אם תסמינים שמופיעים לאחר הדבקה מזן דלתא שונים מאלה של זני קורונה קודמים? רשויות הבריאות בבריטניה הודיעו שאכן לזן הנפוץ כיום תסמינים שונים מאלה שהיו שכיחים יותר בעבר: בין היתר נזלת, שלשולים, כאבי ראש, הקאות ותחושת צריבה בגרון. בישראל אין תמימות דעים בעניין, אך חלק מהמומחים כבר מצביעים על תסמינים שלא נראו בעבר.
1 צפייה בגלריה
נזלת
נזלת
נזלת
(צילום: shutterstock)
חולים שנדבקו בקורונה בגל הנוכחי מדווחים על תחושות שונות ממה שהיה ידוע עד כה, שקשורות לתסמינים שפירסמו הבריטים. בשלב זה לא ברור האם הופעת התסמינים קשורה לזן דלתא או לעובדה שהשכיחות של ההדבקה בנגיפים אחרים עלתה לאחרונה.
"התסמינים אינם שונים מהגלים הקודמים, ואצל רוב החולים הם קלים יחסית", מסבירה ד"ר ח'יתאם חוסיין, ראש מערך הקורונה ברמב"ם. "מה שכן, אצל החולים הקלים יש עכשיו יותר נזלת וצינון, שלא בלטו בגלים הקודמים".
לפי משרד הבריאות, רשימת התסמינים השכיחים לקורונה מורכבת עדיין מחום, עייפות, קשיי נשימה או קוצר נשימה ושיעול יבש. עוד ברשימה: כאבי שרירים, כאבי ראש, כאבי גרון ואובדן חושי הטעם והריח.
"יש עלייה מטורפת בנגיפים הנשימתיים שצצים עכשיו", אומר פרופ' אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים קפלן. "אצלנו אושפז חולה שהיה עם קורונה וגם נשא של אחד הווירוסים הללו. קשה להגיע למסקנה האם הזן שונה או לא. מבחינת החולים הקשים, אני לא מוצא הבדל".