מתיחות ביטחונית, רפורמה משפטית, הפגנות, או אפילו ימי החג העמוסים: בתקופה האחרונה לא מעט ישראלים מוצאים עצמם מתמודדים עם מצבי חרדה וסטרס אשר יכולים לשבש עד לבלי הכר את איכות החיים. כיצד ניתן להתמודד? הפתרון פשוט יותר ממה שחשבתם, והוא אפילו לא ידרוש מכם יותר משלוש דקות פנויות ביום. או במילים אחרות: תרגול מדיטציה.
קראו עוד:
"בימים הלחוצים שעוברים הצורך לתרגול מדיטציה עולה", אומר באולפן ynet, אריאן איתי מיניאלי, מטפל ומורה למדיטציה. "לפעמים אנחנו אפילו לא יודעים כמה אנחנו צריכים אותה בחיי היום-יום שלנו".
כל אחד יכול ללמוד את זה? "בהחלט. בכל אחד יש איזשהו מקום פנימי עמוק וזמין מאוד. גם אני עצמי הגעתי למדיטציה אחרי שחוויתי חרדה וחקרתי את הכלי הזה הרבה שנים. זה משמעותי מאוד ומשנה חיים".
1 צפייה בגלריה
שיעור מדיטציה להורדת המתח
שיעור מדיטציה להורדת המתח
בכל מקום, בכל שעה: התרגול היומי הקצר שיעזור להפחתת חרדה
אפשר באמת להשתלט על חרדות? "החוכמה עם חרדות זה להבין שאנחנו לא יכולים להשתלט עליהן. כל ניסיון להתנגד לחרדה רק יגביר אותה. זה מכניס למעגל של לפחד מהפחד, להיות חרד מהחרדה. דרך המדיטציה ניתן ללמוד להניח לזה לרגע ולהצליח לנשום עמוק. כל אחד יכול לבנות לעצמו מרכז פנימי שקט, ואת זה ניתן לעשות על ידי תרגול נשימה".
מה היתרונות של תרגול מדיטציה בתקופה שבה אנו נמצאים? "קשה מאוד לתקשר עם אנשים, בטח עם אנשים שיש להם דעות שונות משלך, כשכולנו דרוכים ונמצאים בסערה. לשם כך אנחנו חייבים למצוא את המרכז הפנימי והשקט שלנו. המדיטציה מלמדת כיצד לבנות את זה באופן נורא פשוט. תרגול של שתיים-שלוש דקות ביום, במיוחד לפני מצבי חרדה יכול לשנות חיים. זה ממש כמו שריר שניתן לאמן אותו ולהשתמש בו לאחר מכן במקרי הצורך כשמצבי חרדה עולים על פני השטח".
לכמה זמן זה מחזיק? "זה לא כדור שיש לו מינון של כמה שעות, אבל תרגול של שלוש דקות, לאורך שלושה שבועות, יכול לשנות את היכולת שלך להירגע בכל סיטואציה. הגוף זוכר את שיטת התרגול ונרגע: הנשימה מווסתת את מערכת העצבים, משהו מעמיק וזה מפתח, הנוכחות הזו, היכולת להיות שלו, היא מפתח לכל שינוי שאני רוצה לעשות בסביבה המיידית שלי ובסביבה המשותפת שלנו".