בשיתוף קבוצת בזלת
סדרת הדוקו-רשת "מתמודדים", שעוקבת אחרי חייהם של ארבעה מטופלים בקנאביס רפואי, מאפשרת הצצה נדירה לחיי היומיום של אנשים המתמודדים עם בעיות רפואיות ועם ההשפעות שלהן על העולם, על המעגלים שמסביבם.
יובל אריאל, במאית ויוצרת הסדרה, ושניים מהמשתתפים בה – עפרי בן עמו ארגמן ועידן מרקו, מתארחים באולפן ynet, לשיחה על הסדרה. צפו:
יובל: "אני מתעסקת בעיקר בדוקו, ומבחינתי זה גם הצורה הטובה ביותר להגיד את מה שאתה רוצה להגיד. במשך שבע שנים הייתי מדריכה לקנאביס רפואי ומבחינתי לשלב את העולמות האלה ביחד זו הדרך הכי טובה להעביר את המסר".
"הכי חשוב היה לנו לבחור סיפורים כמה שיותר מגוונים, שייגעו בכמה שיותר אנשים וידברו לכמה שיותר. אני חושבת שגם כל אחד מביא סיפור מאוד ייחודי".
מה מביא אותך לעסוק בקנאביס רפואי? עופרי: "אבחנה של אנדומטריוזיס דרגה 4, שזו מחלה שיש אותה לאחת מכל עשר נשים בדרגה כזו או אחרת, ובעצם כאבים מאוד מאוד קשים. ספציפית אצלי גילו את זה דרך ניתוח כי הגעתי לבית חולים, למיון בעצם, עם כאבים מאוד מאוד קשים ועם ציסטה ענקית בשחלה".
חששת להופיע בסדרה? "אין לי חסמים בכל מה שנוגע לאנדומטריוזיס ולמה שמציעים לי, כי אני מאמינה שכל דבר יכול לעזור לי כשאני בוחרת אותו.
עידן: "אני מאובחן בתור חולה בתימומה, זה סרטן די נדיר בבלוטת התימוס. הוא גרורתי לריאות. אחרי שעברתי טיפולי כימו, בעצם אף אחד בגורמי המדינה לא הציע לי את הקנאביס.
"על דעת עצמי ניגשתי לאונקולוג וביקשתי קנאביס אחרי חודש של סבל. אחרי יומיים של צריכה של קנאביס, החיים שלי השתנו. נעלמו כל התופעות לוואי, כולן".
איך הייתה ההשתתפות בסדרה? "בהתחלה לא פשוט. אבל מעבר לזה, זה היה משחרר. לבוא ולחשוף את הדבר הזה בצורה שהיא לא רק מפחידה".
"זה היה סוג של שחרור נפשי-פנימי, כי הכאב הפיזי שאני חווה ביומיום זה תופעות לוואי של הטיפולים הקונבנציונליים שאני מקבל".
הוא מסכם ואומר: "הקושי הנפשי הוא שאני תמיד הייתי בנאדם נורא סגור ונחבא אל הכלים, אבל ברגע שראיתי את האופציה להעביר מסר, זה העצים אותי מבחינה נפשית".
מה באמת המסר הכי גדול שאתם מעבירים בהשתתפות שלכם בסדרה? "אני חושב שתראו שקודם כל יש מטופלים. שזה לא משפיע לרעה. שעדיין אפשר להיות מטופל בקנאביס רפואי ולהמשיך לחיות טוב ואפילו טוב יותר. פשוט להסתכל בעיניים ולהתנתק מכל הדעות הקדומות וכל מה שמוכרים וכל מה שמכירים.
"יש כל כך הרבה שיח של "כן רפורמה-לא רפורמה", "כן" אריזה כזאת, "לא" כזאת. יש פה אנשים. צריך רגע לדבר עליהם".
בשיתוף קבוצת בזלת
פורסם לראשונה: 12:38, 10.10.21