לחצו לצפייה בפודקאסט המצולם:

זו אחת הבעיות הנפוצות ביותר שמעיקות על החיים: כאבי רגליים ונימולים בכף הרגל. למה זה קורה, איך לזהות את מקור הכאב, מתי כדאי לרוץ לרופא והאם התופעות הללו מבשרות על סכנה?
התופעה הזו מאוד מפריעה ובעיקר גורמת לחרדה. מובן שזה גורם לחרדה, כי זה מעיב על איכות החיים. הכאב יכול לנבוע מכמה סיבות, כאבים שמקרינים מהגב בגלל פריצות דיסק או בעיות נוספות שמקורן בעמוד השדרה. הנימולים, אגב, שלרוב נגרמים בגלל פגיעה בעצבים הקטנים, נפוצים מאוד בקרב סוכרתיים, אבל לא רק.
משחקי בריאות
כאבים ונימולים ברגליים, ההתמודדות והפתרונות לבעיה נפוצה שמשפיעה על איכות החיים
21:37

מתי צריך לרוץ לרופא, כי הרי תופעות כאלה עלולות לקרות גם במחלות ניווניות. זה יכול לקרות כמובן, אבל ברוב המקרים, זה, כאמור, קשור לפגיעה בעצבים קטנים והטיפול יהיה תרופות נגד כאבים, עד שזה יעבור לבד. ההחלטה מתי ללכת לרופא קשורה לשני פרמטרים עיקריים: מהי רמת הסבל שלנו ועד כמה זה ממרר את חיינו.
מתי כאבי רגליים או נימולים ברגליים צריכים להדליק נורה אדומה? לרוב כשמדובר בתחושה שהיא חד צדדית, אבל כמובן לא להיבהל ולגשת לרופא משפחה או לנוירולוג, כדי שיבדוק.
1 צפייה בגלריה
נימול כאב ברגליים
נימול כאב ברגליים
נימול ברגליים. פעמים רבות התופעה חולפת מאליה
(צילום: shutterstock)
איך ניתן לטפל בכאבי רגליים, במיוחד אם הכאב הוא כאב מתמשך ומציק? אם זה כאב בגב תחתון, אז יש את כל הטיפולים המגנים כמו הליכה נכונה, יציבה נכונה, ויש כמובן גם טיפולים תרופתיים. בכל מקרה צריך לבדוק גם אם יש אספקת דם טובה לרגליים, כי זה מהותי מאוד.
לסיכום, חשוב להבין כי הרוב המוחלט של מקרי כאבי רגליים ונימולים הם ברי טיפול. כמובן שיש צורך לפעול במצבים שבהם יש כאבי רגליים פריפריים, נימולים, תחושה של שריפה ברגליים ועוד. יש היום טיפולים רבים שהם מרגיעים ועם הזמן, לרוב התופעה הזו חולפת מאליה.
מדי שבוע אנו מפרסמים כאן כמה פרקים בפודקאסט "משחקי בריאות" בנושאים מגוונים שנוגעים לחיים של כולנו. אנחנו מארחים את מיטב המומחים - ומספקים לכם מידע עדכני וטיפים מעשיים לחיים בריאים.