פרופ׳ אהוד דודסון, מנכ״ל כללית הודיע היום (ה') ליו״ר הדירקטוריון, האלוף במיל׳ יוחנן לוקר על פרישתו מתפקידו לאחר כשלוש שנות כהונה. גורמים בקופה ובמערכת הבריאות סיפרו כי התפטרותו של דודסון התרחשה לאחר שהיה חשש מפני הדחה מצד דירקטוריון החברה.
"הוא כנראה הרגיש מתחת לפני השטח שעשויים להדיח אותו", אמר בכיר בקופה. יש לציין כי בקופה הכחישו את הטענות וטענו כי מראש הדירקטוריון קבע את תקופת כהונתו לפרק זמן קצוב, אך סירבו לבקשת ynet להעביר את פרוטוקול הדיון שבו הדירקטוריון החליט על כך.
התפטרותו של דודסון מתרחשת גם על רקע סכסוך עם ועד העובדים של הקופה, לאחר שרק ביום שני שבתו עובדי המנהלה והמשק של הקופה בסניפים ובבתי החולים של הכללית בעקבות סכסוך על עדכון השכר.
1 צפייה בגלריה
פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית
פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית
פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית הפורש
(צילום: יאיר שגיא)
הדירקטוריון הודה לפרופ׳ דודסון על שירותו ארוך השנים בכללית והוסיף כי: ״בשנה האחרונה הוביל בהצלחה פרופ׳ דודסון את הכללית להישגים מרשימים במאבק בקורונה. הובלה שזכתה לשבחים בארץ ובעולם כולו״.
פרופ' דודסון שימש כמנהל הרפואי של מחוז דן בשירותי בריאות כללית וב-1995 מונה למנהל מחוז צפון. לאחר מכן שימש מנהל מרכז רפואי מאיר בכפר סבא. כיהן כסמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים בשירותי בריאות כללית. במאי 2013 מונה למנהל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה וכיהן בתפקיד עד ינואר 2018. בספטמבר 2018 נבחר למנכ״ל שירותי בריאות כללית.
הדירקטוריון מינה ועדת איתור בראשותו של יוחנן לוקר, בה חברים השופט בדימוס סלים ג׳ובראן ורו"ח רונית זלמן מלאך.
ובתוך כך, דירקטוריון מכבי שירותי בריאות בחר אתמול (ד') בסיגל דדון-לוי לתפקיד מנכ"לית הקופה. דדון-לוי תחליף את רן סער שמונה לכהן כיו"ר דירקטוריון הקופה. דדון לוי, נשואה ואם לשניים, מילאה שורה של תפקידים במכבי ובין תפקידיה: מנכ"לית מכבי יזמות וניהול, ראש אגף שירות ושיווק, ראש מחוז השרון וכן בתפקידה הנוכחי מ"מ מנהלת חטיבת התפעול של מכבי.