בשיתוף אופטיקנה
חידושים בתחום הראייה והטיפול בעין: בארבעה בספטמבר תתקיים באוניברסיטת בר אילן ועידת החדשנות באופטומטריה של רשת אופטיקנה - OPTIVISION, בפעם הראשונה בישראל. בוועידה יוצגו חידושים ופיתוחים בתחום לשנים הקרובות, ותתאפשר הצצה למוצרים, טכנולוגיות וטיפולים חדשים בתחום בריאות העין שעתידים לשנות את כללי המשחק.
ולא בכדי, בשקט בשקט, ומבלי ששמנו לב, תחום האופטומטריה עשה קפיצת מדרגה. ניתן להגיד שהעתיד כבר כאן, עם פיתוחם של כלים מקצועיים לאבחון ובדיקות ברמה הגבוהה ביותר. אך השינוי הוא גם תפיסתי: בשנים האחרונות כשמשקפי ראייה משוכפלים ונמכרים בדוכנים ובחנויות לצד מדף המגבונים ותפקיד האופטומטריסט נראה כי נשחק. הוועידה מציגה כלים חדשניים לאופטומטריסט, שמאחוריו שנים ארוכות של לימודים, סטאז' והתמחות, ונותנות לו את הכלים לתת ערך מוסף באבחון ובטיפול בלקוחותיו.
1 צפייה בגלריה
אופטומטריסט
אופטומטריסט
בדיקה אצל אופטומטריסט. כלים מקצועיים לאבחון ובדיקות ברמה הגבוהה ביותר
(צילום: אופטיקנה)
"העולם החדש והטכנולוגיה חדרו גם לחדרי הבדיקה של האופטומטריסטים ומציעים היום סט בדיקות מורחב ואבחון מעמיק באמצעות מכשור ומוצרים חדשניים ופורצי דרך. כל אלו מאפשרים לנו להציע ללקוחות מגוון פתרונות וטיפולים אופטיים, שלא היו קיימים בעבר והמשפרים את איכות הראייה ואיכות החיים של מרכיבי המשקפיים", מסבירה מירב צ'פני רז, משנה למנכ"ל באופטיקנה.

פריצות דרך אבחוניות וטיפוליות

בין הפיתוחים הרבים שיוצגו בכנס, תינתן הצצה לפועלה של חברת Revitalvision העומדת מאחורי תוכנת תרגול ראייה מבוססת פטנט, המסייעת לשיפור הראייה על ידי שיפור יכולת עיבוד התמונה במוח – טכנולוגיה אשר כבר הוכחה כיעילה בשיפור ראייה בעין עצלה בילדים.
בנוסף, תושק בבלעדיות עדשת ה-CU Control, המיועדת להאטת קצב התפתחות קוצר ראייה בילדים. גם חברת Seiko תציג את עדשת הפרימיום שלה, המותאמת ומיוצרת באופן אינדיבידואלי בהתאם לאורח החיים, סביבת הראייה, המרשם ונתוני המסגרת של כל מטופל.
פיתוח נוסף הוא עדשות המגע הסמיסקלרליות של חברת Coopervision, אשר נועדו לתת מענה למקרים של עיוותים בקרנית ומהוות פתרון לשיפור הראייה תוך מתן נוחות מיטבית.
גם תחום בדיקות הראייה לא נשאר מאחור ועושה צעד ענק של חדשנות אל העתיד. חברת Novasight תציג את מכשיר ה-Eyeswift, המשפר את היעילות והדיוק של בדיקות הראייה ומאפשר מערך בדיקות מקיפות יותר לילדים ומבוגרים כאחד. ביכולתו של המכשיר לאבחן ליקויי ראייה תוך דקות באופן אובייקטיבי וברמת דיוק גבוהה ללא צורך בשיתוף פעולה אקטיבי מצד הנבדק.
"העולם החדש והטכנולוגיה חדרו גם לחדרי הבדיקה של האופטומטריסטים ומציעים היום סט בדיקות מורחב ואבחון מעמיק באמצעות מכשור ומוצרים חדשניים ופורצי דרך"
עוד יכלול הכנס דיונים בנושאים כמו: השגת ראייה אופטימלית על ידי שיפור ראייה נוירולוגי, קוצר ראייה כמגפה העולמית הבאה, טיפול מתקדם בקוצר ראייה באמצעות עדשות ועוד. בנוסף יזכו באי הכנס להרצאות מפי מיטב המומחים מתחום האופטומטריה, ביניהם: פרופ' יאיר מורד - רופא עיניים, מנתח בכיר ומנהל היחידה לרפואת עיניים לילדים ופזילה במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) וד"ר חיים סטולוביץ, רופא בכיר במחלקת עיניים, מהיחידה לרפואת עיניים בילדים ופזילה במרכז רפואי תל אביב בית חולים "דנה-דואק" לילדים.
"אנחנו פועלים כל העת לעדכן ולחזק את חשיבותו של האופטומטריסט בעולם החדש והמתפתח", מסכמת צ'פני רז, "ולצד זה לאפשר ללקוחותינו ליהנות מסט בדיקות מורחב וחדשני ומפתרונות אופטיים יוצאי דופן".
  • הכנס מיועד לאופטומטריסטים מוסמכים ולסטודנטים לאופטומטריה שנה ד'. להרשמה לחצו כאן
בשיתוף אופטיקנה