בשנים האחרונות, מאז פרוץ משבר הקורונה ועד לרגע כתיבת שורות אלה, רבים מאתנו נאלצו או בחרו לערוך שינויים בקריירה - בין אם בעריכת התאמות תעסוקתיות ברוח התקופה ובין אם מי שנדרשו ממש להמציא את עצמם מחדש.
זוכרים את רשת ספריות והווידאו המצליחה בלוקבסטר? את חברת סרטי הצילום קודאק? אלה רק שתי דוגמאות של חברות גדולות, מותגי על, שבמהפכה הקודמת לא השכילו לעשות את השינוי. זיכרונן לברכה. על מנת שכולנו נשאר רלוונטיים ואפילו ננסוק ונשגשג, אנחנו צריכים למנף את המשבר הנוכחי ולהפוך אותו לסיפור הצלחה.
1 צפייה בגלריה
מרגלית פריידי ואלימור הניג
מרגלית פריידי ואלימור הניג
רוב האנשים מתקשים לתפוס שהכישרון שלהם ראוי בכלל להיקרא "כישרון". מרגלית פריידי ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)
המיתון וההאטה במשק מאלצת אותנו לצאת לעצמאות ולהיות יצירתיים לגבי הפרנסה של עצמנו. זה מעורר את החיה שבנו ומפגיש אותנו עם אזור הגאונות שלנו.

איך לא לעבוד יום בחיים

מזה שנים שאני מלמדת את תלמידיי את שלמדתי וינקתי מבית הוריי: לא לעבוד יום בחיים אלא לשחק בדבר שאתם הכי אוהבים וטובים בו. וכך, במקום להפריד תחביבים ועסקים, אתם משלבים בין הדברים. גם משחקים מרבית יומכם להנאתכם, וגם מתפרנסים בשפע להנאתכם.
כל אדם, בהתאם למאווים הפנימיים והתשוקות המולדות, מוזמן לתעל את כישוריו ולהביאם לידי מימוש. בצורה זו החיים הם קייטנה אחת מתמשכת, לונה-פארק של משחק והנאה. והפרנסה השופעת היא הבונוס
שיטת המטאיזם דוגלת בחקירה ומודעות עצמית. ככל שניטיב להבין את מבנה האישיות שלנו, כך נוכל למנף את החוזקות והכישורים המובנים שבאישיותנו. ככל שנדייק את הייחודיות, המאפיינים והכוחות שלנו, נוכל להיעזר בהם כדי להתרומם מעל קשיי הפרנסה ובזבוז זמן בעבודה שאינה תואמת את יכולותינו ומביאה לידי מימוש את מתנותינו לעולם.
כתוב בגמרא שאדם שאוהב דם ילך ויהיה שוחט. כטבעונית, אני מעדיפה שיהיה רופא או כירורג. כל אדם, בהתאם למאווים הפנימיים והתשוקות המולדות, מוזמן לתעל את כישוריו ולהביאם לידי מימוש. בצורה זו החיים הם קייטנה אחת מתמשכת, לונה-פארק של משחק והנאה. והפרנסה השופעת היא הבונוס. הערך המוסף.

איך נדע מה המתנה שלנו?

