התינוקות הישראלים הראשונים של שנת 2024 נולדו לתוך מלחמה, וחלקם אפילו אחרי אזעקות הלילה (יום ב'), אבל הם מעניקים תקווה לעתיד טוב יותר.

בית החולים וולפסון, חולון

כמה דקות לאחר חצות בשעה 00:16, נולד התינוק הראשון לשנת 2024 במרכז הרפואי וולפסון לקורל סרוגו בת ה-29, ולבעלה דניאל, תושבי חולון. התינוק נולד במשקל 2.865 ק"ג. את הלידה של קורל ליווה ד"ר איליה קליינר, מנהל חדרי לידה במרכז הרפואי וולפסון, והמיילדת רעיה דוידוב.
14 צפייה בגלריה
ילדו בשנת 2024, קורל סרוגו, וולפסון
ילדו בשנת 2024, קורל סרוגו, וולפסון
המשפחה המאושרת עם המיילדת והרופא שעזרו לאושר להתגשם. בית החולים וולפסון
(צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
קורל מספרת: "זהו רגע מאושר בשבילנו, חוויית הלידה הייתה מדהימה. בתקופה כזו - זה הניצחון הקטן שלנו".

בית החולים קפלן, רחובות

רוחמה גטהון, בת 31 מגדרה, הגיעה הלילה לחדר לידה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ללידתה השנייה, כשהיא מקווה לעבור לידה רגילה לאחר ניתוח חירום קיסרי בלידה הקודמת.
רוחמה מספרת: "בלידה הראשונה עברתי ניתוח קיסרי חירום בגלל מצג עכוז בפתיחה מלאה, ובלידה השנייה רציתי לידה רגילה". רוחמה התקבלה לחדר לידה, שם היא פגשה את המיילדת דסי אדלה. היא ילדה בשעה 02:25 בת במשקל 2.778 ק"ג.
14 צפייה בגלריה
נולדו בשנת 2024, רוחמה גטהון עם המיילדות דסי ומירב, קפלן
נולדו בשנת 2024, רוחמה גטהון עם המיילדות דסי ומירב, קפלן
מימין לשמאל: המיילדת דסי, רוחמה והמיילדת מירב. בית החולים קפלן
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)
המיילדת מירב שער: "חדר לידה הוא תמיד מקום מרגש, ובתקופה הזו של המלחמה אפילו יותר. העובדה שגם במהלך במלחמה ואחרי כל מה שקרה מאז ה-7 באוקטובר אנחנו ממשיכות לקבל פה לידות, היא ניצחון הרוח של העם היהודי. אני מאחלת לכולנו ששנת 2024 תהיה שנה שקטה יותר, שתביא עימה שלווה לעם ישראל, והרבה תינוקות חדשים שיגדלו לעולם טוב יותר".

המרכז הרפואי שמיר, אסף הרופא

התינוק הראשון לשנת 2024 נולד בשעה 03:00 לשיר וארז שף מבאר יעקב במשקל 3.300 ק"ג. "מרגש להתחיל את השנה האזרחית החדשה בידיים מלאות. הייתה לנו חווית לידה טובה בזכות המיילדת איריס אייזנברג וכל הצוות המקצועי של חדר הלידה. זה הילד השני שלנו אשר נולד כאן ואנו כבר מרגישים בבית, תפילתנו שהשנה האזרחית החדשה תביא איתה בשורות טובות ותקווה חדשה לילדינו".
14 צפייה בגלריה
ילדו בשנת 2024, שיר וארז שף והמיילדת בשמיר
ילדו בשנת 2024, שיר וארז שף והמיילדת בשמיר
מימין: המיילדת איריס אייזנברג והמשפחה החדשה. המרכז הרפואי שמיר
(צילום: המרכז הרפואי שמיר)

בית החולים ליס, איכילוב

בשעה 01:00 בדיוק יצא לעולם בבית החולים "ליס" איכילוב התינוק הראשון לשנת 2024, בנם של שני ואדיר בן שושן מאשדוד. הם מאחלים לעם ישראל שנה חדשה עם בשורות טובות. "זכינו בצוות של אלופים, בעיקר המיילדת נור מנסור, עם הסבלנות והמקצועיות שלה. מאחלת לכל יולדת מיילדת כמוה". הסבא התבדח: "שעל השעה ביציאה ישלמו עכשיו שנה שלמה נוספת בגן".
14 צפייה בגלריה
ילדו בשנת 2024, שני ואדיר בן שושן באיכילוב
ילדו בשנת 2024, שני ואדיר בן שושן באיכילוב
מימין: המשפחה המאושרת והמיילדת נור מנסור. המרכז הרפואי ליס, איכילוב
(צילום: המרכז הרפואי איכילוב)

