הדבר הראשון שתופס את העין ב-Ultraboost 22, נעל הריצה החדשה של אדידס, הוא הסוליה העבה במיוחד, שמעט מזכירה את זו של ה-Hoka, נעל ריצה מקצוענית שעשתה קריירה מסוליות גבוהות בהגזמה (ויש לה עדת מעריצים שהולכים איתה כבר שנים). עד כה השתדלו באדידס להימנע מסוליות אימתניות, שנראות פחות טוב לעין (חוץ מדגמי Adistar האחרונים), אבל לשינוי הזה יש סיבה טובה שמורגשת כבר בהתחלה.
ההרגשה, כבר בצעדי הריצה הראשונים, היא רכה וקפיצית. הסוליה העבה, שמכונה באדידס – Boost Foam, מורכבת מתערובת של קצף עשוי חלקיקי חומר פלסטי גמיש במיוחד שמתרחב בזמן הריצה, בזכות כיסי האוויר הזעירים שבהרכב החומר. אל הסוליה הקפיצית נוספה גם מערכת ה-Linear Energy Push המוכרת של אדידס, שקיימת במספר רב של דגמים בשנים האחרונות, שתפקידה להחזיר אנרגיה עם כל דריכה על הקרקע, לקראת הצעד הבא. שילוב החומרים הזה בהחלט עושה את העבודה והצעדים מרגישים קלילים, רכים ומהירים יותר.
1 צפייה בגלריה
אדידס אולטרבוסט 22
אדידס אולטרבוסט 22
אדידס Ultraboost 22
(צילום: יח"צ)
מה שמפריד בין הרכות הזו של ה-Boost לבין הכביש, המדרכה או השטח החולי היא סוליה חיצונית קשיחה אבל רכה למגע וגמישה, שמגיעה מיצרנית הצמיגים העולמית 'קונטיננטל'. הסוליה החיצונית הזו לא בנויה כמקשה אחת, וכוללת חלק פנימי מופרד, שמספק גמישות נוספת בזמן הריצה, ובעיקר יציבות מעולה. באדידס גם נתנו כבוד לחברה הוותיקה והטביעו את הלוגו שלה בקצה הקדמי של הסוליה.
החלק העליון של הנעל עשוי רשת נמתחת ומאווררת, מ-50% פלסטיק ממוחזר, שמחזיקה את כף הרגל במקום ומאפשרת גמישות בזמן הריצה. השרוכים מושחלים אל תוך מערכת פלסטיק קשיחה משני צדי הנעל, שעוטפת את כף הרגל ותורמת גם היא ליציבות. לשונית הנעל מחוברת לגוף החלק העליון, במטרה להוסיף יציבות לכף הרגל בכל צעד בזמן הריצה.
נדמה שבדגם זה הושקע יותר מאמץ בריפודים הפנימיים. בחלקה האחורי של הנעל קיימת מערכת ריפודים צידית מעולה, שבאה כמו המשך לתחושת הרכות של הסוליה.
עם זאת, דווקא העקב מרגיש מעט משוחרר מהרגיל. תחושה זו מורגשת בהליכה ובדקות הראשונות של הריצה, אולם במהלכה, ההרגשה חולפת והבוסט הקופצני מכפר על הכל.
עם דרופ לא רע של 10 מ"מ (ההבדל בין גובה הסוליה בחלק האחורי לעומת הקדמי), Ultraboost 22 יכלה להיות הנעל המועדפת בכל מרוץ, אולם עדיין מדובר בנעל כבדה יחסית לתחרות (כ-330 גרם) ומעט מגושמת, הודות לסוליה (המעולה, כן?). אבל היא בהחלט מתאימה לאימונים וריצות לא ארוכות, מאוד יעילה גם בדרכים שאינן סלולות (באדיבות חברת הצמיגים הידועה) ואם כל זה היה מגיע עם תג מחיר שפוי, אולי יכולנו לומר שמדובר באחת מנעלי הריצה המומלצות ביותר. אבל 800 שקל זה לא כסף קטן, בעיקר כשבחו"ל ניתן להשיג אותן בכ-600 שקלים, לפני הסיילים, שגם זה לא מעט.