הילדים החולים שהגיעו מאוקראינה המופגזת לטיפולים מצילי חיים בבית החולים שניידר: ד"ר אביחי וייסבך, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, שהיה חלק מהמשלחת, מספר היום (ה') לאולפן ynet על מבצע חילוצם של עשרת הילדים שזקוקים לטיפולים למחלות כרוניות מהן הם סובלים, כמו גם לטיפולים אונקולוגיים, שהועברו מאוקראינה לישראל.
"המבצע התחיל בזה שילדים עם מחלות כרוניות, שצריכים דיאליזה וילדים עם מחלות אונקולוגיות נאלצו לעזוב את בתיהם בקייב, ונוצרה רשימה של ילדים שאפשר להעביר אותם", מספר ד"ר וייסבך. "מצד אחד, הם לא יכולים לשרוד ללא הטיפול הכרוני שלהם, אבל מצד שני הם יציבים מספיק כדי לעבור מסע מטלטל של כיומיים בדרכים לא דרכים. הדרך ארכה יומיים באוטובוס, נסיעה כמעט רצופה עד למעבר הגבול בין אוקראינה לרומניה ומשם טיסה לישראל.
"במקביל, התארגנו ממרכז שניידר לרפואת ילדים עם ציוד שנותן מענה רפואי שנדרש לצורך העברתם מהגבול עם אוקראינה ורומניה עד לישראל בטיסה מיוחדת, עם מטוס מיוחד שתרמו אנשי עסקים ישראלים. אנחנו חיכינו להם בגבול עם רומניה ולשמחתי כל הילדים הגיעו במצב יציב להטסה, אחרי שעשינו הערכה מאוד מהירה וראשונית, העלינו אותם על המטוס. במהלך הטיסה ראינו שמצבם יציב, ובנחיתה העברנו אותם לטיפול בשניידר".
1 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי משניידר חוזר ממבצע החילוץ עם הילדים האוקראינים
הצוות הרפואי משניידר חוזר ממבצע החילוץ עם הילדים האוקראינים
הצוות הרפואי משניידר חוזר ממבצע החילוץ של הילדים האוקראינים
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
מבצע חילוץ הילדים יצא לדרך ביום שלישי השבוע. הצוות הרפואי למבצע, שכלל שני רופאים ושתי אחיות, נפגש כאמור עם הילדים ובני המשפחה המלווים בגבול רומניה-אוקראינה. הילדים הגיעו למקום אחרי כ-40 שעות בדרכים.
המבצע, בשיתוף משרדי הממשלה השונים, התאפשר הודות לעשרות אנשים פרטיים וחברות שנרתמו כדי להוציאו לפועל, כפי שגם סיפר אתמול מנהל בית החולים לרון בן ישי. מאחורי המבצע עומדים עופר קרזנר, קונסול כבוד של אוקראינה בירושלים, יחד עם רפאל יוחא. הטיסה עצמה מומנה ואורגנה על ידי אנשי העסקים עמי לוסטיג ורועי בן ימי.
כך נראו הרגעים האחרונים של המשלחת לפני שהמריאה לישראל: