דיאנה נמלטה מאימת המלחמה באוקראינה וילדה תינוק בריא בישראל: צוות חדר הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה התרגש הבוקר (ד') בלידת בנה של דיאנה טקצ'נקו, בת ה-21, שהגיעה לארץ מאוקראינה בהיריון מתקדם. הבוקר, כאמור, ילדה את בנה הבכור, במשקל 3,160 ק"ג. הרך הנולד קיבל את השם מיכאל.
דיאנה הגיעה לישראל לפני כשבועיים יחד עם אחיה, לאחר שהשניים נאלצו להימלט מביתם שבעיר קורליפה, הנמצאת ליד קייב. הם הגיעו לגבול פולין, לנו אצל משפחה שהתנדבה לסייע להם, ואז עלו על טיסת חילוץ שאורגנה על ידי שגרירות ישראל. בארץ הם הצטרפו לשתי אחיותיהם המתגוררות באור עקיבא, וסייעו ברכישת כרטיסי הטיסה.
1 צפייה בגלריה
לידה מאוקראינה לישראל
לידה מאוקראינה לישראל
מימין: המיילדת מיכל קוגלובסקי, דיאנה ומיכאל ואחות יחידת יילודים, סטלה רוזנווסר
(צילום: המרכז הרפואי הלל יפה)
היא מספרת: "הרוסים הפציצו את הכפר בו גרנו. כל הכבישים באזור היו הרוסים והיה קשה מאוד לצאת משם. חיכינו 24 שעות בשלג ובקור בגבול לפולין, שם אירחו אותנו בני משפחה במשך יומיים, ואז עלינו על טיסת חילוץ לישראל. אני שמחה מאוד שהגעתי לישראל, פה נמצאות האחיות שלי. אני שמחה שיכולתי ללדת את בני הבכור כאן".
בת משפחתה סיפרה ל-ynet: "בימים שלפני הלידה היה לה קשה בגלל כל מה שהיא עברה, אבל עכשיו היא מאושרת אחרי שהלידה עברה בשלום. בבית החולים מתייחסים אליה מדהים ודואגים לכל מה שהיא והתינוק צריכים. היא מתרגשת מכל האהבה שמרעיפים עליה ובהלם מהתרבות הישראלית ומהחום של האנשים פה".