גאווה ישראלית: המרכז הרפואי שיבא בתל השומר דורג במקום התשיעי מבין עשרת בתי החולים הטובים בעולם. כך עולה מדירוג המגזין היוקרתי "ניוזוויק" שמפרסם מדי שנה את רשימת בתי החולים הטובים בעולם.
לדירוג 250 בתי החולים הטובים בעולם הגיעו שני בתי חולים נוספים בישראל: איכילוב למקום ה-64 והמרכז הרפואי רבין (בילינסון) למקום ה-158.
בית החולים הטוב בעולם הוא מאיו קליניק בעיר רוצ'סטר שבמדינת מינסוטה ובעשירייה הראשונה ארבעה בתי חולים בארה"ב, לצד בתי חולים מקנדה, צרפת, גרמניה, שבדיה ושווייץ.
"הטיפול בפצועי מלחמת חרבות ברזל והנתונים חסרי התקדים העומדים על למעלה מ-98% הישרדות לאחר פציעה בשדה הקרב, לצד המומחיות הייחודית והמצוינות של שיבא כמרכז המתמחה בשיקום משולב גוף-נפש, הציבו את שיבא ואת מערכת הבריאות הישראלית שוב בטופ של הרפואה העולמית", צוין בהודעת בית החולים שיבא לאחר פרסום ההישג.
יש לציין כי בשנה שעברה הגיע בית החולים למקום ה-11 ושנה קודם לכן למקום התשיעי. "זו עדות יוצאת דופן לעובדה שבימים אלה שבהם מדינת ישראל מאותגרת בזירה הבינלאומית בתחומים רבים, מערכת הבריאות הישראלית דווקא זוכה להערכה ואהדה מקצועית בעולם". בבית החולים הדגישו היום כי בשעה שארגונים בינלאומיים כמו חברת דירוג האשראי מודי'ס שהורידה את דירוג האשראי של ישראל או איגוד השידור האירופי שמערים קשיים וטרם אישר את השיר הישראלי לאירוויזיון – מערכת הבריאות הישראלית זוכה להכרה חשובה בזירה הבינלאומית.
2 צפייה בגלריה
שיבא
שיבא
שיבא התברג לצמרת בתי החולים הטובים בעולם
(צילום: דוברות שיבא)
בין המברכים גם נשיא המדינה יצחק הרצוג. "זהו רגע מזוקק של גאווה ישראלית", אמר הנשיא. "בתקופה המאתגרת הזאת, שיבא מוכיח כבר פעם שישית ברציפות את המקצועיות ואת האיכות. בהרבה מובנים זוהי הבעת אמון אמיתית במערכת הבריאות הישראלית כולה, שאני מודה לה מעומק לבי".
הדירוג היוקרתי מבוצע על ידי חברת הדאטה העולמית סטטיסטה. תהליך דירוג בתי החולים מתבסס הן על נתונים אמפיריים בתחומי המחקר והטיפול הרפואי והן על משובים והמלצות מצד הרופאים עצמם. 2,400 בתי חולים מרחבי העולם מתחרים על מקום בדירוג היוקרתי.
יש לציין כי אחד מחברי ועד המומחים של סטטיסטה, החברה שעורכת בפועל את הדירוג, הוא פרופ' אייל צימליכמן, סמנכ"ל חדשנות בשיבא. נבהיר כי אין כל עדות למעורבותו של צימליכמן בתוצאות הדירוג, אך העובדה שבית החולים זוכה לדירוגים גבוהים כמעט מדי בשנה במקביל לכך שאחד מבכיריו חבר בוועדת המומחים – גררה בעבר ביקורת מצד בכירים במערכת הבריאות.
מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, אמר כי "מדובר בהבעת אמון יוצאת דופן של הקהילה הבין-לאומית במערכת הרפואית בישראל. אני מקדיש את ההישג הזה למערכת הבריאות הישראלית כולה, שחוזקותיה בלטו ביתר שאת בעת המבחן של המלחמה. הישג זה הוא עדות נוספת לחוסנה של מערכת הבריאות, שממשיכה להיות כתמיד עוגן עבור מדינת ישראל".