בספר הביכורים שלי "גן עדן זה כאן" (בהוצאת ידיעות ספרים) אני מלמדת את "מודל הגשמה". נוסחה מדויקת שתיקח אתכם ישירות למימוש עצמי והגשמה. אנסה להעביר את עיקרי הדברים והשאלות שתרצו לשאול את עצמכם:
1. השאלה הראשונה שכדאי שתבדקו עם עצמכם היא: מה הפצע שלכם? מה כאב הילדות שאתם סוחבים כבר עשרות שנים? הדבר שאתם הכי זקוקים לו במהלך החיים? אני, למשל, הרגשתי מאז ומתמיד דחויה. ולא משנה אם היה זה פרי תעתוע מוחי, בשורה תחתונה זה השתקף במציאות בדמות הפרעות אכילה ודחייה עצמית. אלימור, אשתי שתחיה, הייתה ילדה עם חרדות ופחדים. אלה דוגמאות לפצעי ילדות שמלווים אותנו לאורך החיים.
2. השאלה השנייה שתרצו לשאול את עצמכם: מהי המתנה שלכם לעולם? מהו הכישרון הייחודי שלכם? מהו הדבר שאתם נהנים לעשות והייתם מוכנים להמשיך לעשות מדי יום לשארית חייכם? לפעמים אנחנו אפילו לא קולטים שיש לנו כישרון מיוחד, משום שעבורנו הוא כל כך פשוט וטריוויאלי, אך הסביבה מתפעלת ומזכירה לנו עד כמה היכולת שיש לנו מיוחדת.
לתפישת המטאיזם, כאשר אנחנו נותנים את המתנה שלנו לעולם, אנחנו קודם כול מרפאים את הפצע שלנו, ואז גם מרפאים את העולם, שאינו אלא בבואה של עצמנו. על פי מודל זה, עלינו להתמקד בריפוי עצמי, ועל הדרך לתרום לעולם ולרפא אותו
כשכל החברות שלי רקדו בחינניות, שרו או ציירו, לי - כילדה הדחויה שאני זוכרת את עצמי, ולאחר מכן כנערה שמנה שכלל לא מבינה מה הערך שלה - לא היו שום "מתנה" מובהקת ושום כישרון נגלה לעין. רק שנים לאחר מכן, כאשת עסקים צעירה, הבנתי שאני חיה את הכישרון שלי והוא אפילו אמנות. אני מציינת את זה כי, כאמור, רוב האנשים מתקשים לתפוס שהכישרון שלהם ראוי בכלל להיקרא "כישרון". אנחנו מתייחסים למה שיש לנו כמובן מאליו, משווים את עצמנו לאחרים ומחפשים כישרון גרנדיוזי, ולא מבינים שבכך אנחנו חוטאים לקסם האמיתי שיש לנו, שהוא לגמרי בדנ"א שלנו.
3. השאלה השלישית והאחרונה שעליכם לשאול את עצמכם בתהליך החקירה היא: כיצד המתנה שלכם תתרום לעולם, לאנושות? החיים בתחושת נתינה לעולם מייצרים חוויית אקסטזה קיומית, תחושת משמעות בלתי-נדלית והתרגשות מדי בוקר, לקראת עוד יום של הפתעות וריגושים. כשאנחנו חיים במימוש ובהגשמה, ההשפעה שלנו הולכת ומתעצמת. הנתינה מפרה ומתגמלת, עוד הרבה לפני שהתגמול הכספי מספיק להיכנס לחשבון הבנק.

תרגיל מודל ההגשמה

מרגלית פריידי ואלימור הניג
השיבו על שלוש השאלות וחברו את תשובותיכם: מהו פצע הילדות שאתם סוחבים עד היום? מה הכישרון המיוחד שלכם? כיצד שני הדברים הללו מתחברים יחדיו והופכים להיות המתנה שאתם תורמים לעולם? הנה לפניכם ההגשמה הבאה שלכם.
לתפישת המטאיזם, כאשר אנחנו נותנים את המתנה שלנו לעולם, אנחנו קודם כול מרפאים את הפצע שלנו, ואז גם מרפאים את העולם, שאינו אלא בבואה של עצמנו. על פי מודל זה, עלינו להתמקד בריפוי עצמי, ועל הדרך לתרום לעולם ולרפא אותו.
זוהי ההגשמה המבקשת לעבור דרכנו. כך הילדה החרדתית (זוגתי) הפכה לד"ר, מומחית לפחדים ולחרדות, וכך הילדה הדחויה שאני הפכה למורת דרך המטעינה את כולם באהבה. השאירו כמובן מרווח נשימה להפתעות, אבל אלה הם עיקרי הדברים. זהו החלום המבקש להתממש באמצעותכם. בהצלחה.
פריידי מרגלית – מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. להיכרות עם השיטה וארגז הכלים לעבודת תודעה עצמית לחצו כאן