דיירי רחוב קנסינגטון בשכונת נוטינג היל בלונדון התעוררו לעוד יום קריר. הם כבר התרגלו לדייר החדש ברחוב, הסניף של מסעדת "מזנון" של השף אייל שני, אבל את הדיירת החדשה שהגיעה גם היא מתל אביב, הם עדיין לא מכירים.
קראו עוד:
הקוסמטיקאית קרן ברטוב השיקה את הסניף הראשון שלה מעבר לים ובחרה דווקא בשכונת היוקרה הלונדונית כדי לסמן עוד "וי" ברשימת המטרות שהציבה לעצמה. שנה של עבודה, רישיונות, הכשרות, שיפוץ מסיבי ועיצוב הגיעו לסיומם השבוע עם פתיחת הקליניקה.
2 צפייה בגלריה
קרן ברטוב
קרן ברטוב
קרן ברטוב. "ידעתי שיש לי כישרון והרבה אמביציה להשיג כל מטרה שאני רוצה"
(צילום: שי יחזקאל)
למה דווקא לונדון? "תמיד חלמתי להגיע לחו"ל, והרעיון הראשוני שלי היה להגיע ללוס אנג'לס, כי יש לי שם מאות לקוחות שמגיעות עד אליי לקליניקה בארץ לטיפולים. התחלנו תהליך בדיקת היתכנות של פתיחת סניף והבנו שזה מורכב מבחינת רגולציה, וגם המרחק: לא פשוט לנהל קליניקה במרחק 12 שעות טיסה. האופציה השנייה הייתה לונדון. גם כאן יש לי הרבה לקוחות שמגיעות מפה לאוזן בגלל התוצאות הטובות שאני מצליחה להגיע אליהן. עשינו חישוב מסלול מחדש, והנה אנחנו כאן".
עברת הכשרה מקומית בהשקעה של שעות רבות. זה לא הרתיע אותך? "להפך, ידעתי שאני חייבת לתת את כל כולי ולעמוד בכל הדרישות המקומיות. זאת הייתה הזדמנות לראות איך עובדים במכוני קוסמטיקה מקומיים, ולראות איך בשום מקום לא עובדים כמו בשיטה הייחודית שלי".
כשברטוב מדברת על השיטה שלה, היא מתכוונת לדרך העבודה שגרמה למיטב הסלבריטאיות לעמוד בתור לטיפולים שלה - שירי מימון, קרן פלס, רותם סלע, מלי לוי וכמובן גל גדות.
מה כוללת השיטה שלך? "אני מתחילה כל טיפול באבחון עור מעמיק. לכל מטופל ומטופלת יש עור שונה, הרגלים שונים ובעיות שונות. אבחון העור הוא החלק הכי חשוב בעבודה. ככה אני יודעת מה הדרך המתאימה ביותר, ומשלבת את החומרים הייחודיים שלי, יחד עם מכשור שמותאם לכל בעיות העור האפשריות. יש לי למעלה מ־50 מכשירים שונים, חלקם בבלעדיות, והם כוללים לייזר, אולטרסאונד, גלי רדיו, מכשור להחדרה של חומרים. בקיצור, מה לא".

