תינוקת בת שנתיים ללא מחלות רקע שנמצאה חיובית לקורונה, נפטרה אמש (ה') בבית החולים שניידר בפתח תקווה. היא פונתה אליו ביום שלישי.
קראו עוד:
בבית החולים הבהירו כי עדיין מחכים לתוצאות הבדיקות שיבהירו אם יש קשר בין מותה של הפעוטה לבין הנגיף, אולם בימים האחרונים העריכו שקיים קשר כזה.
1 צפייה בגלריה
 בית חולים שניידר. "מקרה נדיר"
 בית חולים שניידר. "מקרה נדיר"
בית חולים שניידר. "מקרה נדיר"
(צילום: אורן אהרוני)
"נפטרה בת השנתיים שאושפזה לפני מספר ימים במצב קריטי עם דלקת של המוח ביחידה לטיפול נמרץ בשניידר ונמצאה חיובית לקורונה", נמסר מבית החולים. "הצוות הרפואי ערך בירור רפואי מקיף, ואנו מחכים לתוצאות הבירור על מנת לקבוע את הסיבה המדויקת למוות. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".
ד"ר דורון דושניצקי, רופא ילדים בלאומית ומנהל אשפוז הקורונה בקופה, הסביר: "שני מנגנונים של פגיעה מוחית יכולים להיות: הראשון, שהמחולל עצמו עובר את המחסום המוחי ומדביק תאים של המוח, וזה מנגנון מתקדם. המנגנון השני הוא שיש מחולל בדם של הגוף, וכחלק מהפרשת החומרים שלו הוא גורם לגוף לקריסה רב מערכתית או להפעלה אימיונית של מערכת החיסון לתקוף איברים ומערכות. במקרה כזה, לא הנגיף עצמו מדביק את התאים המוחיים, אלא יש גורמים המשפיעים על המערכות של הגוף לפגוע במוח.
"התוצאה היא מצערת. מצד שני, ברור שמתוך מיליוני מקרים נמצא גם מקרים כאלה, ואנחנו יודעים שווירוסים עושים את זה. אלו מקרים מאוד נדירים, ובכל זאת יש לחפש מצב רקע ומחולל נוסף, למעט הקורונה".