המרכז הרפואי רמב"ם, חיפה

ילדם השני של שני (35) ועומר איטח (39) מקריית טבעון, נולד 29 דקות בלבד אחרי כניסתה של 2024 במשקל של 3.485 ק"ג. הוא הגיח לאוויר העולם היישר אל ידיה של המיילדת אלינור הרוש.
14 צפייה בגלריה
ילדו בשנת 2024, בני הזוג איטח ברמב"ם
ילדו בשנת 2024, בני הזוג איטח ברמב"ם
תינוק של תקווה. בני הזוג איטח ברמב"ם
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
זו הפעם השנייה שבני הזוג יולדים ברמב"ם. "זו הייתה לידה קלה וטובה", מספרת האם הטרייה, "התינוק שלנו הוא תינוק של תקווה, בתקווה לשנה חדשה טובה יותר".

המרכז הרפואי מאיר

בנם השני של רותם ונפתלי קניקובסקי מרעננה, הגיח לעולם קצת אחרי כניסת השנה האזרחית החדשה והביא איתו 2.5 ק"ג של אושר ענק להוריו, לאחיו הגדול שחיכה לו בציפייה ולצוות משמרת הלילה בחדר הלידה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.
"בעלי נמצא במילואים בעזה כבר יותר מחודש, הוא יצא לאפטר בסוף השבוע ואני כבר התכוננתי ללדת בלעדיו. לשמחתי לבן שלנו היו תוכניות אחרות לאיחוד המשפחה ולפני שחזר לצבא, התחילו לי צירים ויצאנו ביחד לבית החולים. זכינו לרגע משפחתי של אושר מושלם שאני מודה עליו יותר מכל וללידה מדהימה", משתפת רותם.
14 צפייה בגלריה
נולדו בשנת 2024, בית חולים מאיר
נולדו בשנת 2024, בית חולים מאיר
בתמונה: משפחת קניקובסקי, ד"ר לירון יורמן והמיילדות ג'ולי בן שטרית ועינת ארליך
(צילום: המרכז הרפואי מאיר)
המיילדת ג'ולי בן שטרית שיילדה את רותם: "אחרי חודשים כל כך כואבים וימים של חושך, לקבל לידה כל כך מרגשת ויפה עם זוג מדהים שכזה, זו בהחלט קרן אור של תקווה והלוואי שהרגעים האלה יסמנו את הימים שעוד נכונו לנו בשנה הבאה. אני בעצמי עליתי לארץ מצרפת רק לפני 8 שנים עם ציונות גדולה מאוד בלב ואני יודעת, באמת יודעת, שאין לנו ארץ אחרת".

המרכז הרפואי לגליל, נהריה

הדיל זגיר, היא היולדת הראשונה של השנה האזרחית החדשה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. הדיל, בת 28 מהכפר הדרוזי ירכא, שזו לה הלידה השנייה, ילדה בשעה 03:04, בת במשקל 1.986 ק"ג, שהועברה לפגייה.
"תאריך הלידה המשוער היה בעוד 21 יום, אבל היתה לי הרגשה שאני אלד כבר עכשיו", מספרת הדיל. "הוחלט לתת לי זירוז, מכיוון שהעובר היה קטן מדי לשבוע ההיריון, ועקב מיעוט מי שפיר. זו תחושה מיוחדת ללדת בתחילת שנה".
הדיל, שאת בנה הבכור ילדה גם כן במרכז הרפואי שבנהריה, מספרת על ההבדלים בין שתי הלידות: "זה מורכב ומאתגר ללדת בתקופת מלחמה ולהיות מאושפזת בביה"ח התת-קרקעי, אבל הצוות כאן נפלא והאווירה משפחתית ונעימה".
הדיל ובעלה תמיר, נהג אמבולנס שמגיע הרבה למרכז הרפואי במסגרת תפקידו, החליטו לקרוא לבתם בשם איילול. "אנחנו אוהבים את הצליל. איילול זה שם טורקי שהמשמעות שלו היא ספטמבר (אלול)", הם מסבירים.
14 צפייה בגלריה
נולדו בשנת 2024, המרכז הרפואי לגליל
נולדו בשנת 2024, המרכז הרפואי לגליל
הדיל ותמיר זגיר עם איילול הקטנה והמיילדת נועה כהן-גלילי. המרכז הרפואי לגליל, נהריה
(צילום: המרכז הרפואי לגליל)
עם פתיחת השנה החדשה, הם אומרים: "אנחנו מקווים שהשנה הזו תביא איתה בשורות טובות, שהמלחמה תסתיים במהרה ושנחזור לחיות חיים שקטים ורגועים".

המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה

שאנל שוקר, בת 27 מחריש ילדה את בתה הבכורה בחדר הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה היישר לתוך השנה החדשה, בשעה 5:40 בבוקר, בלידה רגילה במשקל 3.920 ק"ג.
"התאריך המשוער היה ה- 31.12.2024", מספרת שאנל, "ירדו לי המים בצהריים אתמול. מיד הגעתי למיון יולדות והועברתי לחדר לידה. הלידה עצמה הייתה כבר בתוך שנת 2024. כנראה הילדה חיכתה לקבל את 2024, שאני מקווה שתהיה טובה יותר מ-2023 ותביא עימה ימים שקטים ורגועים עם חדשות שמחות".
14 צפייה בגלריה
נולדו בשנת 2024, הלל יפה
נולדו בשנת 2024, הלל יפה
שאנל, התינוקת והמיילדת. המרכז הרפואי הלל יפה
(צילום: המרכז הרפואי הלל יפה)
עוד סיפרה: "היה לי ברור שאבוא ללדת פה. אמא שלי ילדה כאן את כל האחיות שלי, ואחותי ילדה כאן גם היא. מעבר לזה, המיילדות שליוו אותי, הניה גואטה ורשא עויסאת, היו כל כך עוטפות, מסורות ומקצועיות, וחווית הלידה שלי הייתה נהדרת. תודתי לכל הצוות ושתהיה שנה נהדרת לכול עם ישראל".

המרכז הרפואי זיו, צפת

התינוק הראשון שנולד במרכז הרפואי צפת לשנת 2024 הגיע לעולם במשקל 3.180 ק"ג למשפחת בר מביריה. זהו בנם השלישי של מוריה ורותם, ששיבחו את המיילדות רותי דווידזון ומאיה שמחי על הלידה המהירה והמעצימה מאוד שחוו.
14 צפייה בגלריה
המיילדת שושנה ששיטו ובנם של מוריה ורותם בר לצד חדרי היולדות הפרטיים החדשים
המיילדת שושנה ששיטו ובנם של מוריה ורותם בר לצד חדרי היולדות הפרטיים החדשים
המיילדת שושנה ששיטו ובנם של מוריה ורותם בר
(צילום: עדי אפוטה)
המרכז הרפואי בירך את המיילדת שושנה ששיטו שחוגגת יום הולדת 40, ובשנה החדשה הצטרפה לצוות המיילדות של זיו.

המרכז הרפואי העמק, עפולה

הלידה הראשונה של שנת 2024 במרכז הרפואי העמק הייתה של תמרי בז מרמות מנשה, מיילדת במקצועה שמלווה נשים לפני ואחר לידה. זה בנה הבכור של בז, שהודתה למרכז הרפואי וציינה כי "הצוות מדהים, וחווית הלידה טובה מאוד. ללא ספק אנחנו ממליצים לבוא ללדת ב'העמק' בכיף ובטוב. היינו במירוץ מול יולדת בלידה חמישית, מי תהיה היולדת הראשונה של 2024, וניצחנו".
14 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי העמק לידה ראשונה לשנת 2024 תמרי בז
המרכז הרפואי העמק לידה ראשונה לשנת 2024 תמרי בז
תמרי בז לצד משפחתה לאחר הלידה
(צילום: המרכז הרפואי העמק)

