בשיתוף מכון אברהמסון

"27 קילו פחות ב-4 חודשים, אין דיאטה שלא ניסיתי לפני"

5 צפייה בגלריה
ניר הופמן
ניר הופמן
"אין דיאטה שלא ניסיתי"
(מכון אברהמסון)
"אין דיאטה שלא ניסיתי לפני שהגעתי לאברהמסון, סדנאות, תזונאית, קבוצת תמיכה, לבד... הגעתי מתוך ייאוש מכל הדיאטות, אמרתי או שאני אמות שמן או שפעם אחת אצליח. ראיתי סרטון באינטרנט של אנשים שהורידו במשקל ואמרתי 'ננסה'"- כך מספר ניר הופמן, בן 53, מהנדס מקיבוץ יד חנה. "בהתחלה הייתי סקפטי, אני איש רציונאלי. אמרתי לעצמי "טוב לעזאזל, זרקתי כסף טוב עליהם וכנראה לא אראה תמורה".
"אחרי הטיפול ראיתי מאפייה ברעננה, הלכתי לכיוון הקרואסון שוקולד והרגשתי שאני לא רוצה.יום למחרת הגישו בעבודה מאפים ושוב לא היה לי חשק ומאז זה נמשך, גם שאני יוצא לטיולים, אפילו בחו"ל, אני מרגיש שאני אוכל הכל, רק שאין לי צורך יותר במאפים ובסוכר וזה לא מגרה אותי. ירדתי 27 ק"ג, לא יודע מה עשו לי. אני 4 חודשים במילואים, אוכל הכל ושומר על המשקל בלי בעיה".
גם במילואים, השינוי באורח החיים נשמר. "אנשים שמכירים אותי ואת האהבה למתוק אמרו שאני לא אחזיק מעמד, ואחרי כמה חודשים כבר אמרו לי: '"וואי, זה אתה?" כאילו ראו אדם אחר.כל מי ששואל אותי, אני ממליץ אבל לא משכנע. אני אומר להם תראו אותי ותבינו לבד שאם אחד כמוני שניסה את הכל, בסוף הצליח, אז כולם יכולים".

"הגעתי למשקל של 105 קילו, הריח של הבורקסים היה הורג אותי"

5 צפייה בגלריה
אורן בן עמי
אורן בן עמי
"תוך חודש ירדתי 10 קילו. היום אני 20 קילו פחות"
(מכון אברהמסון)
"יום אחרי הטיפול ישבתי עם חברים בבית קפה ולא יכולתי לגעת במאפים, הדחף למתוק ופחמימות ירד לגמרי", מספר אורן בן עמי בן 48 מחולון, בעל חנות מחשבים.
"לפני שהגעתי לאברהמסון הייתי במשקל שיא של 105 קילו, כספורטאי חובב לשעבר, אני רגיל להיראות טוב, אבל עם כששמנתי לא היה לי נוח עם עצמי, במיוחד בבריכה ובים. ניסיתי לשמור על התזונה, אבל כל ניסיון החזיק מעמד בין שבוע לחודש. היה מקרה בודד שהחזקתי מעמד חצי שנה וירדתי רק 5 קילוגרמים, וגם זה היה קשה מאוד.
"לאברהמסון הגעתי אחרי שקראתי סיפורים של אנשים שעברו גמילה מסוכר ופחמימות ממכרות. בהתחלה היססתי, אפילו התקשרתי כמה פעמים לתאם תור וביטלתי. באחת הפעמים אמרתי לעצמי שאני חייב לתת לעצמי הזדמנות. אלה לא בוטים ולא זומים ולא מפגשים המוניים, כולם אישית עליי אחד על אחד. תוך חודש כבר ירדתי 10 קילו ובלי מאמץ והיום אני 20 קילו פחות".

