פעוטה בת שנתיים שנחנקה מסוכריות גומי מתה בצהריים (ה') במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.
הפעוטה פונתה תחילה אל בית החולים הלל יפה בחדרה כשמצבה קשה מאוד, ולנוכח מצבה הוחלט לפנותה אל המרכז הרפואי רמב"ם.
קראו עוד:
במשך כמה ימים אושפזה הילדה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהיא מחוברת למכשיר החייאה ומצבה היה אנוש. מערכות גופה קרסו והיום כאמור נקבע מותה.
פרמדיק מד"א ספי מזרחי סיפר: "הביאו אלינו את הפעוטה לחצר הבניין כשהיא מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק. ביצעו בה פעולות החייאה בסיסיות בהנחיית מוקד מד"א. מיד המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, כשבמקביל פעלנו להוציא את הגוף הזר מקנה הנשימה שלה בעזרת מכשור רפואי ייעודי.
"לאחר הוצאת הגוף הזר פינינו אותה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה מוגדר אנוש. לאחר הידרדרות במצבה היא פונתה לבית החולים רמב״ם, שם, כאמור, היום נקבע מותה".
מהמרכז הרפואי רמב"ם נמסר: "מדובר בטרגדיה, מקרה מצער מאוד שבמהלכו תינוקת איבדה את חייה למרות מאמצי רופאים בשני בתי חולים שונים בהם טופלה. התינוקת הגיעה תוך החייאה לבית חולים באזור השרון ומשם פונתה מונשמת לטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם. לצערנו, למרות מאמצי הרופאים, קרסו היום מערכות גופה ונקבע מותה".
מנכ"לית ארגון בטרם: "אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - לא נותנים לילדים מתחת לגיל חמש מאכלים מסוכנים כמו סוכריות, פופקורן ופיצוחים"

"חנק הוא גורם התמותה השלישי בישראל אצל פעוטות"

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2023-2018) מתו 50 ילדים כתוצאה מחנק, 64% מהם מתחת לגיל 4.
מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר: "חנק הוא גורם התמותה השלישי אצל פעוטות. ילדים מתחת לגיל חמש נמצאים בסיכון מוגבר לחנק. הם אינם יודעים ללעוס היטב את המזון ונוטים לשאוף או לבלוע אותו בשלמותו. מכיוון שקנה הנשימה שלהם צר מאוד, הוא עלול להיחסם בקלות ולגרום לחנק.
"אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - לא נותנים לילדים מתחת לגיל חמש מאכלים מסוכנים כמו סוכריות, פופקורן ופיצוחים".