מה התחיל כיום חג משפחתי ורגוע במהלך חופשת החנוכה נגמר רע כשכלב פיטבול נכנס לבית ביישוב חשמונאים, השתולל ונשך את הילדים. בבית שהו באותה העת ארבעה ילדים לבד, כשהגדולה בת 13 והקטן בן שנתיים. הילדים ניסו להניס אותו, אך הוא הצליח לנשוך את האחות הבכורה ולגרור אותה על הרצפה במשך חמש דקות.
רק אחרי דקות ארוכות, הצליח אדם שעבר ליד הבית ושמע צעקות, להוציא את הכלב מהבית ולהזעיק אמבולנס שפינה את הבת הבכורה, ליאל, לחדר המיון בבית החולים לילדים ספרא בתל השומר, שם עברה ניתוח שארך כארבע שעות. לאחר שבוע, שוחררה לביתה, עם תפרים וברגים.
3 צפייה בגלריה
כלב הפיטבול נכנס לבית ונשך ילדה
כלב הפיטבול נכנס לבית ונשך ילדה
תזדקק לטיפול ארוך ולפיזיותרפיה. נזקי הנשיכה בגופה של הילדה
(צילום: באדיבות המשפחה)
אם המשפחה, שרית, מתארת את מה שאירע, כשהיא עדיין המומה. "הילדים ראו את הכלב בחוץ, אבל זה משהו שגרתי בשכונה וחשב שבעוד רגע הוא ילך. בן הדוד שהיה בחוץ, ניסה לסגור את הדלת, אבל הכלב הצליח להיכנס וניסה לפגוע בפעוט בן השנתיים, ליאב, שהיה על ידיה של האחות הבכורה.
"ליאל אחזה בליאב ביד ימין ונלחמה בכלב ביד ורגל שמאל. בינתיים, ליאב החליק לה מהידיים אל הספה והיא נשארה במצוקה כשהכלב לא מניח לה ונושך אותה. אחיה עילאי בן ה-11 תפס את אחיו הקטן והצליח לצאת מהבית, תוך שהוא צועק לעזרה. בתוך הבית נשך הכלב את ליאל בכל חלקי גופה".
אדם שעבר ברחוב ששמע את עילאי, ניסה בכל כוחו להשתלט על הכלב, כולל זריקת צלחות וחפצים, מה שלא עזר לחלץ את ליאל מהתקיפה האלימה של הכלב. "אחרי דקות ארוכות, הכלב שחרר את ליאל, עובר האורח לקח אותה החוצה, סגר את הכלב בבית וקרא לאמבולנס", מספרת האם. "התברר שהבעלים של הכלב חוו התקף אלים שלו ולכן קשרו אותו בחוץ. הוא נחלץ משם והגיע לבית משפחת השכנים". הכלב נתפס ונשלח להסגר.
3 צפייה בגלריה
כלב הפיטבול נכנס לבית ונשך ילדה
כלב הפיטבול נכנס לבית ונשך ילדה
כלב הפיטבול שנכנס הביתה
(צילום: באדיבות המשפחה)
ליאל הגיעה לבית החולים המומה וכואבת. ד"ר ירדנה קופל, רופאה מומחית בכירה ברפואה דחופה לילדים בבית החולים ספרא לילדים, מספרת: "קיבלנו דיווח ממד"א על ילדה שננשכה על ידי כלב. יש אצלנו מספר מקרים בשבוע של נשיכות כלב, אבל זה חריג שמד"א יתקשרו מראש, וכך הבנתי שמדובר בפציעה רצינית מאוד. ואכן הפציעות שלה היו חמורות וחריגות, כולל שני שברים פתוחים. היא טופלה כבר בדרך לבית החולים, אבל בגלל שהיא הייתה כל כך כאובה, בחרנו לעשות לה טשטוש כדי להעביר אותה מהאלונקה למיטה ולקבע לה את היד, שזה היה הכי קריטי.
"לפני הניתוח, היה צורך קודם כל לטפל בכאב, לקבל הערכה של אורתופדים וחשוב ביותר – ההערכה לגבי מצב הזיהומים. במצב כזה, יש צורך בשטיפה של הפציעות ומזעור כמות החיידקים וכמובן לחסן בחיסון כלבת".
3 צפייה בגלריה
כלב הפיטבול נכנס לבית ונשך ילדה
כלב הפיטבול נכנס לבית ונשך ילדה
כך נראה הבית לאחר שהילדה פונתה לבית החולים
(צילום: באדיבות המשפחה)
מה הדבר הדחוף ביותר שחשוב לעשות במקרה של נשיכת כלב? "קודם כל להזעיק עזרה. במקרה הספציפי הזה, היה צריך להזעיק גם וטרינר שיאתר את הכלב- מה שאכן נעשה בפועל. יש לשטוף במים את איזור הנשיכה כמה שיותר מהר וכמה שניתן, לתת משהו נגד כאבים ולהגיע הכי מהר שאפשר למרכז רפואי, כי יש משמעות לטיפול המונע מבחינת הזיהומים. נשיכה של כלב היא מאוד מלוכלכת, מלאת חיידקים. במקרה הזה היה צורך בחיסון כי לא ידענו באיזה כלב מדובר והתברר בדיעבד שהוא אכן לא חוסן. זה לא דבר יומיומי. בדרך כלל אנשים מחסנים את הכלב שלהם".
האם שרית מסכמת: "כמובן שליאל תצטרך מעקב, טיפול שבועי במקום הפצוע, פיזיותרפיה ובהמשך ניתוח נוסף להוצאת הברגים. יש לה גם פגיעה בעצב וכאבים עזים שדורשים משככים. היא עדיין לא חזרה ללימודים. היא ספגה נשיכות גם ברגל וביד השנייה. כל הילדים יצטרכו טיפול בטראומה שהם חוו, גם בגלל הנשיכות וגם בגלל הפלישה הפתאומית לבית".