתוף עמותת נתיב הלב