"הגעתי לגמילה מפחמימות וסוכר בהמלצת רופאת הנשים שלי"

5 צפייה בגלריה
דאיה מלול
דאיה מלול
"הגמילה החזירה לי את השליטה בחיי"
(מכון אברהמסון)
"סבלתי מתופעות של גיל המעבר ורופאת הנשים שלי, שאנחנו חברות טובות, המליצה בחום על אברהמסון. היא סיפרה שמטופלת שלה סבלה גם מתופעות גיל המעבר ואברהמסון עשה לה ממש טוב. כשיצאתי מהטיפול לא האמנתי, אבל זה הוקוס פוקוס. הם עוטפים אותך 360 מעלות, אין על השירות שלהם", כך מספרת דאיה אלול בת 49 מראש הנקרה, מזכירת מנכ"ל.
"שבועיים אחרי הגמילה כל התסמינים נעלמו. התחלתי לישון טוב, נעלם הדחף למתוק, חמוץ, מלוח והגוף שקט. שקט שאי אפשר להסביר, אלא לחוות. הגמילה החזירה לי את השליטה בחיי ושחררה אותי מההתמודדות עם חשקים מבוקר עד לילה.
נעלם הדחף לשוקולד שלא יכולתי לעמוד בפניו. פתאום הבגדים עולים עלי וכייף לקנות בגדים. חברות שלי הגיעו אחרי וכולן בלי יוצא מן הכלל ירדו במשקל ומרוצות".

"אחרי הטיפול הייתי במאפייה וזה לא דיבר אלי, לא יודעת מה עשו לי בטיפול שם"

5 צפייה בגלריה
אורלי פנחס
אורלי פנחס
"אני מקבלת מחמאות כל הזמן. הראש בעננים"
(מכון אברהמסון)
אורלי חולון, פנסיונרית בת 69, מספרת בכאב:"הגעתי למשקל של 103 קילו. עברתי תאונת דרכים קשה והאוכל ניחם אותי, הגעתי למצב שאני נגעלת מעצמי. יש שמנים שמרגישים טוב עם עצמם וזה בסדר, אני הרגשתי שאני דוחה, לא הבנתי איך בעלי יכול להיות איתי. התקשיתי לקנות בגדים, בבת מצווה של הנכדה קניתי בגדים 3 פעמים כי לא יכולתי לסבול את עצמי".
על ההחלטה ששינתה את חייה היא מספרת: "חברה של חברה הייתה באברהמסון ושכנעה אותי ללכת. אחרי הטיפול הייתי במאפייה וזה לא דיבר אלי, לפני זה לא עמדתי בפני קרואסון אגוזים או שווארמה בפיתה, והיום אני לא מתקרבת לזה. אני לא יודעת מה עשו לי בטיפול אבל קרה לי מהפך בראש.
אני מקבלת מחמאות כל הזמן, הביטחון שלי בעננים, אומרים לי איזו אישה יפה ומטופחת את ואני לא יודעת איך לאכול את זה. אחרי חודש מהטיפול כבר ראיתי שינוי, היום אני 21 קילו פחות!".

"ירדתי 30 קילו בקלות, אחי חזר מהמילואים ולא זיהה אותי"

5 צפייה בגלריה
עופר פריזדה
עופר פריזדה
"אנשים שלא ראו אותי היו בהלם"
(מכון אברהמסון)
עופר פריזדה, מורה לנהיגה בן 31, מספר על שיא המשקל שלו: "שקלתי 120 קילו, הרגשתי לא בנוח בבריכה ובים, לא יכולתי לישון על הבטן והתנשפתי כשעליתי 3-4 מדרגות. היום אני 4 חודשים אחרי הטיפול וירדתי 30 קילו!".
"אני מכיר את עצמי רזה כל החיים. לפני ארבע שנים התחתנתי, נהייתי מורה נהיגה ובעבודה הזו שעות האכילה משתנות, לא שמרתי על התזונה ואכלתי אוכל זמין ונוח כמו אוכל רחוב, מתי שהיו לי הפסקות.
אמא שלי עשתה טיפול באברהמסון בעקבות חברה שלה שהגיעה והצליחה וגם היא ירדה 15 קילו. היא אמרה לי שאני חייב לנסות ובעקבותיה נרשמתי.
הגעתי לקליניקה בחיפה, ישבנו בקבוצה של כמה מטופלים בה המטפל הסביר לנו על הטיפול. נכנסנו כל אחד לחדר ועברתי טיפול. הרגשתי את ההשפעה ב24 שעות הראשונות, מייד אחרי שיצאתי.
לא הרגשתי שום קושי ודחף בארוחת שישי. היום אני מסתדר בקלות מבחינת תזונה, לא מרגיש שחסר לי.
אנשים שלא ראו אותי תקופה כמו אחי שלא ראה אותי מאז ה7.10 כי היה במילואים, חזר אחרי שלושה חודשים והיה בהלם. הרגיש כאילו הוא פוגש מישהו אחר".






פורסם לראשונה: 14:49, 26.02.24