בית החולים הדסה הר הצופים, ירושלים

התינוק הראשון לשנת 2024, נולד מעט לאחר חצות במשקל 3.580 ק"ג, לזוג ליאת ופדריקו מנה שפונו מביתם בקיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה מאז פרוץ המלחמה. "חיכיתי כבר ללדת, הייתה ציפייה גדולה של שנינו וכשזה קרה בכיתי בכי אמיתי ומשחרר של אושר", סיפרה ליאת על לידת בנה השלישי.
14 צפייה בגלריה
בני הזוג ליאת ופדריקו עם התינוק החדש והמיילדות שרון בר שביט ותמר גרינפלד.
בני הזוג ליאת ופדריקו עם התינוק החדש והמיילדות שרון בר שביט ותמר גרינפלד.
בני הזוג ליאת ופדריקו עם התינוק החדש והמיילדות שרון בר שביט ותמר גרינפלד
(צילום: דוברות הדסה)
ליאת הוסיפה כי "אנחנו רואים בזה אור גדול בתקופה המורכבת הזו. היו הרבה בשורות קשות לאחרונה וזה מרגיש כמו ניצחון קטן וטהור. המיילדות שהיו איתי היו עדינות ורגישות מאוד, במיוחד לנוכח הנסיבות והמצב. הייתה לי חוויה מדהימה איתן. אחרי הלידה יש תחושה של ניצחון ותקווה שנחזור לבנות את ביתנו בקיבוץ. אנחנו מאחלים לשנה החדשה שעם ישראל ימשיך להביא גאולה לעולם עם לידות של תינוקות מתוקים".

בית החולים בילינסון, פתח תקווה

היולדת ענת חוטובלי (31) מיבנה, הייתה בחדר הלידה בחצות כשהחלו האזעקות בכמה מוקדים במרכז הארץ. "כבר התחילו הצירים", סיפר אלי בעלה. "אצלנו לא היו אזעקות, אבל נלחצנו כי שני הילדים שלנו, ליאור וליאל היו אצל חמותי באזור שבו כן נשמעו אזעקות".
14 צפייה בגלריה
ענת ואלי עם התינוקת לצד המיילדות ימית אינדובסקי ואיריס חן
ענת ואלי עם התינוקת לצד המיילדות ימית אינדובסקי ואיריס חן
ענת ואלי עם התינוקת לצד המיילדות ימית אינדובסקי ואיריס חן
(צילום: דוברות בילינסון)
שעה ו-16 דקות לתוך השנה החדשה ענת ילדה את בתם במשקל 3 ק"ג, בליווי המיילדות ימית אינדובסקי ואיריס חן. "ליאל הבת הבינונית נולדה בבילינסון וזו הייתה חוויה מאוד טובה ולכן החלטנו להגיע לפה שוב", אמר אלי. "עטפו אותנו בצורה נפלאה. לא כיוונו ללדת בתחילת השנה, אבל מה שיוצא אני מרוצה ואנחנו הכי מרוצים ושמחים וברוך השם בריאים. זה אושר גדול".

המרכז הרפואי שיבא תל השומר, רמת גן

הלידה הראשונה בבית חולים שיבא נשים ויולדות לשנת 2024 היא של ההורים המאושרים זיו ונדב בן מאיר מעמק חפר, שקיבלו את בנם הבכור עם כניסת השנה החדשה, בשעה 00:33, במשקל 3.030 ק"ג. האב הטרי נדב, מפקד מחלקה בחטיבת הצנחנים, הגיע לשיבא ישירות מעזה והספיק ללידת בנו הבכור, שלוותה על-ידי המיילדת ציפי זר.
14 צפייה בגלריה
זיו ונדב בן מאיר עם בנם הבכור בשיבא
זיו ונדב בן מאיר עם בנם הבכור בשיבא
זיו ונדב בן מאיר עם בנם הבכור בשיבא
(צילום: נעמה פרנק עזריאל)

מרכז רפואי צפון, פוריה

חצי שעה לפתיחת שנת 2024 הגיחה לאוויר העולם בתם השלישית של מרים אסתר ומאיר כהן במשקל 3.460 ק"ג. מרים ומאיר הגיעו למרכז רפואי צפון במיוחד מאשדוד, והאם, ילידת טבריה, מספרת כי "התאריך המשוער עבר לפני שבועיים וכנראה שהתינוקת בחרה לצאת לשנה האזרחית החדשה כדי להביא עימה בשורות טובות. אני רוצה לאחל לכולם שנת בריאות, גאולה ואחדות בעם ישראל".
14 צפייה בגלריה
התינוקת של מרים אסתר ומאיר כהן עם צוות האגף לאם ולילוד מרכז רפואי צפון (פוריה)
התינוקת של מרים אסתר ומאיר כהן עם צוות האגף לאם ולילוד מרכז רפואי צפון (פוריה)
התינוקת של מרים אסתר ומאיר כהן עם צוות האגף במרכז רפואי צפון (פוריה)
(צילום: מרכז רפואי צפון)