לונדון, מחכה לה

ברטוב, בת 44, נשואה לרועי ואמא לשלושה בנים. היא החלה את דרכה בלימודי משחק, ולאחר נישואיה עברה להתגורר במושב צופר בערבה. שם פתחה קליניקה קטנה לבניית ציפורניים והשם שלה התפשט ברחבי הסוואנה. היא עברה הכשרה מקצועית בלימודי קוסמטיקה והתחילה לחלום.
אם הייתי שואלת את קרן הצעירה, שבין הטיפול בקטנטנים מתחילה לפתח עסק כקוסמטיקאית בעלת שם, היא הייתה יודעת שבתוך 15 שנה היא תגיע לאן שהגעת? "בוודאי! כשעזבתי את צופר, אמרתי לכל מי ששאל, 'אני הולכת לכבוש את העולם'. ידעתי שיש לי כישרון והרבה אמביציה להשיג כל מטרה שאני רוצה. חיפשתי יישוב קהילתי בשרון ובדקתי איפה אין קוסמטיקאיות - ככה הגעתי ליישוב קדימה, והשאר היסטוריה. לקליניקה הגיעו מטופלות מכל הארץ. עבדתי סביב השעון, עד שהרגשתי בשלה למעבר לעיר הגדולה. לפני שש שנים נפתחה הקליניקה בתל אביב".
מה מגדיר אותך נכון יותר - אשת עסקים, יזמית או קוסמטיקאית? "קוסמטיקאית. חד־משמעית. הייעוד שלי זה טיפוח העור, לעזור לאנשי להגיע לתוצאות הכי טובות בעור שלהן".
מה הכי כואב לישראליות בקשר לעור שלהן? "אני מתחילה כל טיפול כשאני אומרת למטופלת שלי, 'העור נראה טוב! עכשיו בואי נראה מה אפשר לשפר'. אני כאן כדי להרים ולעודד, לא לנזוף ולדכא. לכולנו יש בעיות בעור, אבל לכל אחת יש פוטנציאל להגיע לעור נהדר, והכי חשוב זה שכל אישה תהיה שלמה עם עצמה. אני, למשל, לא מזריקה, כי אני שלמה עם המראה שלי. הרווחתי את הקמטים שלי ביושר. אם וכאשר ארגיש שאני רוצה להזריק, אעשה זאת. אבל בינתיים אני מטפחת את איכות העור, שלי ושל המטופלות שלי".
"הכי חשוב זה שכל אישה תהיה שלמה עם עצמה. אני, למשל, לא מזריקה, כי אני שלמה עם המראה שלי. הרווחתי את הקמטים שלי ביושר. אם וכאשר ארגיש שאני רוצה להזריק, אעשה זאת. בינתיים אני מטפחת את איכות העור, שלי ושל המטופלות שלי"
מה הבשורה שאת מביאה ללונדון? "כשפותחים מקום בהשקעה כזאת, עושים בדיקה מעמיקה לגבי ההיצע המקומי. עשיתי סקר שוק ואפילו הלכתי בעצמי למיטב הקוסמטיקאיות כאן, שמטפלות בכל המי ומי. גיליתי שכאן הטיפולים הם כמו בספא - מגיעה מטופלת שבוחרת מתפריט, בלי שהיא עוברת אבחון עור והתאמה אישית. בנוסף, אין כאן מודעות לשימוש במכשירים, וגם התכשירים שלי ייחודיים ומותאמים לכל מצב עור".
מה הכי מטריד את הבריטיות מבחינת טיפוח העור? "כמו כולנו, איכות העור, אנטיאייג'ינג, ולהן יש בעיות ייחודיות שקשורות למזג האוויר כמו יובש בעור, אדמומיות, סבוריאה. אין להן פיגמנטציה כמו שלנו, אבל יש להן בעיות עור אחרות".
מי המודל שלך, הדמות שאת שואבת ממנה השראה? "כל אישה שעובדת קשה, שמפשילה שרוולים ונותנת את כל כולה כדי להשיג את המטרות שלה, היא נערצת בעיניי. גם הקופאית בסופר, שעובדת מבוקר עד לילה כדי לסגור את החודש, ומשקיעה מה שהיא יכולה כדי לפרנס את המשפחה שלה, היא מודל מבחינתי. וכמובן אמא שלי, שעבדה בחנויות הבגדים שלה כל יום, כל היום - אין חולה לא חולה, אין דבר כזה. עבודה זה דבר קדוש".
איפה את בעוד חמש שנים? "אני נזכרת בילדה הקטנה שהייתי, מסתובבת ומוכרת בשכונה את הקרמים של אמא שלי, בלי שהיא ידעה כמובן, או מאפרת את כל הבנות בגן לפני פורים. אני מדברת איתך על ילדה בת חמש, שש. תמיד אהבתי לעזור ולטפח, וגם בהמשך אני רואה את עצמי ממשיכה לעשות את אותו הדבר שגורם לי עדיין להתרגשות גדולה, ולעשות את זה ברמה בינלאומית עם סניפים נוספים בעולם".
תני לנו טיפ זהב לטיפוח העור, שגם העצלניות והממהרות שבינינו יכולות ליישם. "קרם הגנה. אין שאלה בכלל. מניעה של נזקי שמש היא הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות בשביל עצמך".
2 צפייה בגלריה
קרן ברטוב קליניקה לונדון
קרן ברטוב קליניקה לונדון
הקליניקה של ברטוב בלונדון. "כשפותחים מקום בהשקעה כזאת, עושים בדיקה מעמיקה לגבי ההיצע המקומי"
(צילום: תום מרשק)

"הבאת את העתיד"

הסניף הלונדוני נפתח השבוע, ורשימת ההמתנה לטיפולים כבר מתארכת. במקום חמישה חדרי טיפול וכן מחלקה ייעודית שמטפלת בשילוח המוצרים לכל חלקי הממלכה. בקרוב, מספרת ברטוב, תושק פלטפורמה ייעודית למכירת המוצרים גם בארצות הברית.
ברטוב עצמה תהיה על קו תל אביב־לונדון ותעבוד בקליניקה שבועיים בחודש לצד צוות שכולל עובדות ותיקות שעבדו לצידה בארץ והגיעו לעבוד בסניף הבריטי, ועובדות מקומיות שעברו הכשרה ייעודית. המחירים, אם תהיתן, יהיו דומים למה שנהוג גם בארץ, גם לטיפולים וגם לחומרים.
ברטוב כבר טיפלה באושיות ביוטי מקומיות, ביניהן קת'לין ביירד מאריי, עורכת הביוטי של "ווג" בריטניה, סאלי יוגס מ"הגרדיאן", פולי וורנון, ממגזין "טיים" המקומי וכן בעורו של מעצב השיער האישי של קייט מוס, סאם מקנייט. לדבריה, הם היו מופתעים מאוד מצורת הטיפול והשילוב של המכשור שלה. "ידעתי שהם מומחים בתחומם, שכבר ראו הכול ועשו הכול, אבל הם אמרו לי 'הבאת ללונדון את העתיד!', הסברתי להם שישראל היא פורצת דרך בכל כך הרבה תחומים, וגם בביוטי. מה שכאן חדשני, אצלנו כבר חי וקיים".
הכותבת הייתה אורחת הקליניקה של קרן ברטוב בלונדון